Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neppppsu näyttää ihan niinkuin antais ison halin masulle:D kaunis kissa.
Minä en voi tota koiraa käyttää enää ulkona, siitä on tullu ihan seko:(
Makaa nytkin sohvan edessä kyttäämässä!

Nyt kun kattoo uudelleen niin näyttääkin :D ehkä muutoksena on se, että kisu on laittanut painopisteen hieman ylemmäs kuin ennen, eli kohdun kohdalta hieman höllännyt, ehkä :D :D

meillon ehkä toinen koirista (leikkaamaton uros) vähän muuttanu käyttäytymistä, käy siis välillä painamassa pään mahan päälle mut nojaa, tiedä sit, muuten kyllä edelleen samanlainen tohelo ku muutenkin :rolleyes::grin nyt olis suunnitelmissa leikata ekan kesäloma pätkän aikana

Meillä koira seuraa mua joka paikkaan ja makoilee ihan kyljessä kii. Ei suostu enää edes nukkumaan omassa sängyssään vaan ravaa pitkin yötä makkarissa herättelemässä :|

Meillä toi ennen kiltti ja tottelevainen lenkki kaveri tekee mun kanssa sitä että se raivoaa, murisee ja hyökkäilee muita koiria kohti, ja epäilyttävän näköisille miehille ärisee kans... Miehen kanssa ei mittään ongelmaa! Toi käytös on vain raskaus aikaan:/
Toi on kanssa just sellainen kyylä, en saa mennä minnekään ilman sitä. Se istuu mun edessä vessassa, nukkuu sängyn vieressä, jos se saa sohva luvan se makaa pää mun sylissä tai mahan päällä ja vinkuu... Luna on 5 v leikattu saksanpaimen mix narttu, ja se on ihan mahdoton kun mä oon raskaana! Olisi niin ihanaa lähtee pitkälle lenkille sen kanssa mutta en uskalla :(

Äippä x3, istukkanäyte on ainoa mahdollisuus toistaiseksi, koska kyseessä tappava kertymäsairaus, siis aineenvaihdunnan ongelma. Ainoastaan sikiön entsyymit tsekkaamalla saadaan tila tietoon, koska geenivirhe ei vielä selvillä. Nyt näytteet Atlantassa ja, jos sieltä tulee tuloksia, eli geenivirhe löytyy, sit riittää lapsivesipunktio. Muuten oireet näkyy basta rv20 paikkeilla ja ajatus abortista niin myöhään on KAMMOTTAVA! Tunne siinä sitten jo toisen liikkeet ja tee päätös keskeytyksestä.

Rahi aivan kamalaa :( minä en voi edes kuvitella miltä tollaisen tiedon odottaminen tuntuu! Paljon voimia teille koko perheelle! Pidän sormet ja varpaat ristissä että teidän pienellä vauvalla on kaikki hyvin ja saatte ihana terveen vaavin syliin!
:,(

Meilläkin koira on noin kuukauden ängenny joka yö viereen nukkumaan. Ei ole mikään pieni wuffeli vaan lk saksanseisoja.

Voimia, Rahi!

Mulla puolestaan spinaali ei auttanut mitään ja epiduraali on toiminut joka kerta hyvin. Kuulemma, jos spinaalin saa liian myöhään, niin sitten se ei auta, eli niin taisi käydä mulla.

8+6

Olipa se äitienpäivä, tuleville isovanhemmille kerrottu uutiset, jotka otettiin ilomielin ja kyynelsilmin vastaan :joyful:

mä oon ihan koukussa tohon doppleriin. Joka päivä kuuntelen minityypin jumputusta, ja jotenki siihen vaan on jo nyt niin rakastunut :Heartbigred

Anteeksi ihanaiset, mulla ei kamalasti ole asiaa tänään, ehkä huomenna enemmän :)

sylikinkku 10+6 :Heartpink

Te ketkä ootte saanut spinaalin niin pakko kysyä tunsitteko te sen jälkeen mitään, supistuksia, tai edes teidän jalkoja? Minä en! Näin supistukset vaan monitorista että kas taas supistaa :/
Aika vaikeeta synnyttää ilman supistuksia :D

Ihanaa rv 10 alko tänään enää 2,5 viikkoa ultraan :)

Mä en edes epiduraalin kanssa tuntenut supistuksia, oli vaan sellanen jatkuva kova paine ja umpimähkään sitten ponnistin raa'alla voimalla :D PCB oli ihan taivaan lahja vaikka sen laittaminen oli tikkien ompelun ohella koko synnytyksen kivuliain vaihe. Huusin kun syötävä, mutta se onneksi mulla auttoi ja sain nukuttua hiukan. Epiduraali vauhditti mulla avautumista niin että neljästä sentistä mentiin kymmeneen alle tunnissa, ja pystyin kuitenkin ponnistaan seisaaallaan sängyn vieressä eli jalat pelas hyvin. Kaiken kaikkiaan kuitenkin tosi hyvä kokemus eikä jäänyr pelkoja :)

Te ketkä ootte saanut spinaalin niin pakko kysyä tunsitteko te sen jälkeen mitään, supistuksia, tai edes teidän jalkoja? Minä en! Näin supistukset vaan monitorista että kas taas supistaa :/
Aika vaikeeta synnyttää ilman supistuksia :D

Ihanaa rv 10 alko tänään enää 2,5 viikkoa ultraan :)

Mulla oli sellainen synnytys epiduraalin kaa :( jalat varmaan tunsin ( en muista) mut supistukset en :( ja se oli kamala.. Sit kun toista synnytin nii sain spinaali ja koko synnytys oli ohi parissa tunnissa :)

Moonmist onnea ultraan!
Hassua että lääkkeetkin, joissa pitäis olla samat vaikutukset, toimii niin erilailla eri ihmisillä :)

Onko teillä jotai ihmeellisiä raskausoireita? Mitä esim aikasemmin ei ollut tai et voisi kuvitella ett tämä voisi olla oire ;)
Mulla esim. sellaise; herän ennen kelloa, iltaisin voisin juoda sankollisen vettä kerrallaan, jotkut ruot ovat "wow" elämys ( kuten makaroonilaatikko), säikähdän herkästi, kaikki makeat menee nyt vähemmän eli pari palaa riittää sit sen jälkein tulee ällö oli. Tälläiset sivuoireita :)

minä sain kans epiduraalin ja sen aikana supistukset tuntui koko kehon tärinänä, ponnistustarve tuli kyllä heti kun kalvot puhkaisivat. suosittelen kyllä sitä epiduraalia vaikka sen laitto pelotti minua tosi paljon, oikeastaan enemmän kun koko synnytys, mutta sittten kun olin sen saanu niin oli se kyllä helpotus ja aion ottaa sen tälläkin kertaa jos vain mahdollista :) minulla myös epiduraali nopeutti synnytystä sen laitosta noin 4tuntia niin vauva oli sylissä, kun ennen sitä olin kärsinyt supistuksista ilman avautumista yli 12h.toivoisin että tälläkertaa synnytys alkaisi vesien menolla eikä niillä supistuksilla!

Takaisin