Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olikos täällä ketään joka olis vaihtanu työpaikkaa raskaana ollessaan tai harkinnut sitä (tai harkinnut sekä raskautta että uutta duunia :)) Tai vaihtanu työpaikkaa niin, et on uudessakin duunissa osittaisella hoitovapaalla? Tahtois uuden duunin, mutta haluisin myös jatkaa 80% työaikaa. Kellään kokemuksia?

Onkos muilla alkanu tää ”ihana” vaihe kun samaa sanaa/lauseita toistetaan koko ajan... Eilenkin jankkasi 10min putkeen ’missä mitta on, missä mitta on’ kun mies kysyi niin. Yhtä sanaa toistetaan useita kymmeniä kertoja päivässä, ja poika vaatii että hänen jokaikiseen sanaan tai lauseeseen reagoidaan välittömästi, tai muuten alkaa korottaa ääntään ja jatkaa jankutusta niin kauan kunnes häneen otetaan katsekontakti ja vastataan edes yhellä sanalla. :meh: On tää välillä aika puuduttavaa kuunnella samaa jankutusta aamusta iltaan.

+ Meillä alkaa 2v uhma nostaa päätään... Vielä hetki sitten täälläkin hehkutin miten kiltti meidän poika on, välillä tuntuu että demoni ottaa vallan. :D

Ihania uutisia Jemina!

Kyllä on ihme kommenttia Angelique saanut pvhoidosta :(

Meillä pph on sujunut hyvin. Vuosi kohta takana. Kesällä oli 1.5kk poissa ja nyt ei mee joulukuussa, kun meen työharjotteluun pohjossuomeen ja mun vanhemmat hoitaa poikaa siellä.

Uhmaa täällä kans... puhetta opetellaan taukoamatta mut ei varsinaisesti mitään tiettyä rankuta! Vaatii kyl sen että hänen asiansa kuullaan ja noteerataan muuten korotetaan ääntä :p eikös me kaikki haluta tulla kuulluksi;)

Meillä kanssa jonkun verran tota jankutusta havaittavissa. Yhtenä iltana söi iltapalaa ja oli selkeästi kai ylpeä nelisanaisesta lauseestaan, kun sitä toistettiin muiden juttujen kanssa niin kauan, kun iltapala kesti. Puuron syönnin lomassa siis jatkuva pölötys: "Äiti antaa lisää maitoo. Oma muki. Maitoo suukkuun. Puuroo suukkuun. Äiti antaa lisää maitoo. Hyvää. Äiti antaa lisää maitoo. Oma muki... Jne..." :D Ja tämä siis vain, kun hän hienosti pyysi lisää maitoa ja sitä annoin ja kehuin, kuinka hienosti osasi pyytää. Eipä mitään, äärettömän suloinenhan tuo on, kun puhua pölpöttää.

Meillä ei oikeastaan enää jankuteta. Tyttö puhuu pälättää menemään. Välillä on itse ihan äimänä kun tekstiä tulee. Pottailukin sujuu. Kakka ei vielä tule pottaan. Ois kyllä niin ihana päästä vaiposta eroon.

Jotenkin tää kakkonen ilmeisesti ottaa veljestä sen verta mallia, et tuntuu toi kehitys menevän huimaa vauhtia :)

Ja toi uhma... tyttö täytti siis perjantaina 2 ja nyt parina aamuna aivan jäätävät raivarit. Enkä ees tiedä mistä? Ja mä tiedän jo nyt, et tää tulee tästä pahenemaan ja äääää... onneksi isoveikka on nyt uhmailun suhteen vähän hellittänyt. Pahoin pelkään, et tyttö tulee olemaan veljeänsäkin pahempi ja uhman takia haettiin ihan apuja perheneuvolasta pojan kaa. Että tulikin kaksi super tempperamenttista tapausta saman katon alle :D :D

Nyt kun alkaa 2v neuvolat lähestymään tai joillakin jo ollu, niin mites toi vesirokkorokote, ootteko ottaneet tai aiotteko ottaa? Mä oon vähän kallistunu sillä kannalle että kyllä taidetaan ottaa.

Me ei oteta ainakaan toistaiseksi vesirokkorokotetta. Isommat on vesirokon sairastanu ja toivon että pieninkin sairastaisi.

Ei ajateltu ottaa vesirokkorokotetta ainakaan vielä. Jos ei alakoulun aikana ole sairastanut niin sitten rokote.

Warheart eikös sun miehellä ollu dia1? Vai muistanko väärin... jos on niin voisitko kysästä siltä että muistaako hän et mitkä oli hänen ensi oireet mikä sai epäilykset nousemaan? Mulla täällä pieni huoli meidän 5v typystä ...

Oon kyl siis soittanut tk ja käskivät vielä kotona seurata ja mitata sokruja kun mulla se kone on. 5v neuvolassa sit (helmikuussa) katellaan sit niitä mittauksia ellei tapahdu selkeää romahdusta kunnossa/arvoissa... apuva! Jos jollain muulla on kokemusta dia1 niin saa kertoa:)

On joo. Älytön jano ja juominen tuli ”suoraan läpi”, väsymys ja sit sairaalassa todettu törkeän korkeat sokerit. Lapsilla voi yrittää haimaa ja soluja säästellä vähähiilarisella ruokavaliolla, ei välttämättä joudu pistämään inskaa ollenkaan.

Niin joo ja joku enterorokko oli just ennen ku puhkesi diabetes. Aluksi oli sairaalajaksoa ja opettelua, kellon mukaan syömistä yms, mut nykyään pääsee helpommalla kun on sensorointi ja inskapumppu yleensä lapsipotilailla.

Luin kans et enterorokkoa epäillään diabeteksen laukaisijaksi tai siis et voi laukaista jos on riskiä tulla. :/

Täällä ei uhma erityisesti oo pahentunut, kun se tais alkaa jo synnärillä :D Hermot on kireellä joka aamu ja ilta kun varsinkin pesut ja pukemiset on yleensä hirveetä huutoo ja taistelua.

Me ei otettu vielä sit vesirokkorokotetta, jotenkin tuli semmoinen olo, että odotetaan vielä ainakin vuosi. Vaikka siis yleisesti ottaen pidän rokotuksia tärkeänä.

2-vee neuvola takana, aika turha sinänsä musta. Käyriä katteltiin (poikaparkasta tulee lyhyt), palikkatorni tehtiin ja kirjasta tapailtiin sanoja.

Uhmaan ja uniongelmiin ei oikein saatu mitään uusia vinkkejä, mitä ei jo noudatettaisi. Mitä siellä perheneuvolasta saa apua? Aletaan olla aika kypsiä.

Meillä kaikki kolme sairastivat vesirokon reilu kuukausi sitten, niin nyt ei tarvi enää miettiä ottaako rokotetta.
Tytsy meillä yöt rauhoittuivat kun jätettiin imetys kokonaan pois. Nyt enää harvoin herää yöllä. Ja jos herää niin kömpii meidän sänkyyn ja jatkaa unia.
Kovasti pikkumies on kasvanut. Pottailusta on nyt kiinnostunut niin koitan siihen nyt panostaa. Ois ihana kun pääsis vaipoista eroon.
Puhetta ei vielä juurikaan tule. Muutamia sanoja ja omaa kieltä. Ymmärtää kyllä paljon ja saa tahtonsa tuotua esiin ilman sanojakin :)

Takaisin