Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille :) juuri liityin foorumille ja opettelen tätä käyttämään... Tein toissapäivänä kp 27/28 plussan ja la menkkojen mukaan olisi 15.12 :)

Minulla on 10 ja 13 vuotiaat lapset edellisestä liitosta ja nyt sitten piiiitkän tauon jälkeen raskaana :) Miehelleni tämä on ensimmäinen lapsi :) Marraskuussa alettiin yrittää ja raskauduin heti ekasta kierrosta, mutta sain keskenmenon rv5+ vkolla. Nyt kuitenkin luottavaisin mielin nautin tästä uudesta raskaudesta!

Tervetuloa myös minun puolestani uusille!

Pahoittelut, Esma. Sinua on todella koeteltu viime viikkoina... Kumpa teillä tärppäisi pian uudestaan ja kaikki sujuisi vuorostaan hyvin..

Minä varasin ekan neuvolan, sain sen viikolle 8+. Pahoinvointi nostanut päätään ja olo tuntuu turvonneelta ja väsyneeltä. Ihan tuttua raskausajan hehkua edelliseltä kierrokselta :D.

Olen tiedottanut raskaudesta parille läheisimmälle ihmiselle, mutta yleisesti ottaen matalaa profiilia on tarkoitus pitää sinne ekaan ultraan saakka. Paljon kaikenlaista puuhaa tässä keväällä, joten yleisesti odottelu sujuu tässä normaalielämän sivussa eikä kokoajan ehdi miettiä ja stressailla kaikelaista.

Hyvää vointia ja valoisia kevätpäiviä teille kaikille kanssaodottajille :)

Annele H 6+0

onnittelut kaikille uusille plussanneille, täällä on tullu siihen malliin viestiä sen jälkeen kun oon viimeks käyny kattomassa ettei meinaa perässä pysyä :D mutta kiva että tulee lisää uutta porukkaa :) itse en sinne salaiseen ryhmään pääse varmaan ihan äsken kun niin laiska kirjottelemmaan :D

pahoitttelut esmalle :(

Juu no mä taidan kans vaa täällä kirjoitella. Pitää olla vissiin hyper aktiivinen.. No ei siinä.

Ja onnea kaikille uusille

Last edited by a moderator:
Jes neuvola aika saatu, tosin vasta kuukauden päähän... Jaksaa jaksaa odottaa :grin kauhean pitkä lista vältettäviä ruoka-aineita tsekattu ja nyt uusien vitamiinien ostoon !!

Skippi rv 4+4
Hih, minäkin ostin raskausajan monivitamiinia ja syön vielä foolihappo lisää. Ostin lisäksi raskausajan omega-3 purkin ja mua kiellettiin syödä sitä, koska se ohentaa verta ?! .. :/

mie oon niin huono syömään noita D-vitamiineja. viime raskauden aikana ei tainnu mennä koko aikana semmonen purkki kun aina unohdin :shifty: mutta jos nyt vähän ryhdistäytys. toivottavasti selviäis ilman sitä rautalisää vielä nyt eikä tulis muutakaan tuollasta. onko siitä foolihaposta mitä hyötyä? en oo ikinä siihen oikein kunnolla perehtyny

Mä ainakin suosittelen foolihappoa :) alotin sen pari kk sitten ja nyt on plussa testissä :) en tiedä auttoiko se sit itsessään lopputulemaan vai oliko sattumaa mutta en nää siitä hahaittaakaan ottaa se tabletti aamuisin. Ja oikeastaan mitään muita "konsteja" en oo edes kokeillut. Ja onhan siitä kehittyvälle sikiölle ja vauvalle paljonkin kaikkea todettua hyötyä (myös miehille).

http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Naisen-hedelmallisyys/Foolihappo-ja-raskaus/

Tossa linkissä esim. Lisätietoa.

Kuka kiels syömästä omegaa? Onko sulla sitten jotain ongelmia veren hyytymisen kanssa?
No sitä samaa ihmettelin :D ei oo mitään sellasia haittoja, mutta nevolatäti sanoi puhelimessa siitä omegasta, että ohentaa verta.. Oon sitte syöny kalaa ja tänäänki syötiin miehen kalastamaa siikaa. Ens viikolla kysyn siitä omegasta ku on sinne neuvolaan aika. :)

Joo kyllähän se ohentaa verta mut sehän on vaan hyvä asia. Ja vauvan aivojen kehitys vaatii omegaa. En oo kyllä ennen kuullukkaa et keneltäkään kielletään omegaa ellei sitten oo tosiaan jotain hyytymiseen liittyvää sairautta tai joudu pistää verenohennus lääkettä niinku minä loppuraskaudessa. Kannattaa ehkä varmistaa vielä. Kalanmaksaöljyä ei sais raskaana olessa ottaa mutta kalaöljystä ei oo haittaa.

Täällä sunnuntaina. Sain haamun ja tänään tuli digilehtiin raskaana 1-2viikkoa. Kyl se vaan pakko uskoa että joulukuussa meitä onkin sit 5henkeä. Eli kolmas oisi tulossa. Ja la oisi 12.12, mut jos tulee sisaruksiin niin menee yli viikolla tai enemmän.

Saas nähdä mikä pehmo tuosta puolisosta tämän raskauden aikana tulee :D Kerroin sille, että olen liittynyt vauvafoorumille niin varttia myöhemmin kuului keittiöstä "Tiiätkö mikä on tosi herttaista?"

Noo ööh mikä??

Se, että oot liittynyt sinne vauva juttuun. Voitko kertoa minultakin terveisiä, sano vaikka että siittiön isä lähettää kaikille terkkuja!!

Että terveisiä siis teille kaikille :D

Kiitos CiCaDo, kyllähän tuo on yhdensortin epeli - mutta täytyy sanoa, että on IHANAA kokea raskaus jossa mies on alusta (uskallan väittää että loppuun) saakka täysillä mukana. Edellisen liiton lapsetkin olivat toivottuja ja odotettuja, mutta puoliso "kiinnostui" vauvasta vasta syntymän jälkeen ja raskauden sain kokea ja elää lähes "yksin".

Esmalle todella paljon voimia ja halauksia, tuli surku itsellekkin :'(

Uusille tervetuloa joukkoon ja tarrasukkia sekä vauvaliimaa matkalle <3

Mulla on ollu kauhia väsy ja oksetus, niin ei oo pystyny eikä jaksanu käyä oikeestaan ollenkaan lukemassa :D
Ens maanantaina ultra, jännättää!!

Sylikinkku ja babybear 6+1 :)

Ilmoittaudunpa minäkin mukaan! Plussasin tuossa reilu viikko sitten ja laskettu aika olisi aikalailla itsenäisyyspäivän tienoilla :) Entuudestaan on jo maaliskuussa 2014 syntynyt poika ja haaveena oli alunperinkin saada lapset pienellä ikäerolla, ja näin näköjään kävi ;) Pahoinvointia on aika ajoittain ja jomottelua, mutta väsymystä ei onneksi! Eipä kyllä ollut ensimmäisestäkään ja toivottavasti ei tulekaan, sillä aikamoinen vipeltäjä on tuo esikoinen ja herättää joka aamu jo kuuden jälkeen.... Lisäksi imetän edelleen pari kertaa päivässä, kun en vain raaski lopettaa...Pikkumies kyllä juo tavallista maitoa, mutta on sairastellut nyt niin paljon, että en henno tissittelyä jättää ihan vielä, vaikka siinä ehkä riskinsä on. Kohdussa on tuntemuksia imettäessä, mutta vaikea sanoa, ovatko varsinaisesti supisteluita. En ainakaan huomannut, että täällä olisi vielä muita imettäjiä? Tarkoitus on kuitenkin lopettaa tässä....lähiaikoina...joskus...ehkä...:D

Mutta kaikenkaikkiaan on kovin epätodellinen olo! Muutamille kavereille oon kertonut, koska en osaa pitää suutani kiinni ;)

Tervetuloa uusille! :) kivakun meitä tulee lisää tänne kokoajan! Joulutontulla siellä ihana mies :) mun mies lähinnä nausreskelee et "taasko sä siellä foorumilla roikut" :D

Takaisin