Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soita pävystysneuvontaan, siellä kertovat miten toimia! Asutteko puutiaisaivokuumealueella? Toivottavasti selviätte vaan säikähdyksellä. Itse olisin varmasti ihan yhtä hysteerisessä paniikissa :(

Ei onneksi, keski-Suomessa. Eli borrelioosi on se mikä huolettaa.. tk varmasti sanoo että seuraa jos tulee oireita, yksityiseltä varmaan saisi abt mutta on ilmeisesti melko kova kuuri ja arveluttaa syöttää niitä vaan varmuudeksi. Mutta kun borrelioosi ei välttämättä näy testeissä :( ihan paskaa, miten täällä kukaan selviää terveenä aikuiseksi.

Voih nuppu:( mä itse varmaan syöttäisin ne varmuudenvuoksi kuurit jos semmosia on... toivotaan että selviätte säikähdyksellä (ja ällötyksellä) tästä punkki tilanteesta! Mäkin olisin luultavammin saanut jonkin sortin paniikin jos punkin lapsista löytäisin... hitto kun puistattaa pelkkä ajatus niistä, kaikki loiset on vaan niin... YÄK, ÄLLÖÖ O.o koirasta punkkeja irrotellessa ihan puistattaa! Ps nyt sit koko pää nahka kutiaa pelkästä ajatuksesta :/

Mä oon ihan done tätä kesää! Vihdoinkin kaikki kesän pakolliset reissut suoritettu ja me ollaan ihan poikki! Miten voikaan vierailut ja autossa istuminen(eli ajaminen) väsyttää näin paljon! Mies jää la aamuna kesälomalle ja varmaan sekin haluais jossain reissata, onko pakko jos ei enää jaksa?:p esikoisella alkaakin ens viikon ti eskari ja 2&3 jatkaa kerhossa... ihana, kiireinen arki;) Arvatkaa kuka tulee ikkasemaan kun tytön selkä häviää luokkaan? :,) meidän iso, pieni tyttö<3
Mitenkäs muuten teidän kesä on mennyt? Onko ollut ikimuistoisoa reissuja tms?:)

Mehän ei reissata missään kun ei pienimmäinen tee autossa muuta ku huuda... Välillä meinaa oksentaa ja huutaa tasan niin kauan, että autosta pääsee pois. Ihana kesä ois muuten ollut kun on ollut hyvät ilmat, puistoiltu ollaan jonkin verran, siskon häät käytiin porukalla juhlimassa ja miehen vanhempien mökillä käyntiin pari yötä viettämässä, kun onneks niin lähellä :) Mun aika menee lähinnä imettäessä, kotihommissa ja lasten kans touhutessa :D

Me tultiin juuri lapin reissulta. Viikon verran lapissa siskon luona, on sielläkin vaan mahtavat maisemat <3 Toi ajaminen on vaan ihan peestä. Lapset onneksi viihtyy kaikki suht hyvin autossa eikä kukaan voinut pahoin. Päästiin tutustumaan Muonion ensiapuun kun keskimmäinen törmäsi patteriin ja aukes otsa niin että piti liimata, onneksi ei käyny pahemmin. Muuten onnistunut reissu.

Nyt odotellaan jännityksellä koulujen alkua kun mies alottaa opiskelun, esikoinen ekan luokan ja keskimmäinen eskarin, kyyneleitä riittää :)

Tällä lähtee huomenna esikoinen tokalle luokalle ja toinen lähtee eskariin :) Saa nähdä millaseen vitutuksen saattelemana huomenna tulen kotiim takasin aamulla, kun eskari järjestetään päiväkodin tiloissa ja väläyteltiin sitä, että pitäs aina tuoda sisälle asti ja hakea sisältä, sekä leimata lapsen omalla tägillä sisään/ulos. Muuten jees, mut kolmen portin takana on tämä eskari ja miten hitossa sinne pääsis rattaiden tai myöhemmin tuplien kanssa. Parkkipaikalle varmaan jätettävä 1v8kk ja 5kk pikkusen odottelemaan :D

Me ollaan reissattu sukulaisissa. Puistot on koluttu läpi. Vielä olisi edessä yhdet synttärit ja matka Kreikkaan :) neiti viihtyy hyvin autossa, bussissa ja junassa. Junassa tuntuu viihtyvän parhaiten :)

Meilläkin viihdytään hyvin autossa, yleensä ainakin 2pienintä(Sanni ja Siiri) nukkuu suurimman osan matkasta:) Sanni kyl oksenti kun oltiin menossa Savon suuntaan, tiedä sit mistä johtu... ei sen koommin oksentanut (kopkop)
Meillä olis vielä nähty birds puisto reissu (Espoon oittaa) ja talman seikkailu puisto kokematta, mut onneks ne kerkiää kiertää vielä ihan päiväseltään:) ja mä lähden rilluttelemaan mun siskon ja veljen avokin kans, viikonloppu täysin vapaata kaikesta:) mies saa hoitaa lapset ja kodin ihan keskenään, saapahan sekin hiukan kokemusta siitä miltä tuntuu olla yksin vastuussa kaikesta:p
Mä kyl niin odotan arjen alkua, eihän tämmöstä reissaamista loputtomiin jaksa;) vaikka kyllä kreikan matka mullekin kelpais:D

Onpas täällä reissailtu. Meillä parin vkon mökkiloma vetelee viimeisiään. Huomenna pysähdyksistä riippien n. 8-10h kotimatka edessä. Pojalla nousi eilen kuume 38.5 eikä meinaa mitään syödä eikä juoda :(

Onkohan tämä mahdpöpö vai mikä. Kuumetta oli nyt 39,1 ja tosi väsynyt. Yön aikana joi pari kertaa n. desin maitoa kerrallaan. Muuta ei suostu juomaan :( sosetta yritin eilen illalla syöttää ja söi mielellään mutta oksensi kaiken kohta pihalle.. oksensi samalla lailla myös tiistaina kun kuune oli jo noussut. Yhdet maidot oksensi myös eilen aamulla. Nyt onneksi tuo maito pysyný sisällä.

Kyllä toi hiukan mun korvaan kuulostaa joltain maha pöpöltä. Tai sit jotain kuume peräistä? Että tuntuu pahalta näiden pikusten sairastelut:( Toivottavasti siellä alkaa ruoka ja varsinkin juoma pysymään sisällä, Voimia!

Vinkkejä nukuttamiseen kaivataan! Pojalta jäi tutti pois käytöstä kuun vaihteessa ja nyt joka päiväinen haaste on saada poika nukkumaan. Päikkärit nyt välillä saattaa mennä ilman ongelmia jos esimerkiksi sattuu nukahtamaan rattaisiin, mutta illat on kyllä huutoa / raivoa.

Kiitos... kotiin päästiin 9h kesti taukoineen. Matkalla poika ei oikeen juonu kunnolla ja silmät näytti sairailta. Kotona joi innolla pillimehua mutta voi kun se heyi alko reppana yökkiin ja mehut tuli pihalle.. mautoa on nyt juonu 2x1dl ja ne on pysyny sisällä. Ehkä koitan huomenna antaa mehuakin tuttipullossa niin tulee vähän pienemmällä vauhdilla. On tosi raastavaa kattoa tosiaan tämmöstä pientä polosta.

Mites eskarilaisten/ekaluokkalaisten eka pv on sujunut? Mun kummipoika alotti tänään ekaluokan ja kuuletti olevan intona.

Takaisin