Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikös se jotenkin niin pitäis mennä että väärää positiivista ei pitäisi tulla mutta negatiivinen voi olla virhe...

Jemina, kyllä voi olla mahdollista:) joillain (myös mulla) voi olla jonkin asteiset menkat vaikka olis raskaana;)
Mulla ollut (muistaakseni) jokaisesta vuotoa rv 5 tienoolla kun menkkojen olis pitänyt alkaa... ei kylläkään ihan samanlaista vuotoa kun menkoissa ( mulla tosi runsaat) mut veristä vuotoa kuitenkin! Voisithan sä soitella ma neuvolaan/Terkulle jos pääsisit veri labraan kattomaan hcgn ja mahdollisen nousun;) onko sulla mitään raskaus oireita?
Uskaltaako onnitella?:)

Mulla tuli kans menkat tätä maaliskuista kun aloin oottaa, mut oli melko lyhyet niin tein sit sillon testin ja positiivista näytti :) Onnittelut Jemina! Toivottavasti saat sen kilpparilääkityksen kohdilleen, jotain huomioitavaa siinä Tais olla suuntaan tai toiseen.

Mulla ihan normi menkat oli.. sen takia mietinki Että jos on vaikka kohdunulkopuolinen raskaus tai jotn muuta.. mitä tulee raskausoireisiin paha men sanomaan kun tämä kilpirauhasvajaus saa niin väsyneeksi. Soitan heti ma lekuriin ja kysyn että mitös nyt.kun lekuri nimenomaa sano eilen että lykätkää vauvanteko puuhia siihen asti että lääkitys saadaan kuntoon. Kääk. haluisin todellakin iloita uutisesta! Vauva on erittäin toivottu. Mutta katsotaan mitä nyt sit käy :o

Jemina, toivotaan että siellä pikkunen olis siellä missä pitäiskin ja et teidän prinsessasta tulis isosisko <3
Hyvähän se on lähteä selvittämään et miten toi vaikuttaa raskauteen ja vaatiiko minkälaista seurantaa...
tuuhan kertoo mitä sanoovat, hengessä ollaan mukana;)

Nyt lekuri epäilee kohdunulkopuolista raskautta tai keskenmenoa kuukautisvuodon takia.. 7 pvä menen sitten antamaan virtsanäytteen. Toivottavasti olisi vauva mahassa. Inhaa tämä epätietoisuus ja odottaminen..

Toivotaan parasta jemina. Ikävää tuo epätietoisuus noinkin pitkään :sad001

Meillä oli tänään lokakuisen painokontrolli ja vihdoin näyttää että ollaan voiton puolella tässä imetysprojektissa :happy: nyt painoa oli tullut 140 g/4 pv ja ollaan -10 g syntymäpainosta, eli nyt 3400 g. Jee! :)

Ja eka päivä kolmisin alkaa olla taputeltu, tämä päivä meni yllättävän hyvin. Varmaan jotain moukantuuria :grin

Jemina älä vielä heitä kirvestä kaivoon, toivotaan että siellä tosiaan olis ihmisen alku oikeassa paikassa ja hyvin voivana! Sanoko se mitään siitä jos tosiaan oot raskaana ja siitä kilpparin vajaa toiminnasta? Vaikuttaako miten raskauteen?
Nuppu ihanaa että siellä on päivä mennyt kivasti, miks ei menis;) rutiinit vaan rullaamaan niin kyl se siitä!
Mahtavaa että siellä on imetys ottanut tuulta alleen :)

Eipä mitään sanonut. Lääkitystä jatkan samaan sovittuun malliin :) ja kilpparikontrolli on sitten erikseen parin vkon päästä. Kauheesti särkee alavatsaan :o

Kipu alamahalla saattaa olla myös kasvukipuja;) jos se on kohdunulkoinen (toivottavasti ei!!!) niin jos kipu on ihan mahdotonta niin hakeudu nopsaan hoitoon et ei tee mitään tuhoja!
Voi kun mä niin toivon että siellä olis pikkunen kyytiläinen rakentamassa itselleen isompaa majaa:)

Äippä oot aina niin ihana[emoji7][emoji8] ei ole mikään mahdoton kipu. Särkeekyllä. Äsken wc käydessä tuli jotn punaistalimaakin.. olisikohan kasvu kipuja. Toivon niin kovin :)

Joo toi punertava limakin kuulostaa ihan perus kauralta:) raskauden alkumetrit on kyl ihan pebasta! Se kun näkis tai edes kuulis (sykkeet) et masussa olis jotain mut sitäkin saa odottaa "ikuisuuden"... onko sulla mahdollisesti mitään oireita alkanut pukkaa? Oliko sulla minkälainen alku odotus esikon kanssa? Yleensähän raskaudet toistaa sitä "totuttua kaavaa";)
Mä oon kyl niin innoissaan näistä teidän raskaus uutisista, siskoltanikin sellaisen tässä tovi sitten sain<3

Jemina, paljonko sulla pitäis raskausviikot olla? Näkeehän sillä clearbluen viikkonäytöllisellä raskaushormonin nousun :) Kilpparin vajaatoiminnasta raskauden aikana löytyy kyllä netistä paljon tietoa ja vertaistukea, kannattaa niihin tutustua, ihan vaikka googlella löytää. Samaa minä sanoisin kuin Äippä, eli aivan normaaleja voi olla vuodot alkuraskaudessa, varsinkin menkkojen aikaan, kohdunulkoinen raskaus taas yleensä aiheuttaa voimakkaita kipuja ja on päivystysasia jos yhtään syytä epäillä! Tsemppiä joka tapauksessa, piinaavia nuo alkuraskauden viikot kun ei yhtään tiedä missä mennään...

No clearblue näytti 2-3... Muusta en tiedä koska mitään oireita ei oikeastaan ole verrattuna esikoiseen :o paitsi alavatsasärku. Testinhän tein 'ihan vitsillä' tänään aamulla taas tein ja plussa pärähti. :D

Mies kerkes ostamaan tuon rsf raskaustesti paketin missä 8kpl testejä. Eli joka aamu voin tehdä ennen kuin 7 pvä menen antamaan sen pissanäytteen :D googletin niin jollain ei ollut digi näyttäny missää vaiheessa +3 vaikka vkot olis ollu sen mukaiset. En viiti siis 15e maksaa jos ei ole varmaa.. eiköhän noilla rsf testeillä nyt pärjää. Sitten tuler kyllä huoli jos yhtäkkiä onkin vain yksi viiva näytössä..

Takaisin