Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia kovasti, Viipsukka! Pidän täällä sormia ja varpaita ristissä puolestanne, että ensi kerralla kaikki sujuu hyvin loppuun asti <3

Voimia viipsukka <3

Onko täällä kukaan muu joutunut jo kertomaan esimiehelleen raskaudesta? Itse olen ihan paniikissa, kun pitäisi soittaa esimiehelle. ja kertoa ettei ihmettele kun saikku lapussa lukee alkuraskaus ja voimakas pahoinvointi. Voin vain kuvitella kuinka reagoi, koska meillä on lähiaikoina ollut nuoret vuorotellen maha pystyssä...

Salla, itse jouduin esimiehelle kertomaan jo viikko sitten. Olen ollut vuoden sairaslomalla ja työhönpaluu häämöttää, mutta nyt tilanne on hieman eri kun on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista. Hyvin suhtautui asiaan, tänään sain tosin tietää että työnantajalla oikeus irtisanoa, kun vuoden sairasloma takana, toki täytyy olla perusteet joita mielestäni ei ole.

Mutta rohkeasti vain kertomaan, sitten se on ohi :)

Siis potkuja ei nyt ainakaan saa antaa vaan siks et on raskaana:) itse olen siis ollut kotona jo 4 vuotta ja aina vaan väliin pomolle soitellut et arvaas mitä?! Ja hyvin on joka kerta ottanut, kävi ekaa jopa synnärillä kattomassa:)

Oli sit pakko itsekin tehdä se sooda testi jo nyt, ja vaahtosihan se ja nyt sit ihan järkkyhimppa makkaraa:) ( siis mä en normaalisti syö makkaraa) mut tänään lounaaksi kylmä lenkki ketsupilla ja maidolla ja kohta vielä päivälliseksi uunilenkki, outoa! Mahtaakohan sisälläni siis kasvaa pieni äijä?:) kyllä rakas mieheni yllättyy kun vaimo makkararuokaa tekee ja jopa syö:)

Voimia paljon Viipsukalle <3

Ja näin jälkijunassa onnea Esmalle

Mä jouduin kertomaan pomolle vajaa viikko sitten kun en pystynyt peittelemään pahoinvointia, mutta otti asian onneksi tosi hyvin :)

Pinna on ollut esikoisen kanssa tavallista lyhyempi ja anopin kanssa elellessä saan kyllä purra kieltä etten tiuski turhista. Tosin en oo yleensäkään suoranaisesti tasainen luonne :D Pahoinvoinnin ja jatkuvan nälän kierre kyllä jo itsessään tekee pahantuuliseksi eikä päänsärky yhtään auta.

Makkara kuulostaa teoriassa tosi hyvältä (ketsupilla ja sinapilla, mmmm) mutta melko varmasti laatta lentäis jo pakettia avatessa >. <

Mulla meni viime raskaus ilman mitään ongelmia jos sitä koko raskauden kestävää pahoinvointia ei lasketa ja nyt toisaalta en osaa kuvitella että mitään sattuis mutta toisaalta mietin voiko mennä toisenkin kerran niin hyvin. Jännittää jo valmiiks myös kesä- ja heinäkuussa edessä olevat 12 tunnin lennot :/

me ei olla vielä kerrottu kenellekkään, edes esikoiselle ei kerrottu vielä ettei sellaisena höpöttäjänä mene paljastamaan =D Esimiehelle on kyllä kohta pakko kertoa, ainakin ennen ensimmäistä neuvolaa.. Ihan vain, koska omat työaikaan osuvat menot pitäisi tehdä takaisin, mutta neuvoloita ei tarvitse (ja minähän en yhtään ylimääräistä tuntia töitä tee =D ).. Vähän jännittää kun meillä vaihtui juuri esimies, enkä vielä ihan tunne tätä uutta. Vaikka kait jonkinmoinen vaitiolovelvollisuus on tiettyyn pisteeseen asti, mutta mistäs sitä ikinä tietää...

Mäkin jouduin kertomaan jo kun oli se ensimmäinen neuvolaultra ja nehän on palkallisia :) ja nyt viimeistään olis pitänyt sanoa kun oon sairaslomalla tän oksentelu takia! Kyllähän se jännitti, mut munkin esimiehestä tuli itse isä ekaa kertaa 10kk sitten ja heti rupesi kertomaan kuinka heidän oma vauva opettelee jo kävelemään :) eli hyvin otti!

Mä kerroin esimiehelle melkein heti plussan jälkeen. Olen hoito-alalla töissä ja potilailla on tarttuvia tauteja. Esimieheltä sain luvan ettei tarvitse olla tekemisissä näiden potilaiden kanssa. Ja pomo oli iloinen vauvauutisesta ja halasi ja onnitteli :)

Pomolle soitettu ja totesi vain että toivotaan oireiden helpottavan. Naurahti että töitä voi olla kyllä hankala tehdä jos hajut tekevät pahaa.. Olen siis myös hoitoalalla. Ei onnittellut, mutta osasin odottaakin että ei ole kovin mielissään kun taas joku paksuna :D

Sellanen tuli mieleen, että onko teillä ollu minkämoisia hcg arvoja jos verikokeissa olette käyneet? :)

Mulla oli maanantaina ensimmäinen lääkärikäynti josta mut lähetettiin verikokeisiin ton hcg arvon selvittämistä varten, täälläpäin tämmönen käytäntö... just äsken sain tulokset. Omien laskujen mukaan oon menossa viikolla 5+4 ja hcg arvo oli yli 9000mIU/ml, pikasen googletuksen jälkeen se näyttäs olevan ihan jees näillä viikoilla. Ens maanantaina sit taas lääkäri ja lupas jo ultrata silloin verikokeiden tuloksista riippuen :eek: Jännittää!

viipsukalle jaksu halit <3 surullista vaikkei tunnetakaan, sitä haluaisi että kaikki pääsisi maaliin asti...

uusille tervetuloa!

ja esmalle huuuurjasti onnea, aivan huikea uutinen!!!!!!!!

Täällä ei uutta auringon alla :) rv 5+1 nyt.

Voihan hitto tein tänään clearblue viikkonäytöllisen testin ja sen sijaan että se olis näyttänyt 3+ sain 1-2 tuloksen. Oliko tää nyt tässä? Pitänee soittaa neuvolaan. Tuskin eilinen saunominen on voinut tuloksia muuttaa

Sehä laskee viikot hcg:n määrästä. Pidätitkö 4 tuntia pissiä rakossa? Ja olitko juomatta? Juominen laimentaa.

Qaarina ootko juonut päivän aikana paljon, sehän laimentaa pissaa?! Jos se syynä! Parasta toivoen :)

Takaisin