Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitäs teillä mamat ruokailu sujuu? Pystytekö syömään kaikkia? Mul on niin ett tavallinen kotiruokaa ällöttää ja rasvaiset myös. Täytyy syödä jotakin kevyttä ja nestemmäistä.. sit pystyy syömään, mutta sen jälkein tulee paha olo. Herkutkin ällöttä..
Onko jo kg tullut? Mulla nousi heti n. 2 kg kun tein positiivisen testiin nestettä se tietty on :) ja iltaisin niin kamala turvotus..
Onnea ja tevetuloa uusille ☺

Mulle maistuu aikalailla kaikki, parhaiten kylmät hedelmät, kasvikset, jogurtit jne :)

Mulle maistuu kans kaikki mut ei tee mieli mitää :D pakko syödä tiheesti ku muuten tulee tosi paha olo. Painoakin on tullu se 2kg mut ilmeisesti johtuu täst älyttömäst turvotuksesta..

Heippa!

Vähän varovaisesti vielä ilmoittaudun mukaan, koska tosiaan kaikki on vasta niin alussa. Lisäksi, kun omaan tajuntaan ei millään meinaa mennä testin antaneen plussaa (välillä täytyy käydä aina varmistamassa)! :grin Neuvolassa ei ole vielä käyty, mutta LA olisi suunnilleen 11.12. Ennestän meiltä löytyy 2010 syntynyt poika ja 2013 syntynyt tyttö eli tämä toivon mukaan on kolmas :Heartpink

Rv 4+1 ja kaikki maistuu vielä! :) Tosin, kp 26/28 tuli aamuteen jälkeen yhtäkkiä niiin huono olo, että lepäämisestä huolimatta oksensin! Muuten ei onneksi ole ollut tuntemuksia!

Täällä on jäänyt listalta pois herkku toisensa perään, kun ne eivät enää maistu. Aluksi kaikki epäterveellinen alkoi maistua puulta, mutta nyt myös joitakin tavallisia ruoka-aineita saa jättää ostamatta. Suuri himonkohteeni juusto maistui tänä aamuna ihan ällöttävälle, nyyh! Vähän väliä syön kuitenkin jotakin pientä, hedelmiä ja salaatteja yms. Vähän mietityttää, saakohan alkio tarpeeksi ravintoa... Mutta eipä sitä pysty itseään enempään pakottamaankaan.

Koko ajan on oikeastaan nälkä, mutta kuitenkaan ei mitään tekisi mieli syödä. Ja kun tekee mieli syödä niin kaikki rasvainen ja mausteinen on ehdoton ei. Kylmä kaakao on pop, samoin jugurtit, rahkat ja hedelmät. Painoa ei ole tullut vielä yhtään lisää, mutta eiköhän se tässä kohta...

Mulla on varmaan se teidänkin ruokahalu :D Kamala nälkä ja kaikkea tekee mieli, erityisesti vielä oikein suolasta ja rasvaista :P Vaa'alla en edes uskalla käydä, sen verran jäätävää tämä turvotus on...

Mulle maistuu myös kaikki. Erityisesti tekee mieli liharuokia, niin kuin karjalanpaistia ja lihakeittoa ja sellasta. Viimeksi yhdet tietyt nuudelit tai niiden haju jo pelkästään aiheutti ällötystä. Nyt en ole vielä nuuhkinut, onko sama tässä raskaudessa.

Oikeastaan on harmittavan vähän mitään oireita, tulisi jo se varhaisultra. :nailbiting: No turvotus on sentään aika mahtava, varmaan myös se pari kiloa painoa lisää.

Mulla mielestäni on ihan tarpeeksi oireita.. jo ennen plussa oli ällö olo ja raudan maku suussa plus heikkausta. No nyt pään särkyä, rinnat on h...tin kipeäät ja joudun koko ajan käyttämään urhelurintsikat siis yölläkin. "Krapula" koko ajan ja uupumus . Eli ei enempää kiitos :D

Mä nukun joka päivä päikkärit kun poikakin nukkuu, iskee aina ihan tappoväsymys siinä kohtaa. Mitenhän mun käy kolmen viikon päästä kun pitää palata takas työelämään ekaa kertaa 1,5 vuoteen :D Nukun varmaan sit mummojen vieressä töissä..

Mulla jääny kahvi kokonaan pois en pysty juoda sitä :confused: toisaalta varmaan ihan hyvä, kun pitäs sen juontia raskauden aikana muutenkin vähentää.. Pahaolo tulee jos ei syö, mut mitään ei tee mieli ja kaamea turvotus täälläkin ! Ihanaa ! :grin

Skippi 4+5

Suvii-i, sama tappo väsymys vaivaa täällä ! Oon nukkunu ihan mahottomia aikoja, pitkät yöunet ja pitkän päiväunet, silti tuntuu että lisääkin voisi nukkua :rolleyes:

Ultrassa käyty, raskauspussi näkyi, mutta ei vielä alkiota. Seuranta naisten polille, kun on riskiraskaus. Myooma kohdussa ja oikea munasarja laajentunut. Siellä ehkä myooma tai sitten endometrioosi. Mutta verikokeiden ja raskauspussin perusteella uusi raskaus. Toivottavasti kestää loppuun asti.

Takaisin