Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jes neuvola aika saatu, tosin vasta kuukauden päähän... Jaksaa jaksaa odottaa :grin kauhean pitkä lista vältettäviä ruoka-aineita tsekattu ja nyt uusien vitamiinien ostoon !!

Skippi rv 4+4

Eikös digi näytä rv 3-4 1-2, rv 4-5 2-3 ja rv 5 -> 3+

Mutta toki hormonien nousu riippuu ihmisestä, eli ei aina nouse kaikilla samalla rytmillä :)

Anskumama, minun käsittääkseni tuo riippuu siitä, miten ne viikot lasketaan. Esim. omalla kohdallani laskuri näyttää raskausviikoiksi 5+3, vaikka tiedän satavarmasti oviksen tulleen tässä kierrossa hieman myöhäisessä vaiheessa. Yhdyntöjen kannalta kun muuta mahdollisuutta ei ole: mies oli työkeikoilla, joten kierron keskivaiheilla petipuuhia ei edes ollut. Minulla digi näyttää edelleen 1-2, mutta jollakin toisella, aiemmin ovuloineella se voi näyttää suurempia lukemia. Niin, ja onhan raskaushormonin määrässä muutenkin yksilöllisiä eroja, vaikka samoilla viikoilla olisikin :)

Ai, ja selvennyksenä tässä ketjussa aiemmin esille tullut asia, kun ihmettelin raskausviikkoja, jotka eivät voi pitää paikkansa: ne lasketaan 28 päivän kierron mukaan, joten heittoja todellisuuteen voi olla paljonkin. Esim. oma kiertoni on ollut pisimmillään 37 päivää, joten viikot eivät ihan päde kohdallani. No, ultrassahan se sitten tarkentuu :)

Hei,
Luin ketjun juuri läpi ja voisin liittyä joukkoonne. Onnittelut plussanneille ja pahoittelut keskenmenon saaneille. Varsin raastavaa aikaa nämä alkuraskaudet. Täällä menossa kai 5+1 eikä oikeastaan oireita. Joulukuulta keskenmeno, joka vielä turhankin tuoreessa muistissa. Toivon kaikille pysyviä plussia ja paljon pikkutonttuja joulukuulle! :)

Joo alustavasti aina mennään sen 28 päivän mukaan ja jos np-ultrassa heittää viidellä päivällä niin sit vasta muutetaan :) Mites muutetaanko varhaisultrassa jos heittoa on? Mä en esikoisesta käynyt varhaisultrassa ollenkaan..

Siis mua on aina häirinnyt tuo miks se lasketaan 28 päivän mukaan. Mulla ei esim koskaan oo elämäni aikana ollut niin lyhyttä kiertoa.. lyhyin taitaa olla 40 hujakoilla viimevuodelta ja edellinenkin kierto oli 96 päivää et ne heittelee tosi paljon ja koskaan en voinu tietää millon menkat alkaa. Tää plussakierto onkin tosi kummallinen juttu ja kaikenlisäks sain vielä just vähän ennen plussaa kuulla etten ovuloi ja siihen määrättiin lääkkeet. En niitä koskaan ehtinyt alottaa ja näköjään mä sit ovuloinkin :rolleyes:Onneks pääsen perjantaina ultraan niin nähään missä mennään :D ei jaksais millään odottaa!

Se on vissiinkin se keskimääräinen aika ja helpoin siks laskee sen mukaan. Sehän sit vaan lyhenee pitkäkiertolaisilla ultrassa. Pitkässä kierrossa ovulaatiohan on ollut kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkamista. Eli kun pitkäkiertolainen saa ekan positiivisen ni viikkoja on se n.4 vaikka edelliset kuukautiset olis ollu tammikuussa jos siis aikasemminkin testattu ja negoja tullu..

Juuri näin, kuten CiCaDo selitti! Itsekään en tuota aluksi tajunnut ja olin jo varma, ettei ole tärpännyt, kun vielä pari päivää kuukautisten poisjäännistä testit näyttivät negaa. Nyt kun laskeskelin, niin tuo digin näyttämä tulos (1-2) sopisikin oletetun oviksen ajankohtaan hyvin :) Näistä pitäisi olla joku FAQ-lista jossakin, niin ei tarvitsisi turhaan stressata poikkeavista raskausviikoista yms. :D

Jaahasta. Neuvolaan soitettu ja täti oli sitä mieltä että mennään nyt vielä menkkojen mukaan 9+6 eli taidan siirtyä tuonne marraskuun puolelle... Ite en kyllä usko millään todeksi että tässä olis jo näääin pitkällä... Ens to neuvola ja siitä viikko ni ultra...

Takaisin