Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen käyttänyt ihan vastasyntyneestä eteenpäin, edelleen taaperolla käytössä. Eli saa vauvalle+taaperolle, tai pelkästään vauvalle tai pelkästään taaperolle. Ne on kutenkin kapeat ja kevyet työntää.

Sarina, tuttu nimimerkki kyllä mut siihen se jääkin ainakin täällä... kiva että palaillut tänne :) mitä teille kuuluu ja miten arki 2 vuotiaan kanssa menee?
Me käytiin eilen sannin kaa 2v hammaslääkärillä ja menipä tosi ihanasti! Sanni vaa nauro kun katteli suuhun, enää puuttuu vikat poskihampaat muuten on kaikki legot suussa:)

Hei millon teille on tullu kutsu 2v hammastarkastukseen? Meille ei oo vieläkään tullu mitään kutsua. :eek:

Talvitintti, se tuli jo jotain 4kk(?) sitten...tarkkaa aikaa en muista mutta kauan aikaa sit se tuli!

Sarina, nimi kuulostaa tutulta, mutta en kyllä minäkään muuta muista :)

Täällä on seuraava hammastarkastus 3-vuotiaana ja sitten 5-vuotiaana.

Oikein hyvää kuuluu :) todella reipas ja iloinen tyttö, kovasti alkanut nyt vihdoin puhua pälpättää. Tähän asti on kiinnostanut keskittyä lähinnä liikkumiseen :D meidän neiti on nyt 2v 2kk, syntyikin tosiaan sillon jo marraskuu puolella pari viikkoa ennen laskettua aikaa. 13,5kg ja 92cm pitkä. Vuoden päivät on ollu jo päiväkodissa ja sielläkin menny alusta asti tosi ihanasti ja viihtyy. Kohta tosin vaihtaa paikkaa ja siirtyy perhepäivähoitajalle kun me muutetaan ja vaihdetaan paikkakuntaa. Harmittaa vähän mut toivon että kaikki menee hyvin.
Meillä on käyny tuuri myös siinä mielessä et tää typy on perinyt isänsä unenlahjat ja nukkuu aivan mielettömän hyvin, oikeastaan syntymästä asti nukkunu ja nyt vielä 2 vuotiaanakin yöt menee heräämättä kertaakaan ja nukahtaa iltaisin aina kiltisti kun viedään omaan sänkyyn. Ei oo koskaan kyllä tarvinnu valvoa ylimääräsiä. Mulla alkais olla jo vähän vauvakuumetta taas, ois kiva saada sisarus, ollaan nyt pari kiertoa vähän kateltu ja saa tulla jos on tullakseen <3 että kaikinpuolin jänniä aikoja luvassa :)

Mitä teille kuuluu? Vähän oon koittanut lueskella mut täällä on niin paljon juttua tullut ja uusia nimiä mullekin.

Meillä on 2v hammastarkastus nyt keskiviikkona. Saatiin kanssa kutsu jo useampi kuukausi sitten, mut oon joutunut jo 2 kertaa perumaan ajan sairastumisen takia joten jos nyt sit vihdoin

Heipsan pitkästä aikaa! Ja hyvää joulua ja uutta vuotta! :D
Niin kiirettä pitänyt, ettei oo muistanut ees täällä käydä. Joulu ekan kerran kotona ja tein elämäni ensimmäiset joululaatikot ihan itse, uusi vuosi kavereilla, välillä menty ambulanssilla sairaalaan laskeen joulukuisen kuumetta, töissä oltu, uutta asuntoa etsitty, lainaa neuvoteltu, ja nyt taas sairastellaan ja pinna kireellä pojan kiukuttelun, uhkailun, sotkemiseen ja jatkuvan seurankaipuun takia :) Perusmeininkiä siis.

Pikakelauksella katselin, että täällä oli kaksosia tulossa ja lapsiakin syntynyt?! Onnea Airam ja muut :) Täällä ei tärppää :(

Nuppuko se oli baarissa käynyt? Mä kans! Kyllä oli mahtavaa! Ja tuntui niinku ekan kerran olis ulkona koskaan, meinannut narikassa ees osata toimia ja baaritiskillä jännitti :D Mutta lisää tätä, kyllä välillä pitää olla ihan vaan mä, eikä äiti!

Sarina ihanaa että teillä on hyvä uninen neiti:) pikaista tärppiä toivotaan sinne;)
Meille kuuluu hyvää, puhetta tulee kivasti, nukkuu suht hyvin ja muutenkin iloinen höpötteliä<3 sannista on myöskin tullut isosisko 5/17 pikkuiselle Siiri neidille (7,5kk)... ruuhka vuosia pukkaa:p ps mun nimimerkki on muuttunut täällä olon aikana jo 2 kertaa(alunalkujaan oli siis äippäx3 :D )
Tytsy oonkin täällä hiukan huudellut sun perään, harmi että ei oo vielä tärppi käynyt:( jospa nyt tässä alkuvuodesta nappais sielläkin;)
Ihanaa että sinäkin oot päässyt rilluttelemaan, kyllä se vaan hyvää tekee;)

Äippä juu huomasin huutelut ja juuri tuolta toisesta ketjusta tärppitoivottelut :) Nuppu, täällä kans toi nukkumisen huonous risoo ihan sairaasti! Ehkä kerran viikos hyvä yö max. En tajuu, mitä tehdä. Neuvolassakaan mitään uutta osanneet neuvoa, mitä en olis jo koittanut. Sille jollekki perheneuvojalle vaimikäseoli en oo soitellut, pitöis varmaan. Äitiä usein itkee ja ei silti haluu syliin. Viereen joskus rauhoittuu tai sit siinä säätää ja potkii niin, ettei kukaan nuku ja kaikilla on pinna kireellä. Joskus haluaa itse sit onneks takas omaan sänkyyn ja nukkuu sit taas ok. Ilmavaivat usein vaivaa. Nytkin tuolla herännyt varmaan puolen tunnin välein, mut onneks itsestään nukahtanut. Nyt syynä tosin joku ihme kuume ja/tai hampaat, raukalla. En tie, voisiko sittenkin olla joku maitoallergia tms. Mitenköhän ne päiväkodissa suhtautuisi, jos sanoisi et kokeillaan 3 viikkoo maidotonta?

Nieleskeleekö teidän lapset muuten öisin? Sitä refluksia edelleen myös mietin. Vaikka lääkärit eivät sitä ikinä otakaan tosissaan.

Sori negatiivisuus, on ollut vähän ärsyttävä päivä :)

Tytsy annavaan tulla kaikki negatiivisuus tänne, sitä varten täällä ollaan! Hyvässä ja pahassa:)
Sanni maiskuttelee unissaan ei varsinaisesti nieleksi, tai en ainakaan oo huomannut...

Hmm pitääköhän täs alkaa sit soittelemaan ajan perään. o_O Meillä siis nyt 2 - vuotiaana ensimmäinen hammastarkastus, 1 - vuotiaille ei tuu kutsua ollenkaan. Meijän pojalla tosin hampaat tarkistettiin silloin 8kk iässä sen pikku äksidentin takia, mut muuten ei.

Meillä täällä on hammastarkastuskutsunnat 1,2,4 ja 6 vuotiaille, voiko tämäkin käytäntö näin vaihdella eri kunnissa :o

Takaisin