Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nukutaan nyt viime ainoina kokonaisia öitä. Muutokset: päivän päivällinen ja illallinen molemmat vasta myöhään, melkein peräkanaa. Aiemmin ei meinannut päivällistä oikein syödä, ei kai ole niin nälkä viiden - kuuden maissa vielä. Sit jätin myös aamuimetyksen pois vihdoin. Nyt ei enää sitten herää nälkään, eikä kinuaan maitoa, yleensä ainakaan. Mut jos on mahavaivoja, niin sitten heräilee yöllä kyllä. Iltarutiinit ei muutosta: kirja, iltapesut, hyvätyöt ja nukkuun laulun kera.

Nuppu, ei teillä olis mahdollisuutta yövaloon, joka olisi koko yön päällä? Meillä oli aluksi sellainen punainen valo, että illalla ei kyllä silmä erottanut mitään, mutta yöllä näki just ja just suunnata tissin suuhun. Nykyään menee sokkona :D

Jee, meillä herättiin yöllä tekeen iso pissa pottaan ja aamullakin tuli pieni liru. :) Mut tätäkö tämä nyt sitten on jatkossa, just ku saatiin poika nukkuun yöt, pitääkin alkaa viemään sitä potalle yöllä. Ihan järkky huuto, ennenku tajusin, mitä se halusi.

Muoks ja jemina edelleen täällä peukut pystyssä :)

Nyt lekuri laitto viestin että naisten polille ei ole tarvetta jos haluan pitää lapsen? Ja huomenna ja ma verikokeisii että näkee hcg nousun.. onneks varasin sen ultran!

Yövalo mulla on käytössä mutta ei koko aikaa. Se on kirkas väriltään mut löytyisi myös tuommonen väriversiokin. Voisi sitä kokeilla kyllä. Lokakuinen on vielä vähän aloittelija ettei imeminen oikein lähde pimeässä sujumaan, saati makuullaan :sad001 arvostaisin jos molemmat korjaantuisi ajan kanssa, etenkin tuo asento, olen jo ihan romuna istuviltaan imettämisestä sängyssä :woot:

Imetys ilman rintakumia sujuu jo päivisin kun ei ole liian kova nälkä. Jes jes! :)

Tytsy jospa teillä kohta oltais kuivia:)
Nuppu ihanaa että siellä pikkuhiljaa imetys ottaa tuulta alleen! Meillä on clasulta ostettu hämäräkytkimellä varustettu yö valo, ei oo liian kirkas ja kun tarpeeksi valosaa niin se sammuu;) jospa teidän joulukuinen alkais piakkoin tottumaan vauvan yöllisiin ääniin!
Jemina johan on nuiva lääkäri :( kiva et sentään laitto hcg labrat... mut oispa nekin voinut laittaa jo heti ensitöikseen!!! Mur mikä lekuri o.O

Meillä on ikean muovinen pöytävalaisin punaisena tai siis oli. Se valo pidettiin sängyn alla, ettei tosiaan ollut liian kirkasta. Minä kans aluksi yritin imettää istualleen, mutta en enää uskaltanut kun aloin torkahdella ja pelotti vauvan tiputtaminen liikaa. Sitten tietysti meni pari kk seisten hytkytellen imettäessä ennen kuin tajusin ruokavaliota rajata riittävästi :D Nyt 8kk tänään mittarissa ja imetys sujuu kohtuudella jos ei olla uusia sopimattomia ruokia testailtu. Jos se Nuppu siitä alkais pian sujua! :)

Jemina, onpa raivostuttavan kuuloinen lääkäri :(

Mua nyt mietityttää.. mies ehdotti että jos laitettaisi joulukuinen osa-aikahoitoon, esim pari pv viikossa. Mulla olisi sitten niinä päivinä aikaa vauvalle ja tyttö pääsisi muiden lasten seuraan mitä selkeästi kaipaa kovasti.

Itseä kuitenkin arveluttaa vaikka tajuan järjellä nämä perustelut ihan hyviksi. Mutta tulee sellainen huono äiti olo että olen kotona mutta lapsi on hoidossa. Ja päiväkotien taso mietityttää.. en osaa jotenkin yhtään suhtautua :sad001 apua?

Nuppu, musta ihan kannatettava ajatus. Ja just niin et 2-3 pvää hoidossa, ei niin et joka päivä vaikka 5 tuntia - sitä roudaamista kukaa jaksa :) meidän poika ollut jo tammikuusta asti pk ja viihtyy tosi hyvin (elo-syyskuun vaikeita vkoja jos ei lasketa). Meidän pk ainakin oikein hyvä. Poika tarvii tosi paljon touhua ja virikkeitä, ei riittäisi mun tarjoama kyllä! Pitäis kaikissa perhekerhoissa sun muissa koko ajan ravata. Kiva vauvallekin saada sut välillä kokonaan :)

Tai onko teillä siellä jotain kerhoja näin pienille? Niistä en tiedä mitään.

Nuppu, meillä mentiin myös kombolla esikoinen osan viikosta hoidossa, minä vauvan kans kotona. Voin kyllä suositella! Meillä ainakin oli ihan hurjasti apua, kun ei tukiverkkojakaan hirveesti ollut. Ja mieluummin kannattaa tosiaan pitää vaikka pari pidempää päivää ku viis lyhyttä, jos mahdollista. Silloin lapsikin pääsee mukaan kaikkeen päiväkodin toimintaan. Eikä kannata potea huonoa omaatuntoa :) Vanhempien jaksaminen koituu aina lasten hyödyksi!

Nuppu mä oon sit p*skimmista p*skin, ku mulla on esikko tosiaan eskarissa ja 2 kerhossa 2xvko joka kestää 3h/kerta ja kyl se vaan on ollu hyväksi, kaikille! Tytöt aloittaneet kerhossa 3v...
ainut mikä meinaa elämääni hiukan rasittaa on toi ees taas juoksu kun esikko on ma-pe klo 9-13 eskarissa ja 2 "välikappaletta" on ti/to 8.30-11.30 kerhossa... siihen sit vielä kauppa/neuvola/vauvatreffit 2 pienemmän kanssa jotka siis yritän ajoittaa ti/to 9.15-11.15 väliseen aikaan kun on vaan 2 lasta matkassa:D noh tuleepahan ainakin käveltyä kun muuten ei liikuntaa tuu harrastettua :p kohta taas lähtö päivän juoksuihin, kahvia koneeseen vaan;)
Isänpäivästä, tehdään miehelle sen lemppari aamupalaa (pekoni,kokkeli,paahtoleipä, cappuccino ja raikas hedelmäsalaatti) sit se lähtee illaksi töihin ja tulee illalla vasta kotiin... vuorotyöläisen arkea siis:( tietysti se saa tyttöjen tekemät lahjat/kortit ja jonkin näkösen kakun lauantain kun sillon se pääsee töistä "jo" 16.30...
varmaankin mennään su mun porukoille moikkaamaan ukkia(mun isä siis).
Vähän kyl harmittaa miehen puolesta mut minkäs teet...

Se riippuu niin lapsesta, että mikä on parempi muutama pitkä päivä vai useampi lyhyt. Omille isommille sopi ainakin paremmin vähän lyhyempi päivä useammin, sillon pienenä kun päiväkotiuran aloittivat. Käytiin ihan päiväkotitätien kanssa tästä keskustelua. Mutta minäkin suosittelen isomman laittamista hoitoon oman jaksamisen vuoksi. Itseltä hyviä kokemuksia päiväkodista, ja onhan perhepäivähoitaja myös yksi vaihtoehto, tai hoitorinki.

Takaisin