Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En joutunut onneks, mutta lähellä oli. Pidin energia tasoa yllä suklaapaloilla ja kirpeällä mehulla.

Salli, meidän esikoinen on 1v 1kk tällä hetkellä :) minkäs ikäinen teidän poika on? :)

Mä olin viimeisestä tipassa parikin kertaa, siis koko raskausajan voin pahoin ja oksensin. :meh: Tyttöjen kohdalla valkosipuli jäi pois välittömästi. Aloitin kokkikoulun ennen kolmosta ja mun piti tehä valkosipulisosekeittoa, en uskaltanut ees maistaa, mutta ei se tuoksu enää pahaa oloa saanut, eli opettelin uudestaan syömään, ennen kuin kolmosta aloin oottaa. Ja heti jäi pois, kun tulin raskaaksi. Nyt ei oo jääny... Saapa nähä tuleeko poika... Odotetaan, että ois poika, kun miehen veljet on vaan tyttöjä saanut. Tosin tyttökin on tervetullut.:Heartpink

Poitsu on 1v6kk. :) Toivottavasti sullakin Viipsukka menee tää raskaus paremmin, ettei äityis noin pahaksi pahoinvointi. :)

Salli joo kyllä oli, Pönttö oli 2 kk mun paras kaveri! Mutta nyt ei ole kun etova olo ja sekään ei nyt mikään paha ole... Ensimmäisen kanssa oli lisänä väsymys. Tää on jotenkin vähän erilainen, tissit nyt kipeet, naama on kun teinillä, ja olo muutenkin jotenkin raskas, koko ajan jano ja hengästyttää. Näitä ei ollu likkojen kanssa! Kuulostaako nää ns poika oireilta? niin ja tyttöjen kanssa muutenkin naisellisempi olo kun kynnet ja hiukset kasvoi tosi nopeasti ja vahvoina, nyt tuntuu että kasvaa vaan noi ei halutut karvat

Minulla oli pojasta pahempi olo kuin tytöstä. Pojasta oksensin viikolle 12 asti, jonka jälkeen se helpotti. Sitten alkoikin huimaus ja pyörtyily joskus viikon 20 jälkeen. Tytössäkin oli etovaa oloa, mutta taisin oksentaa vaan kerran. Myös tuo humaus ja pyörtyily ei ollut niin pahaan. "Innolla" odotan mitä tämä tuo tullessaan :nailbiting: Toivottavasti pahoinvointi ei olis vaan korkeintaan etovaa oloa. Ekassa (pojassa) ei myöskään jauhelihaa en voinut sietää ja tokassa (tytössä) kana tökki. Nyt tekee mieli salaattia ja kaikkea raikasta :grin

No toi sanan lasku ei nyt tytöistä niin paikkaansa pitänyt mutta nyt kyllä terveys kovaa vauhti menossa tällä syömisellä nyt ei kyllä kovin hevi osaston tuotteet maistu, tyttöjä odottaessa kyllä tämänkin edestä. Kaikki epäterveellinen puistatti toisinkuin nyt. Ainut inhokki ( tällä hetkellä) kahvi
Oli kumpitahansa niin tervetullut on!
Mies vaan pulassa akkavallan kanssa, koirakin sattuu olemaan narttu joten ehkä ymmärrettävää miehen pojan kaipuu
Ihana kun voi hypettää raskautta täällä foorumilla kun ei oikean vielä uskalla kenellekään kertoa raskaudesta ennen ekaa ultraa!

Oletteko muuten kokeilleet testeillä ja tuolla kiinalaisella kalenterilla kumpaako teille "lupaillaan"?
Itse kokeilin molempia ja mulle lupailtiin niiden mukaan poikaa ja vahva poikaolo onki. :) Edellisissä ei ollut mitään oloja.

minulla lupaili kyllä viimeks ne kiinalaiset kalenterit ihan muuta kun tuli :D

Nii eihän noi kaikilla pidä paikkaansa ja siis varmaan jotain tuuria jos osuu oikeesee. En tiiä.. Mut tollasia on kiva aina tehhä muuten vaan :D Hauskaa arvuutella.

Kiva idea!! Munkin oli pakko käydä tekemässä ja kahden kiinalaisen kalenterin mukaan olis poika tulossa ja yks väitti tyttöä :D poika täällä vähän oliskin tilauksessa... :)

Mäkin oon käyny kiinalaisesta syntymäkalenterista katsomassa ja sanoo että tyttö tulossa sitä sano muidenkin likkojen kanssa, mutta sormus testi näyttää noi meidän 3 tyttöö ja sen mukaan olis nyt tulossa poika, tiedä sitten. Ajattelin itse vielä hölmöläisenä tehdä sooda, kloriitti ja punakaali testit, mies olis vähän sitä mieltä että se haluais ostaa sen ihan oikean pissa testin minkä pitäis näyttää ihan 90+% varmuudella et kumpi on....

Mä haluun kuulla noist kloriitti ja punakaali testeistä! Miten ne tehää ja koska voi tehä? :) mä oon kans tehny sormustestin ja meinaan tilaa ton pissatestin ja sit meinasin et teen sodatestinki

Tässä tää punakaali ekaks
-Punakaali silputaan pieneksi silpuksi
-Keitetään 10min kiehuvassa vedessä
-Kipossa sekotetaaan aamupissaa 50/50 verran
tuohon punakaalin keitinvettä. Ja ei tarvii olla litratolkulla. =) Pieni määrä riittää kumpaakin.

Tulos: Jos väri ei muutu eli pysyy tummanlilana tai muuttuu tummansiniseksi tulos =TYTTÖ
Jos muuttuu vaaleanpunaiseksi tai punaiseksi = POIKA.
Värit siis vähän nurinkurin!

Se kloriitti testi sama kuin soodakin eli pissat ja kloriitti sekkasin jos kuplii/ reagoi niin poika mut jos ei tapahdu mitään niin tyttö.
Itse ajattelin tehdä vasta sen maagisen ekan ultran jälkeen. Mutta kai noita vois tehdä koska vaan kun eipä noi "testaus välineet" kamalan kalliita ole

Äippä x3, mullakin oli kahvi oikea ykkösyökötys ekassa :S Samalta kuulostaa myös "raskas" olo ja hengästyminen!

Vitsi jos tästäkin jo pikkuhiljaa jotain kunnon oireita ilmaantuisi :)

Muoks, täytyykin kokeilla noita testejä. :grin

Takaisin