Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metsäläinen, ihana että pääsitte kotiin. Voi pientä siellä <3 Kannattaa tosiaan antaa vähän kerrallaan ja niin usein kun mahdollista juotavaa.

Meillä molempien päivät (eskarin ja ekaluokkalaisen) sujui hyvin. Innolla molemmat luki ekaluokkalaisen aapista :) Äitillä kyllä tuli kyyneleet silmiin kun katsoi miten se oma pikku kultanen iso reppu selässä katosi koulun ovista sisään :'

Meillä alkaa eskari vasta 15 päivä ja täällä jännitys jo kova:) tiedän että itku tulee kun tyttö sinne jää:,) Pitääkö muuten eskarissa olla penaalit ja omat kynät? Mitä muuta sinne pitää pakata? En tajunnu kysyä kun käytiin tutustumassa o.O

Metsäläinen hyvä että matka suju hyvin! Ootko antanut sitä ripuli juomaa, nii jos se pysys sisällä ja pikkunen ei kuivuis?

Äippä, eskariin ei tarvii kyniä eikä mitään. Sisätossut, vaihtovaatteet, juomapullon oon vieny kun on vielä lämmin. Eskareissa toki on eroja.

Ok, varmaanhan tähänkin tulee tietoa jahka eräpäivä selvitään:D että mua (ja tyttöä) jännittää;)

Vinkkejä nukuttamiseen kaivataan! Pojalta jäi tutti pois käytöstä kuun vaihteessa ja nyt joka päiväinen haaste on saada poika nukkumaan. Päikkärit nyt välillä saattaa mennä ilman ongelmia jos esimerkiksi sattuu nukahtamaan rattaisiin, mutta illat on kyllä huutoa / raivoa.

Voi mush :( meillä reilu 2vk tutin jättämisestä ja sama meininki. Meillä päiväunille nukahtaminen on vaikeampaa, eilen kesti tunnin sellaista jäätävää rymyämistä siellä sängyssä. Seisoo päällään ja jaloilla kiipeää laitaa ylös jne o_O välillä kolauttaa nuppinsa johonkin ja sitten pitää aloittaa taas alusta. Iltaisin jaksaa pyöriä yleensä 15-30 min mutta välillä vaikeampaa.

Ja herää joka yö huutamaan :( yksi yö ollut välissä kun nukkui koko yön mutta muuten vähintään pitää käydä silittelemässä, useimmiten kuitenkin huutaa ihan hirveästi ja pitää istua sylikkäin pitkään ennenkuin suostuu taas sänkyyn.

Paskinta näissä on se että itse valveudun sen verran etten heti saa unta plus usein heräilee useamman kerran peräkkäin esim vartin välein. Ja kun itse olen siis hereillä sängyssä niin nyt 31+4 tulee selkäsärky kaveriksi hyvin nopeasti. Oikein sellainen.. inhottava jännitys kihelmöinti kiristys :( ja sitten en saa sen takia nukuttua.

Että tällä hetkellä tutista luopuminen kaduttaa synkästi.

Mutta niitä ohjeita.. eipä niitä oikein ole.. ollaan luettu ennen nukkumaanmenoa että saataisiin kierroksia alas. Sitten olen ihan istunut vieressä silittelemässä että rauhoittuu tai nukahtaa. Joskus toimii joskus ei.

Hyvin on eskari alkanut ja toppulainen sai uuden opettajan :) Meillä eskari päiväkodin yhteydessä, että samanlainen päiväsäilö se on kuin päiväkoti, eri nimellä vain :D Kaupunki säästää ja eivät saa edes kirjoja :(

Voi mush :( meillä reilu 2vk tutin jättämisestä ja sama meininki. Meillä päiväunille nukahtaminen on vaikeampaa, eilen kesti tunnin sellaista jäätävää rymyämistä siellä sängyssä. Seisoo päällään ja jaloilla kiipeää laitaa ylös jne o_O välillä kolauttaa nuppinsa johonkin ja sitten pitää aloittaa taas alusta. Iltaisin jaksaa pyöriä yleensä 15-30 min mutta välillä vaikeampaa.

Ja herää joka yö huutamaan :( yksi yö ollut välissä kun nukkui koko yön mutta muuten vähintään pitää käydä silittelemässä, useimmiten kuitenkin huutaa ihan hirveästi ja pitää istua sylikkäin pitkään ennenkuin suostuu taas sänkyyn.

Paskinta näissä on se että itse valveudun sen verran etten heti saa unta plus usein heräilee useamman kerran peräkkäin esim vartin välein. Ja kun itse olen siis hereillä sängyssä niin nyt 31+4 tulee selkäsärky kaveriksi hyvin nopeasti. Oikein sellainen.. inhottava jännitys kihelmöinti kiristys :( ja sitten en saa sen takia nukuttua.

Että tällä hetkellä tutista luopuminen kaduttaa synkästi.

Mutta niitä ohjeita.. eipä niitä oikein ole.. ollaan luettu ennen nukkumaanmenoa että saataisiin kierroksia alas. Sitten olen ihan istunut vieressä silittelemässä että rauhoittuu tai nukahtaa. Joskus toimii joskus ei.

Kuulostaa ihan meidän arjelta. Oon tässä todennut että nopeiten nukahtaa kun jättää omaan sänkyyn kiukuttelemaan. Taitaa olla paljon huomion hakuisuutta nuissa ilta huudoissa.. meillä myös herää jossain vaiheessa yötä huutamaan ja ei anna koskea. Tai jos koskee / silittää huuto yltyy. Monesti nostan vaan viereen nukkumaan ja siihen hän itse rauhoittuu.

Eilen päikkäreille nukahti musiikin avulla (ei toiminut enää illalla).

Meillä on ollu kans kausia jolloin nukkumaan meno on hankalampaa. Alkaa heti huutamaan kun vie sänkyyn, ja kävelee heti sängystä pois kun lähden huoneesta. Sit vaan oli pakko tehdä sillai että vietiin sänkyyn ja laitettiin ovi kiinni, kahtena iltana jakdoi hetken huutaa ja nukahti itsekseen. Sen jälkeen on menny hyvin taas ilman huutoja nukkumaan. Ovi ollaan avattu heti sit kun on nukahtanu. Jos siellä huoneessa kävi huudon aikaan, niin sai kahta kauheamman raivarin kun lähti uudestaan huoneesta pois. Meillä toimi se että annettiin hetki huutaa, tämä jakaa varmastu mielipiteitä, mutta meidän kohdalla oli oikea ratkaisu :)

Yhyy, mies alko opettaa sannille itse nukahtamiseen jaloa taitoa... eilen oli eka ilta ja voi tsiisus sitä huudon määrää!!! Varmaan koko kylä raiku, ja tänään ei mitään ongelmaa nukahti n30min ilman huutoa, ylpeä äiti:) tähän asti ollaan siis itse maattu vieressä ja odotettu et nukahtaa. 20 päivä tulee porukat kattomaan tyttöjä ja me lähdetään miehen kaa treffeille ikeaan hakemaan toinen kerros sänky ja meidän "pikku" nanneno (Sanni) muuttaa isojen huoneeseen ja siirille vapautuu pinnasänky, en kyl oo valmis vauvaa siihen laittamaan yöksi... ehkä muutaman kk päästä:p
Niin ja tuli tosta timben viestistä mieleen et jokainen perhehän tekee asiat niin kuin itse parhaaksi näkee:)

Meilläkin tuota ns huudattamista tehty. Siis että ei pitkiä aikoja ja kuulosteltu miltä huuto kuulostaa, tarvitseeko mennä jne.. Ja siis sen hetkellisen huudattamisen avulla tosiaan illat olleet helppoja suurimmaksi osaksi. Nyt kuitenkin kun se suurin lohtu eli tutti jäi pois niin ei tunnu oikealta huudattaa vaan sitten on yritetty näitä lempeämpiä keinoja mutta kyllä tavoitteena on taas palata siihen että osaa nukahtaa itse ilman kitinöitä.

Mutta nyt toivon kyllä että tämä tuttijuttu olisi tajuttu hoitaa pois alta jo silloin kun itse olin täysissä voimissa (jos nyt koskaan olen ollut viim pariin vuoteen :D). Mutta esim jos kesän alussa olisi hoitanut niin ei olis veetuttanut yhtään näin paljon kun sillon yöt oli vielä muutenkin paskoja. Nyt kun hetken sai välissä nukkua jopa hyvin niin kylläpä maistuu tämä tilanne.

Hyi mikä syöksyvirtaus... sähöt meni samontein. Toivottavasti ei kauaa olis pois....

Pojalla ei enää kuumetta pe-aamuna eikä oo oksentanukkaan. Mutta eilen alko tulla semmosta punalaikukkuutta ja luulen että kyseessö on nyt ollu vauvarokko. Näppylöitä lukuunottamatta kuitenkin poika voi jo suht ookoo.

Metsäläinen ihanaa että siellä minimies alkaa olla kunnossa!:)
Täälläkin oli ihan kiva myräkkä pihasta kaatu puu ja vei pihavalot mennessään ja salama iski pihan toisessa reunassa olevaan koivuun, meni muuten nätisti päreiks... huomenna tiedossa puusavottaa ja sähkömiehen metsästystä:/ tummia pilviä kyl edelleen vyöryää kohti et en sit tiiä oliko vaan alkua ja lisää luvassa:/

Käytän foorumia iPhonen sovelluksella. Nyt pariin kolmeen päivään ei uusien toivojat ja odottajat ole mulla toiminut, näkyy vaan semmonen päivitä merkki ja lukee että no post. Onko muilla ongelmia?

Mä käytän aina selaimen kautta kun ei appi toiminut iPhonessa, eikä Androidissa :(

Vähän tuntuu kaikilla olevan jonkin näköistä ongelmaa tämän foorumin kanssa. Esim. Itellä ei suostu kaikkia ketjuja avaamaan. En tiiä toimisko koneelta sitten

Takaisin