Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siirin odotus aikaan mulla kesti 2,5 viikkoo et nousi digissä siihen 3+ viikoille eli oli siis rv 6(?) enneku nousi kunnolla :o ja tässähän sitä tuhistaan ImageUploadedByVau Foorumi1509470792.590148.jpg <3
Laita tulemaan kuvia testeistä niin tihrustetaan yhdessä hcgn nousua;)
Ihana mies sulla kun roudaa sulle pisu testejä :)

Aivan ihana Siiri [emoji7] jotenkin pystyn tuntemaan vauvan tuoksun! Ja on joo ihana mies. Olen onnentyttö! Ja oonko jotenki tyhmä vai miksi en tajua että miten testeistä näkyy hcgn nousu? :D oon aina vaan katsonut että kaksi viivaa ja thats it hahaa

Nii ja pierulle toi typy haisee kun kakka pinteessä ja rupsuttelee menemään :P kohta pääsee pikku neidin viekkuun jahka toi mies tosta lähtee töihin... jos siis nukahti,se ei oo ihan 100 varmaa:/

Ihana paukun hajuinen :D meillä kans taas neiti kipeenä. Koko syksy menny silmä+korva+flunssa :/ yhyy. Yötön yö taas tulossa

Vahvistuuko se :D oon tosiaan aina katsonut että viiva kuin viiva

No joo, viiva ku viiva :D mut kyl se jonkin verran vahvistuu joka toinen/kolmas päivä... kunnes sit muuttuu negaks kun on liikaa hormonia pisussa, tai ainakin näin mulle käynyt ;)

Voih teidän pikku neitiä :( nää syksyt on kyl ihan kakkoja kun aina jotain... minä oon täällä kipeenä, flunssaa vaan! Sannin nenä kyl vuotaa mut saattaa johtua ennemmin tosta lievästä pakkasesta... voimia sinne teille, jospa pikkunen paranesi pian<3

Täällä katsellaan toisenlaisia äitejä ja hitto mikä synnytys kaipuu iski:o melkein voin haistaa sen sairaalan hajun ja maistaa ilokaasun:D ikävä meidän vauvaa (vauvoja) kun tää pieninkin on jo 5kk, eikä se oo enää vauva... voi elämä o.O

Jemina, siis periaatteessa yhden testin tummuus ei kerro mitään, mutta jos on samoja testejä useampi, voi tummuuseron huomata kun hcg nousee :) Alussahan se nousee melko huimaa vauhtia, että viivat kyllä vahvistuu, tai kaks viivaa pamahtaa todella nopeasti tikkuun.

Moikka! Onko kellään muulla hyvin vähäruokaista lasta? Meidän joulukuinen syö todella vähän mielestäni. On 3pvä viikossa hoidossa ja joinain päivinä ei syö lainkaan mitään toisinaan välipalan syö siellä. Kotona lämmintä ruokaa menee muutama haarukallinen tai nyppii vaan lihat ja muu jää syömättä. Eläisi pelkällä leivällä, maidolla ja yosalla. Pidämmä ruokailut neutraalina; ei ruuan tuputtamista tai päivittelyjä syömättömyydestä, näin hoitotätikin sanoo toimivansa. Ja jos meillä on vieraita kylässä niin silloin ei ainakaan syö, hoidossa oli isäntä ollut vapaalla niin ei ollut jätkä mennyt edes keittiöön saati paikalleen istumaan.
Neuvola on joulukuussa mutta aattelin soitella sinne ihan oman mielenrauhan vuoksi. Helpottais myös jos on muilla samantyyppisiä kokemuksia..

Jeminalle peukkuja täältä!! Jännää!

Mä oon täs pohtinu, et ehkä mulla on ollu 1-2 km, kun on ollut menkat myöhässä muutaman päivän, vaiks yleensä oon tosi säännöllinen. Eli et toivoa raskautumisesta on :)

Sisu, jostain luin et jotku lapset voi vaan olla supernirsoja. Ja kunhan jotain ainesta syö, niin sillä mennään. Mut miettisin myös mahd allergian tai refluksin muita oireita. Onko itkuisuutta tai masukipuja tai iho-ongelmia? Tai jos vaan tosi vähän aikaa kestänyt, niin voi olla vaikka enterorokko. Meidän poika syö hoidossa kuulemma tosi paljon, vaikka kotona ei sit aina kelpaakaan. Paremmat ruuat päiväkodissa? :)

Sisu, juodaanko teillä sitten paljon maitoa? Mites leivän määrä? 2-vuotiaalla kuitenkin pieni vatsa jos muutenkin pieniruokainen, niin leipä turvotessaan vie paljon tilaa ja maito pitää melko hyvin nälkää pois. Meille ohjeeksi neuvolasta tuli, että max 4dl maitoa päivässä, eli tarjotaan maitoa nykyään vain aamulla ja illalla lasillinen :) Leipää saa hain erillisenä ateriana, eli ruuan yhteydessä sitä ei ole tarjolla, mutta aamu-, väli- tai iltapalana voi olla leipää. Syömisestä tosiaan ei kannata mitään taistelua tehdä, jos ei maistu niin ei maistu, mutta jos kasvussa häikkää tai alkaa laihtumaan, niin minäkin lähtisin miettimään kivun/allergian mahdollisuutta.

Tytsy toivomme että sinnekin pysyvä plussa suodaan:)
Sisulle tsempit tän pieni ruokasen mussukan kanssa! Kannattaa tosiaan kääntyä alan ammattilaisten pariin et näkee että kasvu olis hyvä:)

Sisu meidän neiti on huono syömään. Kaikesta tykkää, mutta syö tosi vähän kerralla ja välillä ei syö just mitään. Maito (tissi) kyllä kelpaa. Mutta ei auta vaikka antaa ruuan ensin ka maidon päälle, niin ruoka ei mene. Neuvolassa sanottiin, ettei ole hätää, kunhan kasvaa pituutta ja paino ei putoa.

Ei noissa testeissä mitään tummentumia ole näkynyt joten olen heittänyt roskiin. (Rfsu testit)Mutta aamulla kyllä pärähti sanantien kaks viivaa.. mutta ei edelleenkään mitään raskausoireita :D

Muokattu viimeksi:
Just sain ton viestin laitettua samaan aikaan sun kaa Jemina... Voih ei, vuotaako paljonkin? Kivut lisääntyneet? Voisikohan olla harmitonta?

Takaisin