Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytiin pyörähtämässä päivystyksessä silmätulehduksen takia ja halusi samalla tutkia korvat korvatulehduksien varalta. Tuli siinä sitten puheeksi että jos pienellä lapsella on limaisuutta/ yskää voi olla että ne on oireita korvatulehduksesta. Jos siis pidempään jatkuu räkäisyys niin lähtisin tutkituttaa nuo korvat lääkärillä.

Jemina meillä kanssa nenäsuihke muutaman päivän käytössä, mutta kun yskä jatkui, niin kävin näyttää korvat lääkärille, niin tulehdus siellä oli :(
Nyt on antibioottikuuri syöty ja maha yhä kuralla sen seurauksena.

Joo synnytys meni ihan hyvin, 7h rutistus ja meni kyl ihan ohjekirjan mukaan;) epiduraalin saannin jälkeen homma hiukan hidastu mut saipa itse hengästyä ennen ponnistusta;)
Kaikki lapset ottanut vauvan hyvin vastaan, sannikin:) haluavat halia ja pussailla vauvaa koko ajan:) se oli kyl hyvä kun Sanni ja vauva kohtas ekan kerran, toinen oli ihan ihmeissään et mikä toi on:D sannin sanoin "uu vaau" (eli uusi vauva:D)

Mikä luokitellaan pitkittyneeksi yskäksi? Milloin saa jo viedä terveysasemalle? Mun äiti puhu 10 pvästä ja mun mielestä ajatuskin on niin kauhea kuunnella 10 pvää tätä...

Minä en yli viikoa katsoisi, vaan kävisin lekurissa et kuuntelevat keuhkot ja katsoovat korvat...

Jos yskä on todella pahan kuuloinen ja esimerkiksi keuhkot rohisee niin en odottaisi ehkä kuin 3 taikka 4 päivää. Pieni lapsi kun on kyseessä niin herkästi lähtisin näyttämään lääkärissä. Tuossa ajassa kerkiää jo kotikonstit kokeilla ja nähdä paraneeko lapsen olo vai ei.

Pitkittynyt yskä taitaa olla aika paljon pidempi aika, mutta jos esimerkiksi korvat on tulehtuneet niin hemmetin pitkä aika ootella 10 päivää sairastavan lapsen kanssa kotona

Jyväskylässä ainakin päivystysaikaan toimii päivystyspuhelin, voi soitella ja kysellä hoitohenkilökunnan mielipidettä lääkärin tarpeesta. Ja aina tietysti lääkäriin jos lapsen vointi omaan silmään todella huono, tai se todella huono olo kestää pitkään. Särkylääkkeellä jos pärjää, niin ei yleensä ole tarvetta korvia lähteä näyttämään, koska suurin osa korvatulehduksista paranee parissa päivässä itsekseen ilman antibiootteja.

Jemina minä kävisin viim huomenna käyttämässä lääkärillä... ehkä jopa tänään jos yleiskunto huono! Voimia sairasteluun<3

Jemina pikaista paranemista pienelle!

Esikoinen on kolmatta päivää kipeä ja viime yönä mäkin tulin kipeeksi, nyt on vähän kuumeinen olo. Eniten pelottaa, että nyt tuolla vastasyntyneellä jyllää pöpöt ja kohta on vauvakin kipeä. :sad001 Perkele että pitääki sairastella...

Voi ei Talvitintti :( toivotaan että vauva selviää terveenä! Pikaista paranemista teille sinne <3
Itseä hirvittää kun mun äiti sairastu kun tytöt oli siellä hetken hoidossa... toivottavasti ei rantaudu tänne!!!

Talvitintti, onneksi vauvaa suojaa tissimaidosta tulevat vasta-aineet, yleensä vauvan taudit lievempiä, vaikkakin ikäviä. Mullahan puhkesi kamala räkätauti just synnytyksen jälkeen, synnytystä ennen oli jo hieman puolikuntoinen olo. Vauvalle kyllä tuli sama tauti, mutta todella lievänä, vain nenä oli tukossa ja sitä sai pidettyä auki kun niisti ahkerasti ja ruikki tissimaitoa sieraimiin. Toivottavasti teillä vauva säästyy taudilta! :)

Paranemisia!

Puuh, ihan uskomatonta! Tuo poika on nyt ollut perjantaista asti ilman tuttia, eikä itkua ole ollut kuin vain ekana yönä vähän. Silloin yöllä selitin, että tutti on syöty loppuun, kun tuttiosa oli kadonnut tutista (annettiin siis ne kannat sille sänkyyn). Poika toisteli vähän surullisena ja harmistuneena "loppu", mutta nukahti lopulta yksikseen petiin. Seuraavana päivänä kysyin, haluaako heittää tutin roskikseen ja poikahan heitti. Sen jälkeen ei ole niiden perään itkenyt. Nukahtaminen on ollut ehkä hieman vaikeampaa ja kestää pidempään, mutta yksikseen jää lopulta lauleskelemaan. Ja öisin on nyt nukkunut normaalisti. Ihan käsittämätöntä! En oikein uskalla vielä juhlia, kun pelkään niin, että tulee takapakkia, mutta silti tosi jees! Tutit oli meillä vain unikäytössä ja niistä oli tullut pojalle tosi rakkaat. Siksi siis yllätti tämä helppo luopuminen.

Tänään myöskin pokspoks 10+0 :)

Takaisin