Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kannattaa tarkistaa uimahallista tai kylpylästä jos sellaiseen on menossa et saako käyttää. Kaikissa ei saa. Lukee usein jo nettisivuilla. Ja myyvät normikaupoissa pikkupaketeissa, joku 6 kpl tms.

Me on uitu ilman. Pisua mahtuu maailmaan ja kakka on hyvä huomata heti oli vaippaa tai ei. Vauvauinnissakin oli kiellettyä uimavaipat. Vesi meni vaihtoon/tehopuhdistukseen mahd. kakkavahinkojen jälkeen heti. Rantsuun mennessä vaihdetaan uikkarit päälle vasta perillä ja sit taas pois lähtiessä. Meille siis aika turhake tuo uimavaippa, varsinkin kertis sellainen :)

Sori tulen tähän vinkaamaan, että osassa uimaloissa on pakko olla uimavaippa. Tiedän yhden jossa heti jos huomataan, että vauva on tehnyt kakan niin allas suljetaan ja kakan tekijän vanhemmille lähtee 300 euron lasku. Siksi koska allas on ollut poissa käytössä sitten loppupäivän ja se on jouduttu desinfioimaan. Helpompi se kakka on putsata huomaamattomasti pois uimavaipan kanssa.

Toi kuulosti siltä hyvältä syyltä miksi mä en käy vauvan kanssa uimahalleissa. Ei perse oikeen kestäisi tollasia turhia menoja. Just oltiin Tampereella särkänniemessä ja vaikka mulla oli vaan koiramäkilippu, joulukuinen on ilmainen ja neljällä lapsella tavallinen ranneke, ni jo lippuihin upposi yli 200 € plus tietty kaikki syömiset yms. Siinä meidän kesän huvitukset [emoji16]

Meidän kaupungin uimahallissa ei oo pakko käyttää uimavaippaa, ja ollaan oltu vaan pelkällä uikkarilla. Eikä oo vahinkoja sattunut :)

Mä ja mies ollaan kloorivammasia molemmat, et meidän kans muksut pääsevät vain luonnonvesiin uimaan :) Lähinnä siis omissa mökkirannoissa uidaan.

Enpä ole missään nähnyt tekstiä, että kakkavahingosta joutuisi mitään maksamaan... Onko tämä yleinenkin käytäntö?

Me käydään vauvauinnissa ja uimavaippoja ei käytetä. Kukaan ei käytä ja en edes tiedä saisiko käyttää, jos haluaisi. Vahinkoja ei altaaseen meidän ryhmässä ainakaan ole tullut.

Eihän sitä mitenkään mainosteta ja vauvauinnit varmaan erikseen koska silloin uimahalli on yleensä kiinni.. Mulla yksi ystävä uinninvalvojana ja mulle näin sano.
Niin ei ole sattunut vielä vahinkoa, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Näin ei kait ole kuitenkaan kaikissa uimahalleissa, mutta ainakin siinä uimahallissa on missä ystäväni työskentelee. En osaa muista sanoa ja teidän pitää itse ottaa siitä selvää. :)

Pitipä oikein kysyä muilta, ja naapurilla käynyt kakkavahinko ja ei tullut mitään maksua. Toki jossain muualla voi tulla, mutta näin meillä. Ja meillä kyllä halli auki kaikille, sillon kun vauvauinti on.

Hopeofbaby, tuo taitaa olla urbaania legendaa tai koskea lähinnä aikuisia tuommoiset sakot. Ei täällä ainakaan tuommoisia. Aika itsekästä mun mielestä myös käyttää vaippaa piilotellakseen kakkavahinkoa, koska vahingon jälkeen todella pitäisi lisäputsausta veteen tehdä, jotta ne joilla vastustuskyky on syystä tai toisesta heikko, eivät sairastuisi.

Jossain vaaditaan uimavaippa ja jossain ei, mut tosiaan se vesi on puhdistettava vahingon sattuessa, oli vaippaa tai ei. Vahingosta luonnollisesti ilmoitettava henkilökunnalle. En kyllä ikinä ole kuullut minäkään mistään sakoista VAUVALLE sattuneen vahingon vuoksi.

Noo jokainen tyylillään. Minä vaan uskon sitä mitä mulle on minun käyttämässä uimahallissa sanottu. Varmasti käytännöt vaihtelee.

Tämmönen löytyi ja ajattelin jakaa teidän kaa virtuaali apilan... onnea siis tähän päivään kaikille:)
6044c26a98b6c6a336d34fb88ed73ef7

En syönyt, pistin kuivumaan ja laminoin sit kun kuiva:D varmaan yltäpäältä koiran pisussa kun lenkkipolun varresta bongasin:p

Meillä on noita piha täynnä :D Ollaan superonnekkaita ;)

Meidän pikkuinen nukkui ekan yön omassa uudessa isojen sängyssä <3 On se vaan jo niin iso! Pari kertaa piti illalla palauttaa sänkyyn, mutta sinne se nukahti ja aamulla heräsi kasilta touhuamaan. Ihana muru. Tänään myös pokspoks 17+0! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille mammoille!

Meillä kyl piha pukkaa apilaa mut tylsästi vaan 3lehtistä:p
Me ajateltiin Sanni siirtää isojen huoneeseen ja isojen sänkyyn elokuussa kun mies vapaalla...siirin heräily tuntuu häiritsevän aika paljon raukan unta:(
Kylläpä oot Air pitkällä, aika juoksee ;)
Eilen bongasin oviksen, tai ainakin näin oletin oireiden takia... mies ei innostunut asiasta:D vauva kuumetta pukkaa vaikka järki sanoo muuta...

Mulla ei silleen vauvakuumetta tosiaan ikinä ole ollut, mut nyt on semmonen olo, et tässäkö tää muka oli :D Mulla takarajana lapsien hankinnalle ollut 30v, mut mistäpä sitä tietää sit mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ei kumpikaan meistä ainakaan nyt ole milläön tavalla innostunut lisää muksuja vääntämään, kyl siitä lähes päivittäin kyllä vitsaillaan :) Sit ku on joskus se iso talo maalla, niin voishan sinne vielä yhden parivaljakon työntää, mut aika näyttää miten käy. Tässä olis kuitenkin opiskeltava uutta ammattia, mut pitäs keksiä mitä... Että ennen opiskeluja lisää muksuja tai sit se on lapsiluku tässä :) Onhan tässä kotiäitiaikaa vielä ainakin sinne asti ku nuorin täyttää kolme.

Takaisin