Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Reipas rasvaaminen ja pesu esim aqualan L rasvalla. Meillä rasvataan 2xpäivässä esikkoa kyseisellä rasvalla ja jos yltyy todella pahaksi niin sit oon kortisoni rasvalla rasvannut pahimmat kohdat... talvi on kyl ihan kamalaa aikaa atooppisen lapsen kanssa:(

Mun omalle iholle noi aqualanit sun muut ei jotenki oo koskaan sopinu tai en oo tykänny :/ Joku vaihtoehtoinen (mahd. luonnonmukainen) rasva olis kiva löytää. Tylsää ku tähän asti ei oo juuri pojan ihoo tarvinnut mitenkään hoitaa ku on ollut niin hyvä :( Toiv kesä auttaa.

Ite vannon kookosöljyn nimeen omalla iholla, mut en atopian hoidosta niin tiedä. Eikös atopian ole semmonen, että iho ei muodosta itse sitä suojaavaa rasvaa ja se pitää saada ulkoa päin? Onko kaikki mahdolliset allergiat suljettu pois?

Sanoi, ettei vaikuta allergialta. Ja kun ei ole siihen oikein testejäkään, kuin välttämis/altistus. Ja ei me olla mitään selkeää tähän astikaan löydetty, niin vaikea on etsiä. Allergia näyttäisi iholla kuulemma yleensä erilaiselta kuin tämä ja kun meidän mahaongelmatkin on helpottaneet. Oireiden kun ei pitäisi helpottua, jos kerran edelleen syö allergisoivaa ainetta. Ja mitään muutosta ei ruokavalioon ole nyt tehty, kun nämä iho-oireet alkoivat. Silti itse uskon kyllä, et ruokavaliolla sinänsä voisi asiaa helpottaa, pitää tutkia...

Onhan toi kookosöljy kokeilun arvoinen et jos siitä ois apua... meillä kaikki liian rasvaset vaan pahenti asiaa, ihottuma pysy ja näppyä pukkas lisäksi o.O meillä tosiaan kahdella ja mulla atopiaa ja mulle/esikolle käy aqualan mut sit kolmoselle ei se käy ja sitä rasvaan minidermillä...niin ja jos nyt ns tavan rasvoja alat käyttää niin kandee pyytää resepti niin maksukaton vastaan tullessa saat edullisesti, se maksukatto tulee nopsaan täyteen kun ei oo mtn kamalan halpoja noi rasvat ;)

Meillä on esikoisella atopiaan taipuvainen iho. Esim. Locobase Repair on tosi hyvä kuivien läiskien rasva. Sitä meille määräsi joskus aikoinaan lastenlääkäri ja laitan joskus itekin sitä kuiviin ihokohtiin :) Siinä ei oo kortisonia ollenkaan. Perusrasvoina on ollut Canodermia ja nyt viime aikoina Aqualan duoa. Mineraalisuola (esim. Meine Base tai vastaava) toimii hyvin kylpyaineena, se jättää suojakalvon iholle ja puhdistaa myös tukan hellävaraisesti :)

Mun omalle iholle noi aqualanit sun muut ei jotenki oo koskaan sopinu tai en oo tykänny :/ Joku vaihtoehtoinen (mahd. luonnonmukainen) rasva olis kiva löytää. Tylsää ku tähän asti ei oo juuri pojan ihoo tarvinnut mitenkään hoitaa ku on ollut niin hyvä :( Toiv kesä auttaa.
Hamppurasva on meillä ollut hyvä. Esikoisella atooppista taivealueilla ja talvisin selässä. Ceridalin lipogeelikin hyvä oikein kuiville alueille. Talvet on kyllä tuskasia ja kovimpina kutina aikoina pakko kortisonia laittaa.

Onko tää nyt uhmaa vai mitä. Poika märisee koko ajan ja vaatii sitä sun tätä ja vetää hirveet kilarit jos ei saa. Kynsien leikkuu ei onnistu jos ei väkisin piä paikollaan jotenki. Syöminen on lähes mahdottomuus.

Mä luulen, et monilla puskee nyt esiuhmaa. Meillä havaittavissa myös. Ja tyttö on paljon voimakastahtoisempi kuin esikko. Esikko aloitti määkimisen, vänkäämisen, narinan, kiukuttelun reilun vuosikkaana (osaksi mustasukkaisuutta varmaan) ja olin, et voi luoja tätä uhmaa. Noooooh, sit tuli 2 vuotta mittariin ja se oikea uhma. Viime talvi ja varsinkin kevät oli oikeasti raskasta ja raivarit oli aivan jäätäviä. Nyt kauhulla odotan, et kuinka paha raivotar tästä neidistä kehkeytyy :D

Juu-u uhmaa bongattu... liittyy varmaankin osin vauvan tuloon mutta muistelisin et noilla muillakin alkanu uhma näillä paikkeilla :/

Juu, uhmakasta tahtojen taistelua on täälläkin. Rasittavaa kyllä välillä :)

Kiitos rasvavinkeistä. Kookosta voisin heti kokeilla kun löytyy kaupasta ja sit muita noita jos ei auta.

Meillä uhmaa x4 joten aikamoista tahtojen taistoa ajoittain, siis päivittäin ja monta kertaa:D kyllähän se osaa hermoja raastaa o.O

Huoh. Lohdullista kuulla, että ei olla ainuita känkkäränkän vanhempia. Hoitotäti aina kehuu kuinka kiltti poika meiän poika on... ja melkeen samantien kun päästään hoitopvn jälkeen kotiin, alkaa kitinä ja itkukilarit mun kans.. On tosiaan välillä väsyttävää kun mikään ei tunnu menevän kohtuuella. Varsinkaan se syöminen. Saas nähä mitä on edessä kun oikea uhma puskee päälle...

Metsäläinen voimia känkkäränkän kanssa ❤️ ja tietysti kaikille muillekkin, joilla uhmaikä alkaa näkyä. Meillä ei vielä pahemmin näy.

Mulla vain äärettömän kuivat vertavuotavat kädet ja paras rasva on Helosan. Kannattaa ostaa agrimarketista iso purkki, jota myydään siis eläimille tarkoitettuna halvalla. Samaa tavaraa kuin apteekin kallis tuubi. Ihan parasta.

Mä käytän kans käsiin ja kuiviin jalkoihin helosania, ihan huippua! Muut rasvat ei yhtä tehokkaasti toimi. Kookosöljy toimii sit muussa ihonhoidossa. Ennen oli sääret aina pilkuilla ja kutisi sheivaamisen jälkeen, mutta kun öljyää jalat ajelun jälkeen, niin eipä ole sitäkään ongelmaa enää :)

Ja mitä uhmaan tulee, niin tuntuu olevan meillä ainakin ihan omasta viitseliäisyydestä kiinni :D Jos jaksaa/pystyy olemaan koko ajan tukena, sanoittamaan tunteet ja viemään huomiota kurjista asioista pois oikealla hetkellä, ymmärtää mitä pienellä on mielen päällä, niin ei ole mtn "uhmaa". Sitten taas jos on kiireempiä päiviä, niin oma tahto ja harmitus näkyy ja kuuluu kyllä enemmän. Meillä kyläillessä tyttö on tosi rauhallinen, mut kotiin päästessä se jännitys vissiin sit purkautuu ja alkaa kiukku. Sehän on ihan normaalia ja kertoo vain, että ollaan päästy turvalliseen ympäristöön :)

Takaisin