Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niinpä.. mut Tiistaista vadta odottaminen alkaakin. Testihän tulee näyttämään anyway plussaa.. lekuri soittaa ti iltapvällä ja ehkä määrää sitten lähetteen johkin missä ultrataan.. mietin pitäiskö käydä yksityisellä.. näkyisköhä siellä jotain..

Pyydät lääkäri tekemän toisenkin lähetteen tyyliin torstaille, näkee sen hcgn suunnan;) voihan sitä kysästä jos laittaisi myös lähetteen kunnalliseen ultraan, omista kokemuksesta oon huomannut et ovat kovin nihkeitä alku raskauden ultraan laittamaan... mä kävin siirin aikaan yksityisellä ultrassa, mielenrauhan takia.
Muistaakseni perhe arte teki ultran jotain rv 7...

Yksityisellä oon itse käynyt jos alkuraskaudessa ultraan halunnut, paitsi tästä maaliskuisesta pääsin ihan oman neuvolan ultraan, mutta se taisi olla rv10. Kyllähän syke pitäisi löytyä joskus rv6, mutta se ei kaikilla laitteilla näy ja jos ei ole varmuutta viikoista, niin ei siellä ultrassa välttämättä sitten näy sitä mitä toivoisi. Tosiaan niin kuin Äippä sanoi, hcg:n nousemista voi seurailla niin näkee lisääntyykö se normaalisti ja siihen on ihan taulukko olemassa, että paljonko sen suunnilleen normaalissa alkuraskaudessa kuuluisi milläkin viikolla olla :)

Koska olen malttamaton lähin viemään tänään jo sitä virtsa näytettä.. mutta laborantilta kysellessä selvisi että testistä ei oteta kuin että onko positiiivinen vai negativinen, ei mitään hcg:t'. ai että mua taas vituttaa. Miksi noi lekurit juoksuttaa?

Kiitos kaikille kommenteista ei enään niin huoleta tuo syöminen kun oli yökylässä vetäny kaks lautasellista perunaa ja kastiketta sekä valipalat sun muut kyllä se lapsi sitten syö kun on nälkä, osais vaa itte luottaa siihen eikä hötkyilis aina
Mites muilla taaperon nukkuminen? Meillä yökylässä nukuttiin 14 tuntia putkeen kotona ehkä 9-10 tunnin yöunia ja niistäkin heräilee varmaan 4 kertaa yössä. Olisi se kiva jo nukkua hieman paremmin... Nukkuuko muilla jo omassa huoneessa? Meen nukkuu samassa huoneessa mutta omassa sängyssä enkä millee malttais omaa huoneeseen laittaa yksinään
Jeminalle tsemppiä ja toivotaan että pikkunen olisi matkassa mukana

Meillä tytt nukkunut 8kk iästä omassa huoneessa ja hyvin on mennyt. Jos ollaan jossain reissuss ja yövytään samassa huoneessa, tyttö kyllä heräilee useammin kuin yksin nukkuessaan. Voihan olla että reagoi kun me käännämme kylkeä, liikumme. En voisi nukkua samassa huoneessa koska typy on todella kova kuorsaamaan :D ja kiitos tsempeistä sisu. tuntuu että olen ihan just tulossa hulluksi

Meillä nukuttu 4kk iästä omassa huoneessa.
Jemina, mitä ihmettä? Saman tuloksen saat ihan kotitesteilläkin! Ootko miettiny yksityiselle ultraan menoa? Tai soitat sille lekurille ja sanot että kyllä tiedät vastauksen testiin, mutta haluaisit jotain muutakin tietää!

Jemina, ei helvetti, minäkin sanoisin, että soita lääkärille ja kysy mikä meininki. Tai sit suoraan yksityiselle!

Meillä joulukuinen nukkuu isompien kanssa samassa huoneessa, jos herää niin tulee tyyny kainalossa meidän huoneeseen ja saa jatkaa unia vauvan sängyssä. Onpahan sillekin turhakkeelle käyttöä :D

Nyt soitti sieltä 'tämä on positiivinen'[emoji35][emoji35] ja se lekuri on vasta huomenna duunis.. pyysin et soittaa iltapvällä

Sanni nukkuu omassa sängyssä isojen kanssa samassa huoneessa... elokuussa sinne hänet siirrettiin! Yöt menee heräämättä, tai ainakin yleensä... päikkäreitä ei enää oo nukkunut pitkään aikaan paitsi jos herää tosi aikaseen aamulla! Illalla mennään nukkumaan 19-19.30 ja aamulla noustaan siinä 7 pintaan:)

Jemina, minkä pirun tähden ne ottaa vaan pissa testin? Eihän siitä nyt mitään muuta nää kun et onko raskaana vai ei... sanot sille lääkärille että ottaa 2 verikoetta toisen tuuliin ti ja toinen to, ja sinne ultraan ois hyvä päästä vaikka sit sun mielenterveyden vuoks!
Asuitteko te pk seudulla? Vai muistanko väärin? Hesan perhe-artesta saa ar-ultran suht edullisesti jos haluu yksityiselle käydä;)
Mun sisko tänään julkaisi ilouutisen, ne on saamassa toukokuussa toisen lapsen<3 ihan T.Ä.P.I.N.Ö.I.S.S.Ä:)

Meillä joulukuinen nukkuu perhepedissä :)
Ja yöt sujuu hyvin.

Voi Jemina turhaa tommonen, kun kotonakin saa tietää että on positiivinen :(

Ihanaa Äippä, että siskolle vauva tulossa :)

b46e750b43296376231d525065b3169f
. Tänään tuli tälläinen... Nouseeko keskenmenossa/tuulimunassa hcg?

Jos puhtaasti km sillon ei, mut jos tuulimunassa ja kkm niin käsittääkseni joo? Hcgn nousu loppuu kun kaikki raskaus materiaali vuotanut pois... tai näin mä oon tän ymmärtänyt :) korjatkaa jos väärässä... ton testin mukaan jotain siellä sun masussa on, Voih kun se olisi pikku sisko/veli teidän prinsessalle <3
Koita se lääkäri saada kirjoittamaan sulle lähete ultraan! Niin saisit mielenrauhan:)

Mulla ainakin nousi tuulimunassa normaalisti hcg. Km/kkm ei välttis nouse. Pyydä ultra, ei tuollaisessa epätietoisuudessa pysty kukaan elämään :/

Jemina täältäkin tsempit, inhottavaa elää tommosessa epätietoisuudessa! Toivotaan että kaikki vuodosta huolimatta hyvin. :)

Keskenmenossa tai keskeyttneessä ei nouse hcg normaalisti, eikä välttämättä normaalille tasolle. Hcg tippuu tosiaan vasta sitten kun raskausmareriaali pois kohdusta kokonaan. Kyllä tuo Jemina ihan lupaavalta siis vaikuttaa! :) <3

Ihme touhua taas lääkärillä jemina :mad: varsinainen penaalin terävin kynä o_O

Meillä joulukuinen nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa, omassa pinnasängyssä. Heräilee vaihtelevasti 1-5 krt yössä. Useimmiten 2-3 kertaa. Luulen että nukkuisi paremmin omassa huoneessa mutta tällä hetkellä ei ole omaa huonetta.

Tuntuu että vauvan tulon jälkeen heräilee enemmän ja aika lailla häiriintyy pienimmän imetyksestä :sad001 unet on pidentyneet kun heräilee, nukkuu n 20-8/9 ja 1,5-2,5 h päiväunet. Toivottavasti pian tottuisi eikä enää niin häiriintyisi. Ja toivottavasti imetys helpottuu niin ettei hommaan tarvitsisi valoja niin saattaisi auttaa jo sekin.

Takaisin