Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille tsempeistä. ❤️

Valitettavasti vauvakin on kipeenä, eilen alkoi. :sad001 Pitää seurailla tilannetta ja herkästi mennä lääkäriin jos siltä näyttää... Mieskin on kipeenä, eli koko perhe sairastaa tällä hetkellä. :banghead:

Voimia Talvitintti ja pikaista paranemista. Toivottavasti erityisesti vauva pääsee helpolla <3

Air hienoa että tutittomuus onnistuu hyvin:) mulla vähä sama fiilis kun äitylix4 llä, vastahan sä plussasit ja jo 2/3 häämöttää, tätä menoa sullakin vaavi sylissa<3 ;)
Talvitintti voi ei! Pikaista paranemista sinne, toivotaan että vaavi selviäis helpolla! Voimia<3

Useampia odottaneet: onko teille tullut missä vaiheessa jo harjoitussupistuksia? Säikähdin eilen, kun tuntui muutamaan otteeseen illalla siltä, et supistaa. Tänään vasta rv 10+2...

Air4m, minulla alkoi myös hirveän aikaisin tässä raskaudessa. Jos en väärin muista niin 11-15 viikoilla oli melkein päivittäin. Sitten ne loppui.

Harkkarit alkanut siin 15 viikoilla, koventuneet rv 20 ja oikeat alkanut rv 30:) kaikki täysaikasia;)

Varmaan siinä rv15 kieppeillä alkaneet harkkarit, ehkä aikaisemminkin kun en varmaksi muista.

Mulla vaan viimeksi kivuttomat supistukset kypsytti paikkoja... Kauhistuin siksi tästä, en olisi halunnut heti alusta asti alkaa himmailemaan :(

Voithan aina kysyä neuvolasta mielipidettä, mutta uskon että kehottavat lepäämään ja ottamaan rauhallisesti.

Alkuraskaus on muuten vaikeaa aikaa kun ei millään muista olevansa raskaana. Sitten saa ihmetellä miksi hengästyttää niin pirusti esim normilenkin jälkeen. Loppuraskaudesta muistaa taas joka liikkeellä että paksuna ollaan :D

No itse asiassa soittelinkin neuvolaan muita asioita ja kysyin tästä samalla. Vastaus: onhan tuo nyt aika aikaisin, ei tässä vaiheessa pitäisi vielä tulla. Periaatteessa voi jotain supistuksia tulla esim. siihen aikaan kun normisti olis menkat. Jos niitä tulee, niin se on Herran haltuun." Joopa... Eli katsele rauhassa ja ei voi mitään jos niitä tulee :/ Ymmärrän kyllä, ettei sillä pienellä muutaman sentin pavulla ole vielä elinmahdollisuuksia mahan ulkopuolella, mutta olisi ollut vaikka kiva saada jotain rauhoittelevaa neuvoa tai esim. mahdollisuus päästä kuuntelemaan sydänäänet ja kohdun tunnusteluun. Kun tuntuu, että kohtu huitelee jo navan korkeudella, vaikka viikkoja tosiaan vasta vähän. Plääh. Onneksi enää pari viikkoa ultraan...

Mä lohdutan sua Air, että mulla kans kohtu huiteli navan kohdalla todella aikaisin! Tokihan ne supistelut ja muut tuntuu siten paljon herkemmin kuin kohdun ollessa pienempi. Jos supistelut liittyy selkeästi johonkin toimintaan, niin sitten rauhallisempaa menoa, mutta jos menee ja tulee, ei välttämättä kerro mitään. Tottahan tuo on, että tässä vaiheessa ei voi mtn jos menee kesken tms, mutta lepo ei ikinä ole pahasta. Päivä kerrallaan ja yritä vaan ottaa levollisemmin, vaikka ei tuo alkuraskaus ikinä kovin levollista ole, kun liikkeet eivät vielä tunnu.

Sepä se kun supisteli nimenomaan saunan jälkeen suihkussa, niin siksipä huoli heräsikin... Noh, täytyy nyt vain toivoa ja luottaa, että kaikki menee tälläkin kertaa ihan hyvin. Ei auta oikein muu.

Saunassahan ei kovia löylyjä pitäs ottaa raskausaikana, mut just nyt en muista mihin tämä perustui. Mulla kahdessa edellisessä raskaudessa tullut tosi huono olo saunassa, joulukuista odottaessa joka saunareissulla oksensin :/ Supistelu ei lisääntynyt saunoessa kuin vasta loppua kohden,mut voihan se jo alussakin kaiketi vaikuttaa? Ehkä siis pidemmät saunomiset hetkeksi banniin ja muita keinoja rentoutua :)

Mä vaan raaaaakastan kuumia löylyjä... Varsinkin viime raskauden jälkeen on pitänyt oikein viskomalla viskoa vettä. Mutta katsotaan nyt, tuleeko vielä supisteluita ja tietty pitää sitten himmata, jos siltä näyttää.

Air mulla alkoi harjoitussupistukset tästä toukokuisesta rv 11-12, ja mulle lääkäri sanoi ettei näillä viikoilla supisteluihin voi oikein itse vaikuttaa. Kyllähän se aluks pelästytti kun niin aikasin alkoi, mutta kaikki oli aina masussa hyvin, toivottavasti myös sulla. :)

Takaisin