Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Warheart, toi on kyllä totta... eli pitää jaksaa lapsen kanssa käsitellä tunteita ja sanoittaa. Mutta meillä esikoisen kanssa tää ei tosiaan hirveästi auttanut. Kevään raivareiden kanssa tapahtui tää puheenkehitys ja nyt onkin seesteisempi kausi menossa *kopkop* juurikin neuvolassa puhuttiin, että oisko näillä ollut tekemistä toistensa kanssa :/

Mutta niin... meillä poika raivosi ja vasta sen jälkeen keskusteltiin, että mikä harmitti. Ja kiukkuhan yltyi silmänräpäyksessä, täysin tyhjästäkin, hirmuiseen itkupotkuraivariin. Yritä siinä sitten selittää :D :D ja just tää esiuhma, ois silloin pitänyt ehkä enemmän keskittyä käsittelemään pojan kanssa harmituksia, mutta samaan aikaan talossa temmelsi pikkusisko, joka harjoitteli milloin seisomista tai istumista :D tytössä huomaa nyt sen, et on todella itsepäinen ja impulsiivinen, innolla siis odotan 2 vuoden rajapyykkiä.

Eihän ne puheet tosiaan auta kun raivo tulee, mutta sitä tossa nopeasti kirjoitettuna hain takaa, että kyllä ne kiukuttelut on vältettävissä jos on helvetisti aikaa, mutta kuuluvat siis normaaliin kehitykseen :D

Omaa tahtoa alkaa tässäkin osoitteessa löytyä. Eteenkin ulkoa sisälle tulo nykyisin aiheuttaa maailmanluokan raivon. Onneksi leppyy yhtä nopeasti kun suuttuukin.

Kookosöljystä kysymys, suoraan purkistako te kauhotte iholle ja levitätte? Eikö se ole aika "tönkköä" tavaraa. Pitäisi kyllä alkaa kokeilemaan tuota rasvausta useammin kun sheivauksen jälkeen raavin aina itseni verelle ja suihkun jälkeen kutisee kyllä koko kroppa.

Kookosöljy muuttuu juoksevaksi n. 25 asteessa. Käsiin ku sitä ottaa, niin muuttuu kyllä juoksevaksi :) Pesuhuoneessa meillä muutenkin lämpöisempää, niin pysyy melko notkeana ja saunan jälkeen on ihan litkua. Suoraan purkista otan.

Siinä on vaan isoin ongelma se tuoksu. Siitä joko pitää tai sitä inhoaa. Jää siis mulla käyttämättä.

Se tuoksu onkin se syy miksi aikaisemmin on jäänyt kokeilematta. Jääkö se tuoksu leijailemaan miten pitkäksi aikaa?

Ei ainakaan mun mielestä jää ja melko pian imeytyy ihoon. Kyllä siihen hajuun myös tottuu melko pian :) Mä läträsin niin paljon öljyä ihoon raskausaikana, että en kyl mtn muuta ku luonnollisia öljyjä olis halunnutkaan käyttää, että ehkä se haju jäi vähemmälle huomiolle :D

Mä pääasiassa inhoan kookosta mut kookosöljy tuoksuu jopa hyvältä :) eli kannattaa koittaa vaikka kookos muuten ei olisikaan suosikki.

Apuja! Meillä on alkanu vaipat vuotaa öisin :( käytössä oli pampersin 4 teippivaippa joka vaihdettiin 5 teippivaippaan. Tytöllä nyt painoa n 11 kg ja pituutta 78 cm eli on enemmän pullea kuin hoikka.

Onko suosituksia mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi, koon 6 vaippaa, ehkä vitosen housuvaippaa vai jotain ihan muuta merkkiä? Ja onko mielestänne kumpi parempi yövaippana, teippi vai housu?

Ei jaksais ihan sokkona lähteä kaikkea kokeilee niin jos jollakulla olisi ajatuksia aiheesta.

Meillä pojalla suht samat mitat ja ne pampersin 4 on pitänyt hyvin, liberon 5 vuotaa joskus yöllä.

Housuvaippa tuntuisi vetävän enemmän. Yks vaihtoehto laittaa pienempi koko alle ja isompi siihen päälle. Parhaat yövaipat toki kestovaipat kun imua saa lisättyä tarpeen mukaan :)

Mun mielestä taas housuvaipat falskaa herkemmin kuin teipit. Meillä yökäytössä kertsit, kun ei mikään määrä imuja tunnu yövaipassa poitsulle riittävän... Tai pitäisi ehkä taas kokeilla uudestaan nyt, kun nukkuu kokonaisia öitä...

Liberot ja xtrat oon todennu jo riittättömiksi. Mullakin ollut tähän asti semmonen olo et housuvaipat vuohtais herkemmin kuin teipit. Mietin kans tuota tuplavaippaa mut mies ei innostunut näillä puheilla.. täytyy yrittää vielä ehdotella.

Kun päästäis taas pottailun makuun että kävisi iltapissillä että vähän edes sitä kuormaa vähentäisi siellä vaipassa. Jouduttiin jättää pottajutut kokonaan kun yhtäkkiä tytölle tuli menestyksekkään pottailun jälkeen kauhea kauhu pottaa kohtaan. Ei mitään käsitystä miksi, ei muutamaan päivään voinut sanoakaan potta tai pissi kun jo alkoi itkeä. Nyt jo istuu välillä housut jalassa potalla. Jospa se taas siitä.

Meillä on käytössä liberon koon 6 housuvaipat, eikä oo valskannu kun todella harvakseltaan ja sillon pitänyt vaipan olla todella täynnä...
Meillä jo suostutaan menemään potalle housut jalassa kylläkin, ilman ei sit millään... jospa meilläkin pian vaipattomuus onnistuis;)

Meillä päivisin käytössä housuvaipat ja öisin teippivaipat. Liberon 6. ovat molemmat. Öisin ei täällä onnistu housumallit kun pisut tulee aina jostain ohi..

Meillä päivisin kestot, joskus housuvaipat kun kaikki kestot pesussa/märkänä. Housuvaippoja ei meilläkään yöllä pysty pitämään, aina vuotaa jostain.

Takaisin