Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meen on pojalla napsupeukku. Eli vasemman käden peukalo ei suoristu koska jännetunneli on liian ahdas. Huomattiin se noin kuukausi sitten ja eilen oltiin kirurgin luona konsultaatios. Siihen välii mahtu kyllä monenmoista ajatusta siitä mikäsiinä peukussa, ihan reumasta siihen että ois murtunu ja luutunu väärin. Vaatii pienen leikkauksen ja hiukan jumppaa sitten pitäisi sekin pukku toimia kunnolla

Sisullle tsempit <3 täällä aikanaan murtu peukku ja luutu hiukan hassusti, ei se oikein kunnolla toimi mut eipä se mun menoa haittaa:p toivottavasti pojan sormi saadaan kuntoon!
Jemina miten sulla näin muuten menee?
Mun lempparit
Avokado, ananas,mango(puolikas lime)

Kookos maito(kerma), ananas, appelsiini

Avokado,banaani, lehtikaali(pinaatti) ja lime (hunajaa voi lisätä jos haluu lisää makeutta)

Mustikka/mansikka/vadelma, granaatti omena mehua ja rahka

Aika usein lisään vielä herraa proteiiniks mutta ei välttämätön :) enkä kyl tiiä saako raskaana sitä syyäkkään:p

Noo, jokapvä oksu lentää ja tissit kipeenä :D mutta ei läheskää niin paha olo kuin joulukuista ootellessa ;) mutta ei mua ole näköjään tehty "odottajaksi".. ja aivan törkeän väsynyt olen... mitään ei jaksais tehdä ja tuntuu että joulukuinen kärsii :(

Jäisiä marjoja, turkkilaista/rahkaa ja kuohukermaa :) Tietty hedelmätkin menee jos pilkkoo pakastimeen valmiiksi ja sitten blendaa. Hitto kun on ikävä rahkaa ja muutenkin maitotuotteita :sad001

Warheart sopisko sulle ne maidottamat maito tuotteet?(kaura/soija tms)
Mä ostan tarjoushedelmiä aina tosi paljon ja pilkon pakkaseen, sieltä on sut helppo ottaa ja nakata blenderiin:)

Äippä, ei sovi kumpikaan :( Eikä ne kyllä maistukaan yhtään samalta, varsinkaan rahkalle ei ole mitään järkevää korviketta. Riisin oon nyt saanut sopimaan, että ehkä saattaisi vähitellen kaurakin alkaa sopimaan. Eikä ole vain oma maha vaan ton vauvan allergiat mitkä myös pitää ottaa huomioon. Sopivasti menee ristiin ne mitkä mulle kävis niin ei käy vauvalle ja mitkä vauvalle kävis niin ei käy mulle :D Onneksi vähän ollaan edistytty

Noh voi harmi Warheart :( mitä sitä äiti tekis lapsensa vuoksi?
Mä oon ite nyt tykästynyt noihin alpro soy go on ”rahkoihin” ... vaikka mitään maito ongelmia ookkaan!
Niin ja jeminalle voimia alkuraskauden vointeihin... toivottavasti helpottaa pian<3

Kiitos äippä! Lisäksi haluan purkaa sydäntäni vielä vähän.. kaks edellistä joulua ollaan vietetty mummien kanssa. Tämä joulu oli tarkoitus viettää vaarin ja hänen nais ystävänsä.. ja kun mieheni oli sen äidilleen sanonut,tämä oli sitten vastannu että hän tulee vaikka väkisin! Että häneltä ei saa kieltää sitä iloa että näkee tän joulukuun taaperon avaavan paketteja... Huah oikeesti.. mitäs nyt sit

Noh jo on Jemina o.O pakko sanoo että aika kohtuutonta mummolta! Kyllähän se pitäis ymmärtää että välillä ois jonkun muun vuoro nauttia perhejoulusta teidän tytön kanssa... sitä vaan rehellistä puhetta ja jos vaikka mummo sais antaa pakettinsa myöhemmin ja sais siten nähdä sen ilon pienen ihmisen silmissä;)
Tsempanderit sukujouluihin kaikille, me vietetään joulu ihan vaan kotona omissa oloissa! Toki meille saa halukkaat tulla mutta me ei mennä tänä vuonna minneen:p

Oi voi tänne sitte tuli oksutauti. :( poitsu alko tossa alku illasta oksentamaan. Toivottavasti ei oo pitkäkestonen tauti. Mikään ei kyllä pysy poitsulla sisällä.. :( mitähän vois yrittää antaa mikä vois sisällä pysyä? Vettä kyllä on juonu ja se ei heti ylös tule...

Voih Wop:( pikaista paranemista sinne! Juominen nyt ehdoton ja sitä ripulijuomaa vois antaa että pysyy nesteytettynä... mä oon noille antanut maitohappo bakteeri jugurttia, banaania ja kaura puuroa... akuutissa tilassa tuskin mikään pysyy järin hyvin sisällä:( jospa huomenna olis pikkusen olo parempi<3

Voi ei wopwop, meillä ei ole vielä oksua ollut mutta pelkään sitä jo ennakkoon :woot: toivottavasti menis nopeaan ohi. Me saatiin lapsena aina Jaffaa ja nakkeja :happy: tiedä sitten kuinka hyviä ne on oksentamisen kannalta mutta ainakin niitä haluttiin syödä.

Jemina, meillä on 2 v neuvola ensi viikolla. Jaksamista olojen kanssa. Olipa aika erikoinen veto mummolta :woot: ihan kun nyt koko joulu pyörisi vaan hänen napansa ympärillä. Kuten äippä ehdottikin, niin jospa se rauhallinen järkipuhe menisi perille, että viimeksi oltiin hänen luona ja tänä vuonna toisaalla mutta joku toinen päivä sitten hän voi sen lahjansa antaa. Se nyt on kuitenkin tasan sama sille 2 vuotiaalle millon hän sen paketin saa ja avaa. Suku on pahin :rolleyes:

Sisu, tuollaisesta vaivasta en ole kuullutkaan, onneksi on hoidettavissa. Jospa se pienellä operaatiolla lähtisi korjaantumaan.

Kyllä olet melkoinen sissi warheart kun jaksat noin tiukkaa syömistä. Valtavat arvostukset siitä.

Wopwop, nesteytys todella tärkeää ja vaikka 5min välein pieniä hörppyjä ihan vettä jos ei muuta. Sokeri ruokkii pöpöjä, niin ripaus suolaa takaa elekrtolyytit ja voi päästä nopeammin taudista eroon. Sit varovasti aloittelee kiinteää syömistä kun alkaa nesteet pysyä sisällä, just jotain helppoa kuten kaurapuuroa, ellei lapsi vihaa just puuroja :D

Ihmetyttää aina nuo kiukuttelevat isovanhemmat, kyllähän jokainen saa viettää joulunsa miten haluaa! Itse varmaan yrittäisin selittää nätisti, että nyt on toisten vuoro kun ei voi moneen paikkaan revetä samaan aikaan. Jos ei nätisti mene perille, niin itse kyllä kehtaan rumemminkin sanoa, se aatto kun ei ole ainut aika niitä paketteja availla.

Me joudutaan jouluisin käymään kummassakin mummolassa. Oma äitini ymmärtäisi varmasti jos ei käytäisi, mutta itselleni on oma lapsuuden koti tärkeä ja haluan joulua viettää siellä. Ja anoppi vetäisee herneennenään jos ei käydä. Kerran ehdotettiin, että tultais vasta joulupäivänä niin sotahan ja hirveä syyttely siitä seuras..
Meillä on neuvola vasta 2,5v.

En ymmärrä tommosia isovanhempia... Me ollaan aina kotona. Minä en osta lahjoja kuin omille lapsille ja sit kummilapsille niin aika turhaahan se ylimääräinen juoksentelu olis. Tapaninpäivänä käyty yleensä anopilla kun hän haluaa tarjota lapsille joulutortut ja joskus villasukat kutonu heille. Mun äiti on työelämän aikana ollu aina aatot töissä enkä osaa vieläkään oikein hänen luonaan mitenkään käydä... Hänellä on pakkomielle lahjoista ettei hän voi antaa lapsille niitä että ne pitää piilottaa meidän lahjojen joukkoon. Ite sitte aina sanonu lapsille mitä mamma on heille antanu... Hitto... Taas alko ärsyttää :D jokos olette jouluostokset tehny? Mulla on melkein kaikki tilattu ja tullukki, hiukan pitää vielä jotain ostaa. Menee vaan aina niin tolkuttoman paljon rahaa... Mitähän nyt on jo menny... 500..? Yhtään auta että siinä on kolme lasta vielä synttärit lähellä joulua... Yks kummilapsi ja kaks omaa. Kummilapselle lähetin kultajousen lahjakortin, pitää vielä se joululahjakin keksiä.. Ääääh. Mua aina ahdistaa ku nää on niinku mun ostettavia kaikki enkä käy ees töissä... Ei voi ilman lahjaakaan lapsia jättää eikä miestä ku se kiukuttelee sitte. Mulle hän ei kyllä osta mitään koska ei muka osaa... No mutta omapa on lössini. Mietin olisko tänävuonna yrittänyt antaa lapsille rahaa että jokainen ostais toisilleen jonku paketin, isommat siis... Voi olla aika vaikee...

Mä oon ostanut kaikki lahjat, miehelle vielä jotain hyvää viskiä 3v hääpäiväksi ja sit joululahjaksi niin se ois siinä! Alotin Heinäkuun lopulla lahjaostokset ja on palanu monta sataa, mut jakautunut onneksi monelle kuulle :)

Me mennään tänä jouluna mun vanhemmille ja miehen vanhemmat pyydetään varmaan joulupäivänä meille käymään. Meillä onneks kukaan ei ota pulttia siitä, että missä kukakin jouluaan viettää. Jos ollaan päätetty olla kotona, niin ollaan sanottu, että meille saa kyllä tulla ja monesti sit ovatkin mun vanhemmat tulleet, sekä mummi, sisko miehensä kanssa ja veli. Mä en jouluani pilaa sillä, että vedettäisiin koko porukalla pitkin kyliä, kyllä me joulu vietetään ihan rauhassa ilman mitään minuuttiaikatauluja. Lapsena oltiin aina mummilassa ja se kireä paska tunnelma on sellainen mitä en lapsilleni halua ikinä tarjota, vaan lämmintä ja kiireetöntä yhdessäoloa :)

Takaisin