Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa käyty ja terkkari merkkas viikoiksi 11+6 vaikka tosiasiassa on varmaan 7+6. Saa nähä kunhan saan joskus ultra-ajan et mitäs ne oikeesti on. Sykettä ei kuulunu ja oireet on pois et ootellaan ultraa et näkyyksiel mitää :/

Voi että Wildside, ihania uutisia teille!! :)
Kiva lukee, että muillakin vähän oireet vaihtelee päivittäin, eikä aina "helpolla pääseminen" sitä kaikkein pahinta välttämättä meinaa... Uskokaa tai älkää alkoi tässä myöhemmin vielä vähän huvittamaan tämä aamuinen lääkärikäynti, kun olin tosiaan yksityisellä ja se lääkäri oli vähän vanhempi rouva, jolla oli sellainen hilkka (onko se oikea sana sellaisesta huivin tapaisesta) päässä ja vielä oikeen sellainen vanha kivikautinen lääkärintakki ja ne laitteet ultrassa, ei oo koskaan aiemmin gynellä kun oon käyny, niin nähny mitään yhtä kulahtaneita, hyvä, että siitä ees jotain kuvaa näki, mutta ei siitä mitään printtiäkään saanut ulos :(
No, kai mä yritän tässä vaan uskotella, että ei oo huolia ja oottaa, että pääsen jossain välissä ultraan, kunnalliseen ne ottaisivat parin viikon päästä, jos ei tuonne polille sitä ennen ole mahdollisuutta..

Rinttis 9+2

Onnea Wildside ihanista uutisista!

Tuli tänään taas ihan vähän rusehtavaa paperiin vessakäynnillä ja viimeks puuhailtu perjantaina eli ei voi sitäkään olla. Alamahaan ei satu yhtään ku on paikoillaan, mutta juilii kävellessä. Pelottaa... Tuntuu että keskiviikon AR-ultraan on iäisyys.

Neuvolassa laskivat kyllä samat viikot kuin nyt ultrassa ilmi kävi,eli onkin pidemmällä kuin mun omissa laskuissa. Ite meinasin et olis viikko 7+2. Ei haittaa vaikka vastasi tuota isompaa viikkomäärää :D
Tärkeintä nyt että oli elossa ja oikeassa paikassa :)

Ihanaa, Wildis!!! Aivan ihana juttu!

Synnytyksestä. Mulla itselläni on asenne, ettei mun tarvitse kärsiä ja kokea kipua yhtään enempää kuin on pakko, joten käytän surutta kivunlievitystä. Mulla kun on tuo insestitaustakin, niin kipu tuolla alueella voi olla melkoinen takauman aiheuttaja. Itse asiassa mulla on diagnosoitu sellainen kuin analgesia, eli kivuntunnottomuus. Tunnen siis kipua vain ääritilanteissa, kuten synnytyksessä, mutta koska se kipu on hyvin traumaattisella alueella, on parempi saada pois, jotta voin hyvillä mielin synnyttää. Ja myös toisten kohdalla ajattelen, että kivunlievitystä käyttävä synnyttäjä on ihan yhtä kelpo synnyttjäjä kuin luomukin :happy:. Eikä mulla ole tullut edes mitään jälkiseurauksia epistä, niin ei senkään suhteen ole mitään syytä välttää sitä, jos ja kun se tekee itselläni synnytyksestä hyvän kokemuksen.

8+6

Itse miettinyt sitä luomu synnytystä vaan kokemuksen tähden. Mullaki just kaikki mahdolliset mömmöt ollu aikaisemmilla kerroilla mutta saattaa olla että luomu on hyvin kaukana mielessä kun tulee tosi paikka :D lääkkeet on siihenkin kipuun keksitty syystä!

Lumikatriina olet sinäkin joutunut kokemaan ihan liikaa ihmisiälle:(
Minä olin 13 kun 3 vuotta vanhempi naapuri mut raiskas ja tulin siitä raskaaksi :( eipä siinä kohtaa ollut vaihtoehtoja mitä sille raskaudelle tehtiin :(
Kesti siitäkin kovin kauan toipua!

Rankka tausta sullakin, kaikenlaisia sairaita sitä maan päällä onkin

Mulla hvväksikäyttö on alkanut niin varhain kuin muisti vain riittää ja sitten myöhemmin jouduin vielä urheiluvalmentajan hyväksikäyttämäksi. Insestin tekijä on kuollut, mutta valmentaja sai kuuden vuoden ehdottoman tuomion. Näitä jälkiä nyt sitten siivotaankin ja pitkään työtä saakin tehdä...

Voi kauheaa! Liian lyhyen tuomion sai toi valmentaja, jos multa kysytään!
Mun naapuri sai näpyt ranteille, kun nuori tekiä ja ensi kertalainen. Kovemmat "rangaistukset" saa uhrit tässä maassa:(

Niin saa. Uhri saa kärsiä pahimmassa tapauksessa koko elämänsä. Onneksi mulla on ihanat hoitavat ihmiset ja myös vertaistukea. Tänään juuri nähtiin yhden ihanan vertaisen kanssa.

Tervetuloa mukaan, pipar ja Rinttis12!

KYSYMYS: Onko kukaan päässyt viime aikoina siihen salaiseen ryhmään? Laitoin Miramarialle viestiä siitä perjantaina, mutta eipä ole vastausta kuulunut.

Tuosta puudutusasiasta: Musta on ihan jokaisen oma päätös ja muutenkin tilannekohtaista, ottaako niitä vai ei. En pidä luomusynnyttäjää sen parempana kuin muitakaan. Itse haluaisin kokeilla sitä yhdestä yksinkertaisesta syystä: Tahdon koko ajan tuntea, missä mennään ja ponnistaa sen mukaan. Voihan se kyllä olla, että h-hetkellä vielä mieli muuttuu! :)

Itselläkin muutama saman kohtalon kokenut kaveri joiden kanssa on hyvä jutella, psykiatrilla tuli käytyä 7 vuotta ja ahdistukseen lääkkeitä nappailtua... Alkaa pikku hiljaa olla parempi psyyke, mutta joka kerta kun uutisissa on joku raiskaus tai lapsien hyväksikäyttö jutun niin palaa kaikki mieleen! Toivon että kukaan ei joudu kokemaan samaa, koskaan! Mut joo ihan itkettää kun miettii näitä asioita... Taidan keittää kaakaon ja ottaa korvapuustin, nam

Mulla epi ei kahdella viimeisellä kerralla vienyt ponnistamisen tarvetta, joten siitäkään ei itsellä huolta. Ekalla vei, ja se oli kyllä inhottavaa!

Mullakin tekisi mieli pullaa, mutta kun on kaiken seuraksena anoreksia/ortoreksia, niin ei sitäkään voi ottaa. Tämä sitten oli mun mustaa huumoriani :grin.

Kiva, kun ultrassa kävijät olette saaneet hyviä uutisia :)

Minä katson kivunlievitykset sen hetkisen tilanteen mukaan ja mitä suosittelevat sitten. Ekassa sain epiduraalin ja tokassa tais olla kohdunkaulan puudute (tai mikä laitetaan reunoille). Se jäi kuitenkin toisepuoleuseksi, kun toisella puolella ei ollut enää reunoja. Tokassa hengittelin myös ilokaasua. Toka synnytys sujui muutenkin sutjakkaammin, kun sairaalaan mentäessä olin jo 7cm auki.

rv 9+3

terveisiä ultrasta! Yksi kaveri siellä masussa majaili hienon pamppailevan sydämensä kans <3 Ultraaja kysyi paljonko olen laskenut itselle viikoiksi ja sanoin että 7+2, kolmella mittauksella hän sai aina tulokseksi 7+2, aika hyvin siis vastasi viikkoja ;) Mä oon nyt niin onneni kukkuloilla että toivon ettei täältä tulla rytinällä alas, viimeksi keskenmeno oli tapahtunut rv 8+2... Murehtiminen ei auta kuitenkaan!

Juu en mä sitä äänten kuulumattomuutta murehdikkaan :) Tytön ruokaki haisi tuttuun tapaan järkyttävän pahalle ja oma ruokaki mautonta et onhan noita oireita taas.. Alaselkä, vatsalihakset ja jalat on ilmisesti eilisen pihasählyn jäliltä kipeenä/jumissa.. Pissatestin määräs terkka et se pitäs kuskata. Ultrakutsu luulis tulevan äkkiä koska nlan mukaan on jo 12. viikko ja se pitää 14viikkoon mennessä olla.. En siis osallistu seuloihin, muuten tarttis olla vielä aiemmin..

Takaisin