Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai niin. Miehen synttärit on sitte ihan tammikuun alussa että joo oh... :D mulla jää aina marras-joulu akselille nää lahjat ku en osaa ajatella tai miettiä muka yhtään... Sitten on piru irti ku kaikki pitää tehdä samaan aikaan ja jännätä ehtiikö ne tulla jaksaa paketoida ja ja ja...

Lahjat hommattu ja paketoitu! Lahjoihin meni jotain 150€, kaikille jotain pientä... tässä kun muutakin rahan menoa niin ei vaan perse kestä kovin kummosia(kalliita) lahjoja! Zhuzhu petsejä noi on kinunnu niin saavat semmoset kaikki ja kummilapsille olis nuppipalapeliä+pyjama (1,5v) ja tehtäväkirjaa +villatakkia(3,5v). Aikuisille glögi pullot ja suklaata (x10).
Kaipa näihinkin saa aikanaan upotettua paaaaaaaljon isomman summan... joulu kun mulle jotain muuta kuin lahja vuori! Se on sitä yhdessä oloa, herkuttelua ja ennenkaikkea kiireetöntä oloa:)
Mitäs muuten syntymä päivät, mitä ostitte meidän 2v ihanuuksille( :o ) synttäri lahjaksi? Sanni saa meiltä vauvan rattaat, vauva nuken hoito on tällä hetkellä aivan parhautta :) huomenna pitäis aloittaa leipomiset ja la olis sit juhla humua. Sattu nää juhlat silleen kivasti että pankki järjestää Kulttuuritalolla koko perheen pikkujoulut ja aamusta olis siellä nukketeatteri! Mun kummipoju (+vanhemmat tietty) tulee aamupäivällä hyvissä ajoin niin käydään kattomassa teatteria ja syömässä ilmainen riisipuuro:p sit tuleekin jo muut vieraat... joulun odotus voi alkaa:) vielä kun satas sitä lunta!!

Me ostettiin pikkumyy -mekko ja legginsit synttärilahjaksi :) Toivottu on muilta pikkuautoja ja parkkitaloa.

Mä kans en arvosta isoa lahjamäärää, mut ostan aina tarkkaan harkittua. Mun vanhemmille blenderi+smoothiekirja+ kynttilä, lakuja, joulukahvia ja -teetä. Appivanhemmille wiener nougat, fazerin sininen käärekarkit, kynttilä ja viinipullo. Pikkuveljelle Muumi -leivänpaahdin (siskon kans puoliksi). Miehelle niittivyö ja kolme pientä laatuviskiä, sekä 3kg fazerin sinisiä paperikarkkeja hypoevääksi :D Muksuille monopoli, rotanloukku, yatzy ja kirjoja. Mummille fazerin suklaita peltirasiassa, sekä joulukynttilä koristehässäkkä. Siskolle ja miehelleen 70kpl pätkispatukoita, pusheen -mukit ja vitsillä teetetty jääkaappimagneetti. Sit tietty joulukortit tilattu ifolorilta. Mä rakastan ostaa lahjoja, mut hyvin niihin tosiaan rahaa uppoaa :D

Joo mäkin tykkään ennemmin antaa lahjoja kun saada niitä mut just nyt on pirun tiukkaa! Kiitos mätkyjen:( mut jotain pientä pitää antaa;) miehelle ostin 1,5kg tukkupakauksen vihreitä kuulia:p sen lemppari, mä en taas voi sietää:D

Joulukortit tehtiin muuten ite ja ne lähtee lahjojen kanssa uusiin koteihin, säästyy tässäkin luonto kun ei tarvii etanapostina laittaa menemään kun parihassua korttia ja 1 lahja;)

Lahjoja on hankittu ja on vielä hankkimatta. :) Mutta normaalia aikasemmin oon liikkeellä! Yleensä kun lahjojen osto on jääny hyvin lähelle aattoa. :p Aikaisempina vuosina mun on ollu hyvin vaikeeta keksiä mitä ostaa kenellekin lahjaks, ja nyt oon ihan yllättyny kun aivot on raksuttanu ja oon keksiny kaikille tarpeellista ja mielekästä ostosta. :) Pojille ei osteta nyt jouluksi lahjoja, esikoisella kun synttärit viikko ennen aattoa jolloin ostetaan lahja/lahjoja ja kuitenkin sukulaisilta tulee saamaan, sekä synttäreinä että jouluna. Ja tuolla toukokuisella on jo ihan tarpeeks leluja, ja tulee aattona kuitenkin saamaan joten ei nähdä tarpeelliseks ostaa (ellei keksi jotain oikeesti tarpeellista).

Mä tykkään kans hirveesti ostella lahjoja ja antaa niitä, etenkin lapsille kun näkee sen riemun naamalla. :) Mutta haluun kyllä muksuille opettaa ettei ne lahjat ja materiaali oo se tärkein juttu, vaan läheiset ihmiset ja rauha.
Me ollaan aikasempina jouluina oltu aattona sekä mun vanhemmilla että miehen porukoilla. Mut nyt tänä jouluna ei enää jaksa sitä edes takas ajelua, etenkään kun ei se oo lasten kanssa aina niin herkkua. Ajateltiin, että nyt ekaa kertaa vietetään joulu ihan omassa kodissa keskenämme, meille saa kyllä tulla jos on halukkaita. :) Pikkasen siis erilainen joulu tulossa, ensimmäinen kerta joulun viettoa ilman vanhempia ja sisaruksia. Hieman haikeeta, mut ehkä parempi näin kuin että sais kelloa kytätä ja rytmittää kaikki sen mukaan kun pitäis miehenkin porukoille ajella... Oho, vähän pidempi teksti. :D

Me ostettiin kuopukselle synttärilahjaksi sellanen jättimäinen pegasos-pehmolelu, joita on nyt ollu Prismassa ainaki :D

Joululahjojen kans on vähän yritetty himmailla, kun tiedetään, että niitä tulee joka tapauksessa. Esikoinen saa meiltä Frozen-legon ja nukkeylläripallon. Kuopukselle on soiva korurasia ja isoja lasten sormuksia (isosiskon koruista tulee nykyään tappelu...). Lisäksi on muovailuvahaa ja uuteen kotiin ostetaan uus lastensänky, jonka alle mahtuu leikkimään kotia :) Tähän osallistuu ainakin mummi ja ollaan se markkinoitu esikoiselle yhtenä joululahjana.

Mäkin rakastan lahjojen ostamista, mutta ei siihen voi kyllä liikoja tuhlata, kun veronpalautuksistakin pitäis säästää muuttoa ja ens kesän häitä varten :O Joulun jälkeen kun rahahanat jymähtää melko tiukalle mun jäädessä ainakin vähäksi aikaa ihan kotiäidiksi...

Mä en tykkää ostaa lahjoja paitsi nyt lapsille. Niille ois ihanaa ostaa vaikka ja mitä. En ole joulahjaostoksia edes ajatellut, meinasin ensin selvitä hengissä huomisista ristiäissynttäreistä.

Meillä oli tarkoitus joululuiselle hankkia synttärilahjaksi leikkikeittiö, oon tätä markkinoinut myös sukulaisille että jos haluavat osallistua. Miehen kanssa on usein sovittu kun ostettu jotain isompaa että eiköhän joulu/synttärilahjat ollut tässä ja sitten ostettu vaan jotain pientä.

Mies hankki nyt kunnon talvikengät ja jouluksi hankin vielä suklaarusinoita niinkuin joka vuosi, ja ehkä
jotain pientä vaatetta. Joulukuinen saa sukset tai luistimet ja lokakuinen on vielä arvoitus. Iskä saa ainakin salmiakkilajitelman ja äiti yökkärin. Pikkuveljelle oon opiskeluaikanaan ostanu selviytymispakkauksen missä riisiä ja tonnikalaa jne ja tietysti suklaata.

Joulun suunnitelmat on auki vielä että missä ollaan. Pitkään oltiin kumpikin omassa kodissa ja nyt lasten jälkeen oltu mun porukoilla mut mies haluis välillä niillekin. Mut mua hirvittää et tuleeko kaikille mielipahaa kun mä hirvesti tykkään joulusta ja miehelle se on aika sama niin kun niillä kuusikin haetaan vasta aattona eikä ne laatikoita syö jne. Että meneekö mulla sitten koko joulu ohi.. en tiiä.. ens vuonna ehkä vois jo miettiä että oltaisiin kotona ja muut sais tulla meille. Meillä on 12-14 hengen ruokapöytäkin että kyllä mahtuu.

Nuppu tsempit huomiseen! Me vietetään huomenna sannin 2v juhlia päivän myöhässä...
Vielä olis hommaa heti aamuun ja apteekissakin pitäis keritä käymään, huoh...

Hyvä vai huono, kumpi lienee että meillä juhlat alkaa vasta klo 15. Ehtii tehdä vielä vaikka mitä mut toisaalta monta tuskaista tuntia touhotettavana :grin kivoja juhlia äippä!

Sannille mega suuret onnisttelut! Täällä kanssa tänään ja huomenna juhlitaan 2veetä, vaikka itsenäisyyspäivänä vasta oikea päivä onkin <3 En kestä kun aika on mennyt niin nopeasti, ihan itku tulee kun miettii tuota neitiä ja justhan oltiin sen kanssa synnärillä ihmettelemässä että ”miten tätä vauvaa oikein käytetään” :-*

Onnittelut Sannille! :)
Täällä oksutauti menny ohi onneksi! Ei se kestänyt kun sen että illalla alko ja yöllä sitte oksensi muutaman kerran ja aamulla. Sitte ei oo ollu enään mitään ! Onneks!

Kiitos onnitteluista:) onnea myös kaikille muillekin joulu tontuille<3 vastahan sitä oli 1v juhlat:O miten tämä aika rintääkään!!!
Wop ihanaa että siellä toivuttu:)

Huh huh huh huh huh huh huh huh huh huh huh huh huh... En tiedä montako huhhua lisää vielä. Eilen oli varmaan moneen vuoteen kamalin päivä. Tytär oli poikaystävän luona käymässä ekaa kertaa. Junalla meni ja oli sellanen aika että piti lähteä takaisinpäin enkä saanu sitä kiinni viesteillä millään. Sitten joulukuinen eli meidän Verneri oli kiukkunen ku oli aamulla joutunut heräämään aikasin, kädestä pidin kiinni kun olis koko ajan halunnu keittiön tuolille kiivetä ja lähdin taluttamaan olohuoneeseen päin. Kesken matkan poika kiukuspäissään päättikin "romahtaa" lattialle ja mä tietty pidin kädestä kiinni. Tuntu sellanen naps ja yhtäkkiä poika huutaa ku syötävä eikä liikuta kättä. Ette tasan tiedä mitä kaikkea omassa päässä liikku just sillon. Mies otti pojan syliin ja laitettiin kylmää koska kuitenkin otti sormesta kiinni ja liikuttikin kättä. Nukahti miehen syliin ja nukkuessa sai koskea ja kokeilla liikkuvuutta ja kaikkea, ajateltiin että ei siinä mitään. Sitten yritin koko ajan toki sitä tyttöä saada kiinni ja ei, ei vastaa. Mulla ei ollu ku sen poikaystävän äidin numero eikä muuta. Sitten herätettiin poika ku piti juna-asemalle lähteä ja jumalauta sitä huutoa ja osoittaa sitä kättä ja kiljuu... Iski kaikki paniikit päälle. Yritin soittaa tytölle ja itkeä vollotin että katkasin pojan käden, sadannella kerralla sain tytön kiinni ja oli sekoillut jotain junaan menon kanssa ja mä vaan nopeesti sille koitin selittää että pitää lähteä päivystykseen että mies tulee hänet hakemaan sitte. Sitte mä annoin jossain vaiheessa pojalle pronaxenia ja tein kantositeen ja tossa vaiheessa sit soitin sinne päivystykseen että nyt pitää tulla ku näin tein. Ja itkin koko ajan ku mietin että mitä hittoa mä oikein tein... Ja mennään sinne päivystykseen jossa oli kyllä ihana täti joka yritti saada mut lopettaa sen itkun ku selitin että mä en ymmärtänyt päästää irti siitä kädestä ja nyt siinä on vikaaaaaaa.... Hoitaja siinä rauhotteli että hän taitaa jo tietää mikä vika siinä on että tulee kuntoon eikä ole vakava... Mut hän kokeili vielä jos poika koittais ottaa kiinni hänen kädessä olevasta lelusta ja toinen yrittikin mut ei oikein saanu. Käsi vaan heilu sillee oudosti. Sit mentiin pojan kanssa odottaa lääkäriä ni tiedättekö mitä se poika teki. Se yhtäkkiä pomppas lattialle, nappasi lelun siihen kipeään käteen ja alkoi leikkimään. Eikä mitään vikaa. En kyllä tienny mitä olis ajatellut siinä kohtaa. Lääkäriin pääsyyn meni melkein tunti ja lääkäri siellä totes että poika saikin itse käden kuntoon ja selitti mulle että siinä on ollu sellanen pieni venähdys joka kuulemma on aika yleistä pienillä, varsinkin kun pitää kädestä kiinni ja vaikka liukastuu ulkona niin kyynäspäässä joku juttu hiukan antaa periksi ja saattaa mennä osittain pois paikoiltaan ja mää itkin että kamala olo kun se olin minä joka sen aiheutti... Lääkäri vaan rauhoitteli että joillakin lapsilla on löysä se nivelen väli ja voi useinkin käydä noin. Näin jälkikäteen ajatellen oli kyllä aika naurettavaa se vollotus mut koko ajan päässä takos kaikenmaailman äiti pahoinpiteli lastaan tai jotain... Siinä kohtaa vaan kaikki paniikit osui päällekkäin. Tyttökin pääsi ehjänä perille ja mies haki sitte ensin hänet ja tuli sitten hakemaan meidät... Toivottavasti tässä oli jännitysnäytelmiä tarpeeks vuodeksi! Anteeksi mahdolliset virheet. Yritän samalla tehdä ruokaa ja keskittyminen hiukan siellä sun täällä...

No huh täältäkin Angelique johan sulla ollut päivä!!! Onneksi pojan kädessä ei ollu mitään sen kummempaa ja saitte tytönkin ehjänä kotiin:)

Miten ne kaikki sattuukin aina samalle päivälle! Onneks loppu hyvin kaikki hyvin :)

Meillä kanssa joulukuisen käsi venähti samantyyppisesti, kun pidin kiinni kädestä ja yritin poikaa taluttaa pois vesilammikosta, jonka oli lattialle kaatanut. Kaatui/liukastui/romahti kanssa käden varaan ja kauhea itku. Laitettiin kanssa kylmää ja sidettä. Aika rauhallisesti sen kanssa oli, niin ei kiidetty sairaalaan. Yö oli hankala ja poju varoi kättä pari päivää, mutta rupesi sitten touhuamaan sen kanssa taas ihan normaalisti. Mä itkin ja podin kaikki paskimmat fiilikset ja ahdistuin myös siitä, ettei viety poikaa lääkäriin. Loppujen lopuksi meidän vaisto oli oikeassa ja turha käynti olisi ollut. Hyvä että teilläkin meni nopsaan ohi.

Takaisin