Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mielestä meillä on 1,3,5 ja 6 vuotiaille. Ei ainakaan ole mitään kutsua tullu.

Tytsy, neuvolasta varmaan saisi todistuksen maidotonta kokeilua varten? Meidän esikoisella yölevottomuudet hävisi kun allergiat löytyi. Suolioireinen allergia ei välttämättä testeissä näy, mut olisi se allergiatesti yksi vaihtoehto jos ruokavalio vielä sisältää kaikkea. Meillä siis oli vauvasta asti allerginen, luultiin allergioiden väistyneen, mutta siinä parin vuoden iässä sit verikokein saatiin kiinni allergiat. Sellaisia oireita voi katsella/siedättää, mitkä eivät elämää haittaa, mutta minä oman kokemuksen pohjalta voisin kuvitella, että heräilyt, refluksi ja kiukuttelut kuuluvat samaan pakettiin. Meillä joulukuinen nieleskeli ja kakka oli todella pahan hajuista, maito kun pois jätettiin niin helpotti! Hengitys haisi ennen pahalle, mutta sekin sitten helpotti.

Äippä juu huomasin huutelut ja juuri tuolta toisesta ketjusta tärppitoivottelut :) Nuppu, täällä kans toi nukkumisen huonous risoo ihan sairaasti! Ehkä kerran viikos hyvä yö max. En tajuu, mitä tehdä. Neuvolassakaan mitään uutta osanneet neuvoa, mitä en olis jo koittanut. Sille jollekki perheneuvojalle vaimikäseoli en oo soitellut, pitöis varmaan. Äitiä usein itkee ja ei silti haluu syliin. Viereen joskus rauhoittuu tai sit siinä säätää ja potkii niin, ettei kukaan nuku ja kaikilla on pinna kireellä. Joskus haluaa itse sit onneks takas omaan sänkyyn ja nukkuu sit taas ok. Ilmavaivat usein vaivaa. Nytkin tuolla herännyt varmaan puolen tunnin välein, mut onneks itsestään nukahtanut. Nyt syynä tosin joku ihme kuume ja/tai hampaat, raukalla. En tie, voisiko sittenkin olla joku maitoallergia tms. Mitenköhän ne päiväkodissa suhtautuisi, jos sanoisi et kokeillaan 3 viikkoo maidotonta?

Nieleskeleekö teidän lapset muuten öisin? Sitä refluksia edelleen myös mietin. Vaikka lääkärit eivät sitä ikinä otakaan tosissaan.

Sori negatiivisuus, on ollut vähän ärsyttävä päivä :)

Tulin kuokkimaan tuolta muualta kun meillä msitoallerginen ja refluksi (kylläkin 1v mut kuitenki) niin varaisin sinuna yksityiselle ajan siellä otetaan todesta kun voi olla ettei pelkkä nlan tms ohje riitä päivikseen. Refluksilapset ryhmässä on lista lääkäreistä jotka on todettu hyviksi kokemuksella. Tsemppiä teille.

Warheart, tuota pahanhajuista hengitystä öisin olen myös huomannut! Semmoista vähän kuin oksennuksenhajuista tai mädäntynyttä. Ja kakka haisee aina tosi pahalta, mut voisko se hyvältä haistakaan? :D imetysaikana mun parin viikon maidoton kokeilu ei auttanut mitään ja itseasiassa heti kun palasin normiruokavaliolle, poika nukkui pari yötä hyvin, niin siksi olen ajatellut, että tämä ei voisi olla maitoallergiaa.

Mami, kiitos, pitää tosiaan varmaan valita juurikin tuolta sivustolta joku lääkäri, kun ollaan parillakin eri yksityisellä neuvolan normikäyntien lisäksi mainittu aina asiasta ja kommentit on aina tyyliin ”vauvat itkee” ja ”koittakaa jaksaa” ja ”äiti on nyt vaan vähän huolissaan”. On vaan niin vaikea saada oireista kiinni, kun aina kun päätän et nyt kyllä hankin kaikki tutkimukset, tuleekin muutama oikein hyvä yö ja alkaa uskoa, että no nyt se vihdoin ”oppi” nukkuun. Sit tulee taas pian joku huonompi jakso.

Aika kateellisena kuuntelen noita koko yön nukkuvien lasten äitejä...

Tytsy, eihän se kakka ikinä hyvältä haise, mutta ei sen niin pahalta kuuluisi haista, että itse meinaa oksentaa :D Ja hengitys haissut sellaiselta oksennuksen ja kalan sekoitukselta, aivan kamala! Suosittelen kyllä yksityistä minäkin jos ei neuvolassa oteta asiaan kantaa. Jos asialle ei tee mitään niin alkaa pahimmassa tapauksessa hampaat ”sulaa” pois ja ruokatorvi/nielu tulehtua/palaa pahasti :( Se on kumma juttu kun monesti ei neuvolassa vanhempia uskota. Meilläctämän neljännen kanssa mulla on ollut asenne, että käydään neuvolassa vaan punnitsemassa ja ottamassa osa rokotteista, niin nyt ollaankin saatu täysi tuki ongelmiin ja lääkärikin pisti lähetteen lastenpolille allergioista ja hän, sekä allergialääkäri oli sitä mieltä, että rintamaidon kautta oireilee selvästi. Tiukan diettaamisen jälkeen ollaan saatu palautettua ruokia melko hyvää tahtiin takaisin, mutta yöt on edelleen melko helvettiä... Kaksi edellistä kun nukkuneet noin kahden kuukauden iästä kellon ympäri, niin kyllä tämä valvominen taas muistuttaa, että kyllä se elämä voi välillä olla aivan perseestä :D Tsemppiä Tytsy, on meitä muitakin siis, esikoinen oli mun muistaaksen melkein 2,5v kun nukkui ekan kerran 5h putkeen...

Meillä ei ole tullut vielä mitään kutsua hammaslääkäriin. Muistaakseni esikoisella oli 1,5v ja 3v ja nyt 5v. Mut tälle 2veelle ei oo tullu vieläkään. Oliskohan se sit 2,5v? :rolleyes:

On kyllä ollut paljon rankempi ja nyt jo loppuajan vaivat. Mutta kyllä tämä menee kunhan vauvat pääsisi hyville viikoille.
Mites Jemina sinun raskaus on sujunut?

Aivan kauheet 16vkoa takana :D joka päivä oksu lentää ja jäätävä väsymys plus tuntuu että tissit räjähtää. Tsemppiä sulle

Mitäs tänne kuuluu? Kertokaas pysyykö joulukuiset sängyssään koko yön? Sanni on nyt aloittanut yölliset seikkailut, se saattaa aamulla löytyä siskojensa vierestä (söpöö <3) tai sit se on kivunnut pinnikseen... en jaksais palautella keskellä yötä takasinkaan sinne omaan sänkyyn sitä miljoonaa kertaa... mut sit ei voi siiriä nukuttaa pinnikseen kun saa pelätä että on pikkusen päällä jos en herää siihen kun tulee meidän makkariin...

Meillä pääsääntöisesti pysyy sängyssään, joskus harvoin tulee alakertaan, mutta palautan aika usein sit omaan sänkyyn ja nukahtaa sinne kyllä ihan ok yleensä. Päikkärit nukutaan ovi kiinni, koska muuten ramppais varmaan koko ajan pois sängystään.

No meillä mennään kyllä joo omaan sänkyyn nukkumaan mutta yöllä jossai välissä aina tulee mun viereen nukkumaan. Ja ite oon aina nii väsyny etten jaksa lähtee siirtämään takasin omaa sänkyy. :D viekussa yleensä loppu yön on .

Meillä nukkuu koko yön omassa sängyssään, mut välillä nukkumaan mennessä (sekä päikkäreille että yöunille mentäessä) saattaa tulla itekseen sängystä pois ja pitää palauttaa takaisin. Yllättävän hyvin meillä meni vaihto pinniksestä taaperosänkyyn, mä kun ajattelin et poika loikkis vähän väliä sängystä pois. ;D

Meillä toukokuinen siirrettiin kolmisen viikkoa sitte esikoisen kans samaan huoneeseen, ja nykyään aamuisin herää kovaan höpötykseen kun esikoinen lukee omalla siansaksallaan satua toukokuiselle. :) Tulipa muuten esikoinen yks aamu meidän makkariin, laittoi kirkkaan kattolampun ja huus ”isi äiti YLÖS!!” ja palas poikien huoneeseen. :grin

Niinh... Meidän tyypin unet mennyt ihan pelleilyksi. Päiväunille en meinaa enää jaksaa nukuttaa ollenkaan, kun siinä menee helposti kaksi tuntia, eikä nuku siltikään. Iltaisin nukahtaa joskus nopeasti, mutta välillä silloinkin menee piiiiitkään. Ei puhettakaan, että voisi enää tehdä niinkuin vielä viime kesänä, että satujen, laulujen ja pusujen jälkeen vaan jäisi omaan petiin vaan vieressä pitää istua, muuten se pelleilee ja alkaa riehumaan. Omaan sänkyyn nukutetaan ja toisinaan nukkuu yöt heräämättä. Välillä tulee yöllä tyynynsä kanssa meidän petiin nukkumaan, eikä silloin sitä sieltä käännytetä. Rasittavaa tuo nukuttaminen, mutta en keksi mikä siihen auttaisi...

Meillä muuten joulukuinen (se ensimmäinen :D ) aloitti osa-aikaisen päivähoidon viime viikolla ja tosi hyvin on alkanut. On sopeutunut uuteen tilanteeseen hyvin ja solahtanut kuulemma ryhmään mainiosti. Leikkinyt ja nauttinut päiviin tulleesta aktiviteetista. Hoidossa on usein nukkunut kyllä päiväunet, mutta nukahtaminen kestää sielläkin kauan. Sitten taas jos ei nuku päikkäreitä, on selkeästi ihan poikki illalla.

Takaisin