Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kllä vaatii päikkärit, on niin väsynyt puoliltapäivin. Mutta katsotaan katsotaan :)

Meillä nukkumaan meno sujuu vielä hyvin ja päikkärit kaipaa meidänkin neiti :) päikyt on kyllä välillä vain 45 min, mutta siinäkin ehtii hieman ladata akkujaan.

Kopkop. Meillä vielä nukahtaminen yöunille sujuu mut päikkäreille rattaisiin ei käy yhtä helposti nyt kun ei ole enää kunnolla makarissa ja paksuissa vaatteissa tumpattuna. Mut ehdottomasti päikkärit on nukuttava, menee usein siinä klo 14 ja nukkuu 45 min-2h. Jos unet jää siihen tuntiin niin jaksaa kyllä illan mut seur aamu on yleensä kiukuttelua sitten.

Täällä kans päikkärit tarpeen ehdottomasti. Hoidossa (4 pvää viikossa) ei malta nukkua ku 1,5h yleensä, mut kotipäivinä vetää sit 2-3h.

Pian alkaakin miehen 6 viikon isyysvapaa :) Onpas helppoa sitten käydä töissä... Itse pidän lomaa ehkä vaan 3 vkoa, et saa sit syksylläkin lomaa.

Vähän jo jännittää syksyn päiväkotiin paluu kun ryhmä muuttuu melkein kokonaan, kun isommat siirtyy eri ryhmään ja hoitajistakin vaan 1 jää pojan ryhmään. Mut kaipa se hyvin menee kun on mennyt tähänkin asti. Poika siellä sitten vanhana konkarina pitää jöötä uusille tulokkaille :)

Jaa että mitä on päikkärit? Ei oo täällä tavattu enää toviin... meillä sama kun warheartin taloudessa että päikkärit pisti illalla nukahtamiseen ja yöt ihan plörinäks... joten se siitä sitten;) jos nykyään herätään todella aikaisin tai muuten näyttää siltä että päikkärit olis tarpeen niin heräämisen kyseisiltä pitää tapahtua ennen klo 12 eivätkä saa kestää yli 30min muuten yö menee ihan leikiks... niin ne lapset (ja aikuiset) on erilaisia unen tarpeen kanssa... meillä me aikuisetkin ollaan erilaisia unen tarpeen kanssa,mies vois nukkua kellon ympäri ja mulle riittää muutama hyvin nukuttu tunti:D

Ps ei oo kyl niitä hyvin nukuttuja tunteja näkynyt enää kuukauteen:D ehkä joskus sit nekin palaa;)

Unentarve on kaikilla erinlainen, mutta uskon että meillä vaikuttaa päikkäreiden pituuteen ihan yksinkertaisesti se että taustamelua ei ole. Päivät kun pojan kanssa kahestaan ollaan.

Itse nukkuisin katkotta 9-10 h/yö jos voisin mutta eipä sellaista luksusta ole tarjolla. Mies pärjää vähemmällä. Mutta toivottavasti tyttö ei ole minun unisuutta perinyt.

Hei hyvää juhannusta naiset! :) mitäs juhannus suunnitelmia teillä on. Me poitsun kanssa tultiin leirintäalueelle vähän asuntovaunuilee mun sukulaisten kanssa. Täällä vähän grillaillaan ja nautitaan :) jos tää sää vähän lämpenis nii vois ehkä uimaan koittaa mennä! :D

Hyvää juhannusta täältäkin:) meillä ei oo mtn kovin kummosia suunnitelmia, mieskin vaan huomisen vapaalla että eipä tässä minneen edes voi lähteä... varmaankin vaan saunotaan, grillataan ja jos vaan ilma suosii niin pelataan piha pelejä:)

Hyvää juhannusta täältäkin kaikille! :) Me tultiin taas Vuokattiin mökille viettämään juhannusta, meille on aina varattuna juhannuksesta viikoksi eteenpäin tää mökki. Ulkoillaan, käydään rannalla myöhemmin poikien kanssa kattomassa juhannuskokkoa ja illalla poikien mentyä nukkumaan grillaillaan ja vietetään kahdenkeskistä aikaa (jos vaan vauva antaa). :)

Unentarve todellakin yksilöllinen, itelleni riittää normaalisti se 6h/yössä, että nyt tulee maattua sängyssä liikaakin :D Mies vois täälläkin vedellä vaikka kellon ympäri unta :D

Hyvää juhannusta!

Jokos kotimaiset mansikat on järkihinnoissa?

Meillä juhannusta ei suunniteltu mitenkään kun tultiin just ti reilun viikon reissulta Lapista, niin ei vaan jaksanut. Ollaan sit menty ihan fiiliksen mukaan. Ainoo mikä harmittaa et eka juhannus ikinä ilman grillaamista.

Takaisin