Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olis ihan jännä jos tää olis poika, vaihtelua, kun varmaan jää viimeiseksi vauvaksi tää oli sit kumpi tahansa
No eihän tässä enää kun sellainen 8kk niin sit se selviää viimeistään
Mut noi testit hauskaa ajan kulutusta, voin vaan kuvitella että isoin kyselee että miksi äiti leikkii pissillä

Oli pakko tehä heti toi soodatesti ja sen mukaan tyttö tulossa :) tyttö olo on ollukki.. No saas nähä mitä muut testit sanoo ja ultrat :)

No pitihän se minunkin testata tuo sooda homma ja poikaa näyttää :) Salaa miehellä haaveissa tyttö, koska hänellä vain perheessä poikia. Siis veli vain. Ite myöskin tyttöä toivon koska akka valta meillä perheessä. Kuitenki poikaolo on vahva mulla.. Mut loppujen lopuks ihan sama kumpi tulee kunhan on terve :)

Minkäs ikäisiä te naiset olette, jos saan kysyä ja mistä päin? Minä vielä 23 mut kerkeen täyttää 24 ennen vauvan syntymää.
Oon savosta päin, kuopiosta. :) Onko muita kuopiolaisia tänne eksyny? :)

täällä 28v p-karjalasta :) poika olis täälläkin toiveissa kun näillä näkymin tämä nyt olis viimeinen ja tyttö jo on, mutta tokihan se toinen tyttökin tervetullut tulee olemaan :)

Miten teillä muuten on mennyt nuo sairaslomat raskauden takia? Oletteko hoitaneet ne työterveyshuollon kautta vai neuvolan kautta? Mä jouduin tänään jäämään toista kertaa kotiin rajun oksentelun takia ja viimeks työterveyshoitaja sanoi että seuraavaks kantsii soitella neuvolaan jos tulee tarvetta olla pois. Mä vaan jäin sitä vähän ihmettelemään että onkohan niin?

minä menin ekan raskauden kokonaan neuvolassa, tosin en tarvinnut saikkujakaan ja harmittelin äippälomankin alkua kun olisin hyvin vielä voinut töitä tehä :grin

minulla vähä sama homma kyfi86 en ymmärrä miksi sen äitiysloman on alettava jo kuukausi ennen lapsen syntymää, (jos ei ole mitään työtä estävää tekijää) omasta mielestä tuon ekan kuukauden voisi siirtää sinne äippälomanloppuun :D ite taisinkin vielä olla töissä viikko ennen synnytystä:joyful: niin turhauttavaa vaan kotona istua möllöttää :D tosin nyt on varmaan jo kiva jäädä aiemmin niin saa esikoisen kanssa kotona touhuilla rauhassa :)

Mä jouduin tänään jäämään toista kertaa kotiin rajun oksentelun takia ja viimeks työterveyshoitaja sanoi että seuraavaks kantsii soitella neuvolaan jos tulee tarvetta olla pois. Mä vaan jäin sitä vähän ihmettelemään että onkohan niin?

Niin meinasko tää hoitaja, että kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ennen kuin tilanne menee pahaksi, vai etteivät suostu todistuksia sieltä työterveydestä kirjottamaan? Jos jälkimmäinen, niin on kyllä vähän outoa.

Minä olen 27 nuorimman sain kun olin 23, Espoossa asustellaan mutta olen syntyperäisesti siitä wildsiden naapurista eli Iisalmessa.
Minä jäin sairaslomalle ekan kanssa viikoilla 20 jotain supistelujen takia, terveyskeskus/ Jorvi suosittteli näin. Töissä en ole nyt käyny 4 vuoteen ja jos kaikki menee niinkuin pitää, niin enkä mene vielä ennen kuin maskukki 3-v :) vaikka välillä tuntuu että olis kiva olla muiden aikuisten kanssa tekemisessä, mutta en tätä kotiäiteilyä vaihtais mihinkään :) tää menee niin nopeasti ohi! :(

Niin meinasko tää hoitaja, että kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ennen kuin tilanne menee pahaksi, vai etteivät suostu todistuksia sieltä työterveydestä kirjottamaan? Jos jälkimmäinen, niin on kyllä vähän outoa.

No mä en oo ihan varma. Todella nihkeästi se työterveyshoitaja ainakin viimeksi kirjoitti edes sen yhden päivän sairaslomaa kun soitin että mites on kun on tällänen tilanne et paksuna ollaan ja olo ja oksentelu on hirveä. Senkään takia ei edes melkeen huvittaisi enään olla yhteydessä sinne kun tuntuu että ei ymmärretty ollenkaan.

Ite oon 31 ja kerkeen saada yhden numeron lisää ennen kun vauva tulee. Asun tällä hetkellä Kajaanissa ja ollaan miehen kanssa molemmat opiskelijoita tällä hetkellä. Ensimmäisen lapsen sain Jyväskylässä. Koulussa pystyin olemaan, mutta en usko että töissä olisin pystyny olemaan kokopäiväisesti. Lääkärit kielsivät minulta reumalääkkeet raskauden ajaksi ja reumahan ei siitä tykännyt. Nyt sama juttu :/

Esikoisen kanssa omin sairaalassa melki 2 vkoa ennen kuin neiti suvaitsi tulla. 5 käynnistelyjen jälkeen neiti tuli kiireisellä sektiolla. Joten nyt odotan, että tämän saisi synnyttää normaalisti ja ilman pitkiä sairaalassa oloja :)

Mies jäi esikoisen kanssa vanhempainvapaalle, itse lähdin tekemöön harjoittelua heti äitiysloman päätyttä. Ihan hyvä, koska miehellä ja esikoisella on sen seurauksena tullut aivan upea suhde mitä on ilo katsella. Mutta kyllä nyt odotan, että saan jäädä näiden kahden ( <3 hihi) kanssa kotio :)

En tiedä voivatko muka kieltäytyä niitä lappuja kirjottamasta, mutta ehkä neuvolassa/tk:ssa tosiaan on ystävällisempi palvelu. :)

Ja kysymykseen, asutaan Espoossa, täytän loppuvuodesta 26 ja mies on pari vuotta vanhempi. Esikoinen meillä on vuoden ja 6kk. :) Ensi syksynä olisi tarkoitus palata opiskelujen pariin, katsotaan miten käy. :)

meillä mies ei pitänyt ollenkaan isyyslomaa tai mitään vapaita :/ nyt sanoinkin että voi sitten olla joulun ajan kotona hyvillä mielin ja aikoo pitää sen parin viikon vapaan :) toisaalta pakkohan se jonkun on raha tuoda tähänkin talouteen kun ei tuolla äitiysrahalla kovin lainoja maksella. itsekin olisin halunnut jatkaa äitiysvapaita ja olisin varmasti jatkanutkin ellei mies olisi tehnyt hikihatussa ympäripyöreätä päivää sen eteen :/

siitä huolimatta ettei miehellä ole pahemmin vapaita ollut, niin tyttö on niin kiintynyt isäänsä että välillä tuntuu olevan mustasukkainen jopa minusta jos ollaan lähekkäin :D

nyt en ole varma saanko äitiysrahan lisänä esikoisesta sen kotihoidontuen niin sittenhän tässä ei olisi hätäpäivää ja jäisi omaa rahaa vähän muuhunkin kuin pakollisiin juttuihin :)

Esikoisesta saa vasta sitten kun jäät kotihoidontuelle, mitä olen itsekkin ihmetellyt suuresti, sittenkin kun/ jäät kotihoidontuelle niin se ei ole kovin suuri se lisä mikä tulee vanhimmasta muksuista :/
Meille jäis vähemmän käteen/kk siinä kohtaa jos kaikki lapset hoidossa ja mä töissä kun mä kotona "töissä":)
Ja kyllä tää työstä käy 3 muksun kaa :) aikansa kutakin:)

Munki oli pakko testata tuo kiinalainen syntymäkalenteri, poikaa näytti (meillä salaa toiveissakin) :dummy:
Muutaman kuukauden päästä täytän 23 ja mies on vuoden vanhempi. Meillä kyseessä molempien ekalapsi :grin

Skippi 5+2 (aika matelee)

Takaisin