Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea opintoihin metsäläinen!
Itsellä kans tulee ääntä korotettua, varsinkin isompien kanssa kun meno on välillä (tai lähes aina) ihan päätöntä ja normipuhe ei tehoa. Varsinkin väsyneenä hermot menee herkemmin.
Meillä on poika pari viikkoa alkanut heräämään tosi aikaisin. Eilen ja tänään noustu neljältä.. Heräilläänkö muilla aikaisin? Kyllä odotan maanantaina alkavaa kesälomaa kovasti. Kotona kuitenkin selviää paremmin vähillä yöunilla kun töissä...

Meillä poika herää välillä aamuyöstä ja on virkkubeikä millään meinaa saada uudestaan unta. En osaa oikeen sanoa mihin liittyy. Saattaa herätä riippumatta siitä mihin aikaan on mennyt illalla nukkumaan ja onpa edellinen päivä ollu aktiviteeteiltaan rauhallinen tai supervauhdikas... voibolla että jossain määrin johtuu isin ikävästä. Isihän on meillä aina 1-1,5vkoa kerrallaan poissa kotoa kun on töissä ja sitten vastaavien pitkin vaoaitten aikana touhuavat melko tiiviisti pojan kanssa.

Nyt on tään vkon mummo ja pappa hoitamassa poikaa kun ollaan molemmat töissä ja hoitotäti on heinäkuun lomalla.

Kiitos onnitteluista! Kyllä jännittää ja odotan kovasti opiskelujen alkua!

Onnittelut Metsäläinen! :)

Kyllä täälläkin huudetaan jos hermot menee, noille isommille lähinnä. Joulukuisen kanssa pystyy hieman hillitsemään kun hän on niin pieni vielä, eikä ymmärrä, huuto ei siihen auta. Yritän vaan ohjeistaa ja ohjeistaa, neuvoa ja tukea, niin selvitään melko pitkälle ilman kiukutteluja ja temppuilua. Isommat ovat sit oma lukunsa, korvat lähinnä koristeena ja ymmärrys välillä tasoa nolla :D

Meillä heräiltiin aamuyöstä tai sit illalla keikuttiin puolille öin, öisin heräiltiin millon mitäkin touhuamaan, niin päikkärit pois jätettyä helpotti :)

Täällä kans alettu herään viiden mais melki joka yö itkeen ja kiukutteleen. Ei auta vaikka nostais viereen. Vasta tissille rauhoittuu. Ei kelpaa vesi ei pullomaito. Todella väsyttävää näin työssäkäyvälle. Nytkin ihan zombie. Kun oon ottanut linjan, että ennen klo kuutta ei maitoa saa ja siinäpä sit tunti yritettiin poikaa saada rauhoittumaan, mutta ei auttanu ku se tissi klo 6.

Näin ollut monina öinä monta viikkoa, vaikka menis myöhään ja ihan väsyneenäkin nukkumaan. Tai aikaisin. Pitää katsoa auttaisko päikkäreiden lyhentäminen, vaikka ei kyllä ole ollut musta niiden pituudestakaan kiinni. Sama homma nukkui tunnin tai kolme.

Mikälie vaihe...

En vielä haluis imetystä vallan lopettaa, jos elokuun loppuun asti jatkais tätä 2xpäivä. Vähissä on maito kyllä jo.

Joo täälläkin herätään ennen kukon laulua, siinä 4-6 kun vauva alkaa kitisemään... joten aika zombi täälläkin

Meillä vauva välillä iltaisin valvottaa, sit on itellä aamulla silmät ristissä ku kello soi :D Onneks nyt vähän tasaantunut ja ysin aikaan yleensä tyyppi unessa kun pari tuntia tissitellyt. Kerran/kaks herää yöllä ja saa heräillä niin pitkään ku riittää tissin tyrkkääminen suuhun ja unet jatkuu. Mut kyl se on perseestä jos yöllä joutuu sängystä nousemaan, aamulla sit on aivan nuppi jumissa, ihan ku olis kamala krapula :(

Meillä herätään siis muutenkin vauvan kaa 2-3h välein ja muutenkin rauhoittuu nukkumaan yö myöhään 22-23( välillä lähempänä 00) ja sit nää nousee ylös viim7.30 ... väsyväsy! Et älkää ihmetelkö jos mun viesteissä ei oo päätä eikä häntää:D

Voi vitsit, tänään poika sano ensimmäisen kerran selkeästi äiti! :love017

Meillä äiti on tullut helmikuusta saakka, mutta ei kyllä tarkoitetussa mielessä. Huuteli sitä vaan huvikseen ja edelleenkin se useimmiten on vaan sellasta jollotusta äääitiiiäääiitiiiäääiitii.. eikä tunnu liittyvän minuun.

Mutta vajaa kuukausi sitten alkoi sanoa iti, niin silloin mun sydän kyllä suli, koska se sana oikeasti tarkoittaa aina just isiä. Vähän turhauttava tuo äitijuttu kyllä :D ja vähän oon ehkä isille kateellinen

Meillä ei äitiä osata sanoa mutta isin kyllä ja oon ymmärtänyt sen tarkottavan myös äitiä:D sit opittu sanomaan ruoka, sitä se huutaa koko ajan ja joka paikassa... varsinkin kaupassa ja niin kärsivästi että vois luulla että ei olis syönyt viikkoihin o.O toinen hokema on "o'ou" ja se tulee ainakin oikeaan saumaan eli sillon kun jää kiinni tuhmuudesta:D osaa tää sanoa kans et koira, tippu (kuulostaa pelottavasti v***u) halihali, heihei, pallo, juusto, leipä, vettä ja anna... muutenkin polpottaa jotain, parhaillaan rakentaa duploilla ja höpisee niille jotain:D

Ihan hirveesti tulee kyllä sanoja ja muutenkin koko ajan hirveä höpötys päällä. Puhuu omia höpinöitänsä tuntemattomillekin, naama vakavana aina selittää tohkeissaan ja kukaan ei ymmärrä mitään. :grin Nyt on alkanu sanomaan/ilmottamaan 'vauvva ikkee' joka kerta kun vauva itkee. :)

Meillä ei äitiä osata sanoa mutta isin kyllä ja oon ymmärtänyt sen tarkottavan myös äitiä:D sit opittu sanomaan ruoka, sitä se huutaa koko ajan ja joka paikassa... varsinkin kaupassa ja niin kärsivästi että vois luulla että ei olis syönyt viikkoihin o.O toinen hokema on "o'ou" ja se tulee ainakin oikeaan saumaan eli sillon kun jää kiinni tuhmuudesta:D osaa tää sanoa kans et koira, tippu (kuulostaa pelottavasti v***u) halihali, heihei, pallo, juusto, leipä, vettä ja anna... muutenkin polpottaa jotain, parhaillaan rakentaa duploilla ja höpisee niille jotain:D

Meillä kans tulee semmonen ö-öö (en parempaakaan keksi :D) niin kun sanotaan kun tekee jotain kiellettyä, menee esim ite keittiön laatikoille ja hokee ö-öö vaikken olis edes lähellä. Ja aijaiii!!! Oikein sillei kovaa ja dramaattisesti kun vaikka koskee johonkin mitä oon sanonu et sattuu tai jos raapii tms.

Muita selkeitä sanoja on tiitti (kiitti), kurkku, titu (koiran nimi melkein), puppo (puuro).

Meillä yleisin sana on kakka, joka voi tarkoittaa monia muitakin asioita kakan lisäksi. Koirat on hauhau ja lehmät muuuu. Pappa tulee aika usein myös. Pappaan liittyen saattaa myös alkaa korista, kun on kuullut papan kuorsaavan :D Äiti, ishi, mummo ja kenkä tulee oikeissa paikoissa. Kiits tai kiitti osataan myös mutta ne tarkoittaa melko usein olehyvää... Käytössä ovat myös: oho, heihei, ahaa, noin, noniin, ei, too (=joo)

Poika ymmärtää tosi hyvin jo kaikkea vaikka ei itse puhukaan. Se hämmästyttää miten hyvin se on perillä siitä mitä minä tai muut aikuiset puhuu

Meilläkin tulee jo kovasti kaikkea höpötystä :) Oikeita sanoja on paljon, mutta myös semmosta omaa siansaksaa :D Lauseita osaa "Anna (jotain)" tai "Anna mulle te!" "Tättä on (joku esine tai yleensä ruumiinosa)" "Haluaa pois!" "Päättä iiti (päästä irti)" "Kenkä jalkaan/lippi päähän/ takki päälle" :) Reissussa oli hassu kun karjui ruokapöydässä "Kurkkua tänne!" ja minä tokaisin et pyydäpä nätimmin. Tuli sitten niin sievästi aiemmin opetettu "Kurkku kiito!" :D Itekin ihmettelen jatkuvasti, miten paljon tuo pienempi jo ymmärtää :O

Tarviiko tai onko nykyään olemassa jotn uimavaippoja mitä pitää pukea uikkien alle? Jos niin mistä sellaisia saa? :D

Takaisin