Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tottakai pitää miehen antaa pusu kotoo lähtiessään. Se on sulosta <3 ja tulee hyvä mieli. Miehelle ja itelle :)

Sarina1, I feel you, koita jaksaa. Ajattele, että se on hyvä asian puolesta :)

Ite olen odotellut sitä pahoinvointia, mutta ei ole (onneks) vielä kuulunut ja ei se välttämättä alakkaan. Etovaa oloa on välillä, mutta sen sain aisoihin kun syön tasasin väliajoin jotain :) Oireena täällä on hirvee väsymys, rinnat kasvanu huomattavasti ja niitä nipistelee aika-ajoin, päänsärky ja mielialojen ailahtelu. Ja se on valitettavasti niinpäin, että hermot menee ihan koko aja ja joka asiasta. Hyvä että en alkanu huutaan yhdelle ohikävelijälle eilen :/ Mutta kyllä onneksi sitten lepynkin nopeasti :)

Pikapäivitys aamuvarhain..

Tervetuloa uusille, onnea plussasta ja vauvaliimaa sekä tarrasukkia matkaan <3

Viipsukka, voimia kovasti sinne!!

Joku (anteeksi) kyseli pahoinvoinnista. Mulla alko etominen 4+2 ja siitä sit vaihdellen ollu krapula 24/7 :D tissit on kasvanu ja on niin kipeät, että yöt pitää nukkua tiukalla topilla/urheiluliiveillä.

Täällä tänään rv 7+1, raskaana ollaan virallisesti oltu 3 viikkoa <3 vaikka ekan haamuplussan tein jo 3+4 :)

Ninni kysyi kalasta, mun mielestä ei saa syödä/mä en uskaltaisi syödä. Noissa pakatuissa kaloissa se listeriariski kuitenkin kasvaa. Mä oon syönyt raskausaikana seitä ja kalatiskiltä ostettua lohta :) Ja juu kalaa pitäisi syödä se 2-3 kertaa viikossa.

Mä lähen tekemään yhen aamuvuoron pitkiin pitkiin aikoihin! Kamala olla edes hereillä jo :D

4+6

Voimia Viipsukka! <3

Hormonipäissään täälläkin ollaan, katsottin Mulan, ja itkin suurimman osan aikaa kun se oli muka niin surullinen. Mites muilla? Onko tullut hullutuksia? :p

Ja onnea kovasti plussasta uusille! <3

Voi vitsi mikä päivä eilen, 2 pienemmällä känkkäränkkä päivä, pakko kauppareissu, vanhimman kerho ja anoppi pakkaa kylään loppu tulos vähän veristä vuotoa, ja paniikki ja masennus!:( eikös tollanen vähäinen veren vuoto ihan normaalia?
Tervetuloa ja onnea uusille plussille ja jaksamista epävarmoille :(
Itselläkin sellaiset mielialavaihtelut että tuntuu ihan pahalta lasten ja miehen takia, taas yksi hormooni hirviö:)

Raskausoireista... jo monta päivää ennen plussaa oli suussa metallinen maku. Silloin en sen voinut edes arvata johtuvan raskaudesta, mutta nyt tietty ihan selkeä juttu.. Tissit oli kanssa tooosi arat jo aikaisessa vaiheessa, mutta niin ne ovat kyllä ennen menkkojakin..

Nyt plussan jälkeen ehdottomasti pahin on väsymys, aivan tolkuton väsymys.. Jaksan tsempata töissä ehkä ensimmäiset pari tuntia ja sen jälkeen menee silmät ristissä (tai täällä notkuen).. Eilen nukuin tunnin päikkärit töiden jälkeen ja silti rupesin pilkkimään klo 20. Ekassa raskaudessa oli sama juttu, saatoin mennä helposti nukkumaan jo 19.30. Nyt jänskättää, miten tästä väsymyksestä selviää kun on tuo esikoinen jaloissa eikä päikkäreitä niin vain oteta tai nukkumaan mennä ihan milloin huvittaa =/ Yöunetkin on muuttuneet jotenkin tosi katkonaisiksi ja heräilen öisin vähän väliä, mikä ei ole minulle normaalia..

Ja se nälkä, apuva =D koko ajan hiukoo vähän, ihan sama mitä ja kuinka paljon syö.. ja jos ei syö niin hiukominen muuttuu huutavaksi "voisin syödä vaikka hevosen ja jos en saa ruokaa NYT niin joku saa kärsiä" -näläksi.. koita tässä sitten pitää kilot kurissa =D makuaistikin muuttui samassa, esim. Pepsi Max, joka on aina ollut ehdoton herkkujuoma, ei maistu ollenkaan, sama tuntuu koskevan muitakin limuja (ainakin light-versioita). Ei sekään sinänsä huono juttu, jääpähän vähän lisäaineista pois kropasta...

Kunnon pahoinvoinnilta olen (toistaiseksi) välttynyt. Pientä etomista kyllä, lähinnä autossa (70 km työmatka on aika herkkua tässä kohdassa) ja väsyneenä kanssa tahtoo olla huono olo.. Viime raskaudessa pahin etominen ajoittui kyllä vähän myöhemmäksi, eli sitä odotellessa...

Kovasti tekee aina mieli valittaa kamalasta olosta, mutta samalla yritän muistaa, että niin kauan kun oireita riittää, kaikki on todennäköisesti hyvin. Ensimmäinen raskauteni vuosia sitten päättyi keskenmenoon, joka huomattiin vasta noin vkolla 11 kun ultrassa sikiö oli 7 viikkoisen kokoinen eikä sydän lyönyt ja siitä itsekseni laskeskelin, että tuo rv7 osuu juurikin niihin päiviin kun kaikki oireet yhdessä yössä loppuivat kuin seinään... Nyt ehkä on jo sen verran järkeä päässä, että kävisi tutkimassa tilanteen aiemmin jos oireet katoaisivat noin yhtäkkiä..

Mukavaa keskiviikkoa kaikille tuleville mammoille =)

heh, minä olen pitkälti tainnut säästyä noilta hormonimyrskyiltä, taidan kyllä muutenkin olla melko tasasen rauhallinen luonne :grin

Täällä kans yks hormonimonsteri...meinas palaa yöllä ihan käpy, kun esikoiselta oli tullu pissat ohi ja vaatteet meni vaihtoon...siinä sitten piristy niin paljon, että puolitoista tuntia taistelin sen kanssa, että saan uudelleen nukahtamaan...aina vaan pomppas pystyyn, kun otin pinnasängystä käden pois. Lopulta mies sai rauhotettua ja nukutettua pojan uudestaan ja mulla ihan hirveeeen hyvä omatunto...:sad001

Voi Viipsukka toivotaan että sun vaistot toimii ja siellä olis vauva tulossa <3

Onnea uusille plussanneille! :)

En ole käynyt mittaamassa hcg arvoja ja eilen neuvolassakin uskoivat että olen raskaana, koska olen tehnyt niin monta plussa testiä, että eivät edes laita niihin testeihin. :)

Rv 7+0:Heartred

Ite hermostun mitä pieninmistä asioista, jopa sellasista mille olisin aiemmin nauranut. On NIIN huono-omatunto koko ajan ärähtelyistä ja siitä miten selität 1 vee esikoiselle ymmärrettävästi miksi äiti on vähän herkkä :,( Toivotaan, että tää ei kestä koko raskautta.

Mulla on kanssa tota huonoa ja pätkittäistä yöunts. Päivällä tekis mieli vaan nukkua nukkua ja nukkua, ja yöllä ei tuu unta tai heräilee koko ajan. Tämä silti, vaikka en nukkuis päikkäreitä.

Keskeytynyt keskenmeno. Perjantaina lääkkeelliseen tyhjennnykseen, clomit ens kiertoon. Kiitos, oli mukavaa olla teijän kanssa hetken. Tulen kyllä.seuraamaan kuulumisia.

Apuvaaa, mua niin jännittää ja pelottaa (matkalla ultra)
Hassua, miten tämä raskaus taas tuntuu niin "eka" kertaa
Ajattelin tänään kertoa mukuloille oikein kuvien kerää (jos on jotai kerrottava) :)

pahoittelut viipsukalle <3

tunnistan kyllä itestäni kans tuon hormonihirviön tänään esikoisen kanssa aamupuuro ei oikein onnistunut niin kun pitää kun neiti yökkäili tahallaan ja lopulta se puuro sitten lenti kaikki pois kaaressa (en tiedä mistä on oppinut että on hauska silleen kakoilla ja yökkäillä, kun lopulta se menee melkein aina siihen yrjöämiseen) otti kyllä niin paljon kaaliin, että piti mennä vessaan hetkeks purpattamaan yksinään ja just tulee tosi huono omatunto kun ei tuo pieni ihminen ymmärrä miksi sitten äiti on äkänen hänen leikistään :/

joku kirjotti tuosta pepsi maxin juonnista, oon joskus vitsaillu että ei tarvihtis olla kovin monta samanlaista kuluttajaa kun minä niin firma ois varmaan johtava koko maailmassa :D mutta nyt ei oo sit maistunu ollenkaan... ONNEKSI

Takaisin