Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli Clearbluen digital ja näytti "Pregnant 1-2". Tänään sama testi ja näytti nyt "Not pregnant".

Olen cicadon ja viipsukan kanssa samaa mieltä. Tee testi uudestaan ehdottomasti, ennen kun mietit liikaa muita vaihtoehtoja :)

Teit molemmat aamuvirtsasta? Annoit virtsan jäähtyä huoneen lämpöseks? Otit virtsan puhtaaseen astiaan ja pidit tikkua siellä 20sekunttia?

nellie tsemppiä. Toivottavasti sulla oli vaan joku vialle testi.
Hitsi soikoo menin aamusta salille tuli maha sen jälkeen kipeäksi ja tuli verta vähän. Nyt loppu mun saleilut ainakin joksikin aikaa. Kait tässä ois valmis vaikka päällään seisomaan 9kk jos se ois raskauden jatkumisen tae. Ostin kaksi tupla pakettia raskaustestejä ja aijon tehä niitä nyt oman mielen rauhani vuoksi. Toinen paketti oikeen viikkonäytöllisiä.
Kyllä tässä alkaa sitä alkuraskauden ultraakin tosissaan harkitseen.

Kiitos onnitteluista, ja onnea teillekkin Äippä x3 ja sylikinkku! Totta on, että pikkuihme olisi mitä ihanin lahja! Äippä x3, muita raskausoireita ei oikeastaan ole vielä ollut, paitsi pienoista vatsan nippailua, ja aivan järjetön nälkä. Tuliko sulla aikaisin jo oireita? Aika kyllä menee niin hitaasti, odotan tosissaan ensimmäistä neuvolaa (jota en kyllä uskaltanut vielä varata) ja ultraa. :grin Mites muut, oletteko jo varanneet aikoja neuvolaan?
Minulla alkoi raskaus oireet jo rv 3 viikolla, alkuun olivaan kamala nälkä ja jano. Normaalisi en välitä tulisesta ruuasta, mutta nyt maistuu kaikki missä chiliä. Viime viikolla alkoi etominen, ja kahvia en siedä alkuunkaan, tuoksukin saa jo etomaan :depressed: Neuvola jo varattu ja olisi 29.4, en vaan jaksaisi odotella sinne ultraan pääsyä, että tietää että vavilla kaikki hyvin ja että pääsisi kertomaan isosiskoille että 'äidin mahassa on uusi vauva'! :happy:

Nellie, onko sulla ollut mitään vuotoja? Toivottavasti se oli viallinen! Tsemppiä!

Noin viikko sitten tuli hieman verta, mutta tyrehtyi heti seuraavana päivänä. En ainakaan osannut pitää sitä vaarallisena, kun ei ollut kipuja tai mitään. Ja pieni verenvuoto on ilmeisesti ihan normaaliakin alkuraskaudessa?

Heippa, aattelin liittyä tänne. Eilen tein plussan r-testillä. LA 21.12.

Kolme keskenmenoa takana ja tähän raskauteen saadaan avuksi progesteroni lääkitys viikolla 7. Yhtään lasta ei siis meillä vielä ole. Kaikki nämä raskaudet on siis saaneet helposti alkunsa. Pillereiden jätön jälkeen tuli ekat menkat ja oltiinki jo raskaana. Keskenmenon jälkeen tuli menkat ja taas raskaana. Ja loputki raskaudet on noudattanu samaa kaavaa. Viimesin keskenmeno oli helmikuussa.
Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin ja lääkitys auttaisi.

Sen verran tiedän, että edellinen vauveli menehty vaikeaan kromosomipoikkeavuuteen kun testit ottivat. Me ei kuitenkaan kanneta poikkeavuuksia.

Onnea plussasta, Wildside! Toivottavasti tällä kertaa raskaus sujuu normaalisti loppuun asti :)

Onnea plussasta, Wildside!

Mä oon niin väsynyt, mutta ei tuu uni. Pitää varmaan kokeilla kirjaa, jos vaikka uni tulis... Ensin käyttää tuota koiraa pihalla, jospa mun ulkoiluhousut menis jalkaan, kun on kauhia turvotus. Mies tuossa kysy, että ootko varma, että siellä ei oo kahta.

Viipsukka, mä kärsin unettomuudesta ennenku plussa pärähti testiin sen jälkeen ollu pelkkää väsymystä... Tänään yritin napostella sipsejä, ei sopinu, tuli heti huono-olo :wtf:
Mulla ja miehellä kans molemmilla suvussa kaksosgeeniä, jännäillään osuuko meidän kohdalle :)

Tervetuloa wildside_ !!

Skippi 5+1

Kiitos teille :) Meillä on kans jännää, kun tunsin oviksen niin koski molempiin munasarjoihin ja nyt noi nipistelyt tuntuu molemmilla puolilla kohtua silleen vuorotellen. Jännätään onko siellä kaks.
Miehen puolella suvussa identtisiä kaksosia ja epäidenttisiä. :)

Täällä uusi! Nyt menossa 6+3 ja la olis 3.12. Eka neuvola on vasta toukokuun alussa, tuntuu niiiin pitkältä ajalta. Mulla heräs epäilyt pari vk sitten, kun oli kuukautiset jo reilusti yli viikon myöhässä ja silti oli menkkamaisia kipuja paljon. Tuli ensin haamuplussa, seuraavina päivinä tuli jo selkeät kaksi viivaa. <3 Oireina on ollut lähinnä ihan jäätävä kylmyys, väsymys, tiettyjä ruokia ei pysty edes kuvitella syövänsä vaikka ennen maistuneet hyvin, mielialat heittelee ja kaikki itkettää! :) Eka tietoinen raskaus siis menossa.. jännittävää!

Onnea Sipu :) Itekkään ei pysty tiettyjä ruokia syömään vaikka vasta rv 3+6. Menkat ei siis vielä edes oo myöhässä, mut sain testiin kaks viivaa 11 päivää oviksen jälkeen. :)
Mutta siis piti kysymäni tuosta ruuasta. Mulla on nyt siitä outo raskaus menossa verrattuna edellisiin, että salaatti on mielestäni se himotuin ruoka-aine. Omituista (?!) koska aiemmissa maistui todella hyviltä esim kebab ja hampurilaiset :D onko muita joilla salaatti on herkkua? En vaan tajua, koko aika himottaa, mut hei ainaki syön raskausaikana terveellisesti. :D Vaativa kaveri tulossa siis.

Tervetuloa uusille ja onnea :)

Wildside, minullakin kaksi keskenmenoa takana ja raskaudun myös helposti. Eka plussa heti kun annettiin lupa tulla sitten km jälkeen yhdet menkat välissä ja taas plussa -> keskeytynyt, minkä jälkeen kahdet oikeat menkat ja plussasin tämän :) Meillä on poika entuudestaan niin toivon olleen vaan huonoa tuuria ja tämä menisi loppuun asti eikä tutkimuksiin tarvitsisi edes lähteä :)

4+3

Oon jostsin lukenu sillon ekassa raskauden aikaan, että kaksos geeni tulee vain äitien puolelta. Esim. Kun mun isä on kaksonen, niin minä en (periaatteessa) kanna kaksosgeeniä. Ainoastaan geeni tulee minulle äitin äitin puolelta. Mutta kaikkihan on silti mahdollista :) Onhan nuita kaksosia silti tullu, vaikka kummankaan suvussa ei ole tiettävästi kaksosia :D

Mä oon oikeesti niin herkillä! Nauran ja itken täällä samaan aikaan. Menin äsken kattomaan Avara luonto -apinadokumenttia ja siinä apinanpoikanen kuoli ja sen äiti kantoi sitä kuollutta poikasta mukanaan 5 päivää kun oli niin surullinen. Mulla aukes kyynelhanat saman tien, oon nyt vartin porannut tätä kamaluutta mutta nyt alkaa jo naurattaa :) Tätäkö tää nyt sit on? :crybaby2:)

Ja mies kattoo vieressä huuli pyöreenä, että mitä toi muija vollottaa.

Tervetuloa uusille, onnea plussasta ja tarrasukkia sekä vauvaliimaa matkalle :) <3

Nellie, toivottavasti oli viallinen testi ! Surullisia uutisia oli moinen :'(

Wildside, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin <3 mulla maistuu parhaiten just hedelmät, kasvikset, salaatit jne.. :) pahoinvointi iskee jos liian tuhtia ruokaa syö.

Täällä jännätään huomista ultraa, viime yönä ei meinannu kumpaakaan nukuttaa, kun pohdittiin, että onkohan tällä kertaa kyytiläinen sydän sykkien oikeassa paikassa (takana 1,5 vuotta sitten km 6+4). Toivottavasti tämä esikoinen pääsis syliin saakka <3

Tänään 6+5 :)

Cypress, mä kans vollotan ihan mitättömistä asioista :D mies raukka täälläki menee välillä hämilleen :)

Takaisin