Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei se liukkarikaan kaikelta pelasta, tarttee olla myös kiihottunut. Mä oon aina märkä eikä liukkaria oo koskaan tarvinnu eikä mua tartte lämppäillä ainakaan kosteuden takia ;D mutta jos en ole kiihottunu niin seksi sattuu raskaana ollessa (ja välillä ei raskaanakin) eli kipu ei ole limakalvoilla vaan kohdunpohjassa. Voi tietty mun tapauksessa johtuu kroonisesta emätintulehduksesta (joku sekabakteeri hölöpölö, ph:t ei oo tasapainossa ja väärät bakteerit ottaa vallan. Hoidan sitä maitohabbobakteereilla aika ajoin) mut oon yhdistäny sen just niihin tilanteisiin ku ei oo oikeen lämmenny ku hommat menee jo yhdyntään :/

Toki kaikki ollaan erilaisia ja jollain seksi aiheuttaa useinkin kipua mutta pääsääntösesti jos joku aiheuttaa kipua kannattaa se syy selvittää lääkärillä.

Hyi täällä ei oo kyl mitään mahista seksille. :D Ei himota sitten yhtään, mut eihän toi mieskään oo valittanu onneks. Ymmärtää tilanteen, ettei himota eikä oo painostamassa. :) Katotaan kunhan tämä eka kolmannes on ohi niin muuttuuko ääni kellossa.

Ei minulla koskaan muuten ole sellaista kipua ollut normaalisti, huvittipa tai ei. Neuvolassa vaan taisivat sanoa, että toisilla kuivuu limakalvot enemmän. Saapa nähdä käykö taas näin. Mutta juuri niin kaikki ollaan erilaisia :)

Mä tässä aiemmin päivällä yritin tänne kirjoittaa, mutta se ei jostain syystä lähtenyt.

Mä lähinnä taustailen. Johtuu melkolailla siitä, että tänne tulee niin paljon tekstiä, että kun saan kaikki luettua, en enää muista mitä piti kommentoida ja kirjoittaa. Myöskin siinä lukemisessa menee niin paljon aikaa, etten välttämättä jaksa enää kirjoittaa :D

Esikoisesta ryhmä oli eri foorumilla ja siellä on mun mielestä helpompi seurata keskustelua ja kommentoida. Mutta on tämä taas tärkeä! Toivottavasti porukka pysyy mukana ja mäkin saan aktivoiduttua jossain vaiheessa :)

Löysin muuten tänään vasta mistä voi tykätä jonkun kommentista :D

10+0

Sattuu seksi välillä. Vielä tulee se jakso et sattuu kokoajan.
Mää ootan synnytystä mut toisaalta myös vähän pelkään. En uskalla lähtee sairaalaan ennenku oon varma et se syntyy ettei käy niinku edellisen kaa. Mut en uskalla olla kotonakaa liian pitkään ettei synny kotiin. Noi mun synnytykset ei oo mitää hurjan pitkiä ollu..

Mulla ei seksi oo muistaakseni koskaan sattunut... paitsi siis nyt raskaana. Sitä rusehtavaa tuli vaan yhdellä vessakäynnillä ihan viiru paperiin niin en huolestunut siitä sen enempää. Meillä harrastetaan yleensä aika paljon seksiä, jos ei nyt ihan päivittäin niin joka toinen päivä vähintään. Nyt raskaana ollessa on vähentynyt tosi paljon, itellä ei oo niin haluja ku yleensä. Tuolla kertaa ku sattu oli kyllä ankarat himot ja ihan mielestäni riittävän kosteet paikatkin... :rolleyes: Onkohan asennolla väliä? Pitää testata ku seuraavan kerran uskaltautuu petipuuhiin, ajattelin odottaa sinne varhaisultraan asti niin voin lääkäriltä kysäistä mitä on mieltä tästä.

Eilinen oli tälle tytölle muutenkin "huono" päivä. Oli aikasta kipeä alamaha koko aamupäivän ja huonoa oloa. Olo parani onneksi iltaa kohden, jospa tännä olisi parempi päivä :)

Junttura 6+6

Mulla sama kuin sinulla, Wildside: ei kiinnosta seksi tällä hetkellä pätkän vertaa. Suorastaan helpotus, kun tuon antibioottikuurin aikana pitääkin pyrkiä välttämään yhdyntöjä. Eikä tietty ihan senkään vuoksi huvita, kun alapää aivan vereslihalla. Jospa tämä vaihe menisi ohi.

Kello on nyt 6.15 ja muu perhe nukkuu kissaa myöten. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Söin aamupuuron ja lähden kävelylle. Öklö olo, mutta ulkoilma auttaa. Sitten kun muut heräävät, on lahjoja luvassa minulle ja mies paistaa lettuja.

Ihanaa äitienpäivää teille ihanille äideille! Teistä on tullut tärkeä osa arkeani.

8+5

Muokattu viimeksi:
Huomenta ja hyvää äitienpäivää!

Tuota synnytystä minäkin jo vähän jännään jos nyt sinne asti päästään. Esikoisen synnytys kesti 5 h, joten oli aika nopea. Siskoni puolestaan teki esikoistaan kolme vuorokautta, mutta paikat ei vaan auenneet. Synnytystä ei voi etukäteen tietää tai hallita. Täytyy vaan ottaa mitä vastaan tulee ja mennä sen mukana. Sisko synnytti lopulta sektiolla.

Rv 6+6

Minunkin puolestani hyvää äitienpäivää jo oleville ja tuleville äideille :)

Minä sain nukkua pitkään ja aamupalalla sain croisantteja ^^

.... minäkin olen alkanut miettiä synnytystä. Esikoisen synnytys kesti 5h 30 min. Jospas seuraava tulee nopeammin mut ei kuitenkaan kotiin xD

Innolla odotan myös että alkaa tuntemaan liikkeet vatsassa =) Se on niin ihanaa :) Esikoisen kanssa leikin loppuraskaudessa sellaista koputusleikkiä että taputtelin jotain kohtaa mahassa ja hän sit masusta alkoi kädellä tökkiä/pukkia samaa kohtaa :D

Ihanaa Äitienpäivää kaikille mammoille :)

Synnytys on muutamaan otteeseen käynyt jo mielessä täälläkin. Esikoisen synnytys, tosin käynnistettynä, kesti huimat 1,5 tuntia, joista salissa ehdin olemaan 20 min. Jos tämä käynnistyy aikanaan luonnollisesti, niin voipi olla, että hakeudun sairaalaan aikas pian :D

Kait se pitäisi vääntäytyä sängystä ylöskin. Viettäkäähän kaikki mammat rentouttava päivä.

Marlau 9+0

Hyvää äitienpäivää kaikki muorit! Meidän piti vähän juhlistaa jo eilen illalla mutta äiskä olikin koko illan töissä ja kaikki muut jo nukkumassa kun pääsin kotiin, pöydällä odotti vaan ruuat folioon käärittynä ja puhallettu kynttilä, iha kun jossain leffassa. No, nyt saan vielä hetken laiskotella sängyssä suklaarasian kanssa ennen kun täytyy käydä päivän to do -listan kimppuun.

Mua on sattunut seksi aina ekan synnytyksen jälkeen. Tulee vasempaan lonkkaan ja alaselkään sellanen viiltävä kipu joka säteilee vasenta jalkaa alas. Mitään kunnon syytä ei oo ikinä löytynyt eikä mitkään kikat oo auttaneet :/ Harmittaa tosi paljon koska mun halut on laskeneet tietenkin sen seurauksena tosi paljon.

10+5

Täällä myös yksi, jolla seksi sattuu toisinaan. Itsellä tuo haastetta kohdun kaulan mutkat ja ilmeisesti kohdun sijainti aivan selkärangassa kiinni vaikuttaa asiaan myös. Näin lääkäri on aikoinaan analysoinut. Uumoili silloin myös, etten välttämättä pysty alatiesynnytykseen, mutta naistenpolilla asiasta ei kyllä ole koskaan mainittu. Joten ei auta kuin katsella mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Täällä pahoinvointiin on auttanut seaband rannekkeet, lähti pahin terä niiden myötä. Helpottaa kun ei ihan jalattomaksi vedä parin tunnin välein.

Kohta pian äidin luo kyläilemään ja lahjaksi viedään uutiset raskaudesta, jännittää.

Hyvää äitienpäivää kaikille! Kaikkihan me jo ollaan äitejä, toisilla esikoiset vaan on vielä hyvin pieniä, mutta silti jo niin rakkaita <3

Itsellä käy synnytys välillä mielessä, mutta en uskalla sinne asti haaveilla ennen kuin saadaan pienen terveydentilasta tietoa. Meillä mahikset saada terve muksu on siis 75%. Myös hieman pelottaa se, miten marraskuussa tehty sektio vaikuttaa kaikkeen. Muilla raskautumisia vain muutama kuukautta sektion jälkeen? Kovin toivon kuitenkin, että jos loppuun asti päästään, niin en sektioon enää joutuisi, vaikka tärkeimpänä mielessä onkin vain terve lapsi.

Olisi myös ihanaa kertoa uutisista muille, mutta pakko vaan odottaa niitä tuloksia lapsivesipuktiosta/istukkanäytteestä.

Ja nyt viikkoja 7+5

Hitto ku on taas tekstiä!!! Sori, ei pysty millään lukee ku viimesimmät..

Hyvät äitienpäivät vaan kaikille! Mun ukkomokoma lähti lahtaa sikoja perhetutulle -tai ei se niitä lahtaa vaan leikkoo ne palooks.. Mutta jebbajee ihan yksin all day long ja hoidan noi uhmariiviöt ihan itte. *ttu ku *tuttaa!

Hoksasin että täälläkin käännytty jo kasi viikolle! hui vain! pian se eka neuvolaki parin viikon päästä ;)

Helppoahan kotona on olla lasten kans. Meillä molemmat tehdään vuorotyötä ja lapset ovat n5 päivää viikossa vuoropäiväkodissa, nyt ku oon raskaana, ni hiukan raskastahan tää on, kun kuskaat muksut hoitoon ja hoidat sit aamulla tai illalla kotihommat. Mä jo oisin niin valmis jäämään kotiin, mut katotaan kesän jälkeen jäisinkö jo sairaslomalle :) onneks kesälomaki on pian.

Synnytys ei pelota ja oikeestaan sinne haluanki, kuhan vaan lähtisi itsestään käynnistyy, mulla on kaikki 3 käynnistetty joten nytkin oottelen et menee varmaanki sinne tammikuun puolen ennenkuin saan vauvan syliin.

Mahaa alkaa kyl jo olee sen verran et en tiiä oikeen miten peitellä, eilen just kävin puntarilla ni oli jo 5kg edellisestä kerrasta tullut.... Mut äiti sano mä oon nyt vasta normaalissa painossa, joten sen vuoksikki voi olla ettei oireita oo.

Oon kertonu sille juuriki tänään et vauva ois tulossa, se kylläki jo sanoi 3 viikkoo sitten et hänestä kyl näyttää siltä et taidan olla raskaana :) se on aikanaan tehnyt äippäneuvoloita joten sillä on silmää tollaselle. Työkavereillekki osalle oon jo sanonu. Esimiehellekki pitää tässä pian sanoa, mut taidan oottaa et käyn eka neuvolassa, ku yritän saada ne siel ultraamaan, ku talosta laitteet kerta löytyy.... Ens viikolla soitan jo ajan saa nähä pääsenkö sit millo...

Ohhoh onpas täällä taas oltu aktiivisia. Olen ollut niin väsynyt ja öklöoloinen, että olen kaiken joutilaan ajan viettänyt vaakatasossa ja päikkäreillä... Tänään oli vähän parempi olo ja mielikin hyväm kun omat vanhemmat oli täällä besöökillä. Kovasti molemmat muistuttivat joka käänteessä, että muista ottaa varovaisesti...

Seksiaiheeseen. Mulla on jotenkin tään raskauden seurauksena alapäänkin värkit niin turvoksissa ja nihkeet, että vaikka kostuu, niin tuntuu silti pientä kitkaa. Välillä tulee himopuuskia :) mutta pärjään kyllä ilmankin jos tarve vaatii...

Huomenna olisi eka neuvola.

Hyvää äitienpäivää kaikille!

7+4

Kiva äitienpäivä ollut. Ollaan oltu koko päivä anoppilassa (poitsun mummon ja ukin luona). On ulkoiltu paljon, syöty hyvin ja herkuteltukin. Sain nukuttua 1,5 tunnin päikkärit vaikka poitsu ei malttanut nukkua. :) Olis kyllä kiva päästä vielä kotiin ennenkuin poitsu nukahtaa autoon yöunille. Mies on isänsä kanssa tekemässä mökillä remonttia. Onneksi ei ole kuin puolen tunnin ajomatka täältä kotiin. :)

Nyt on sit äitienpäivää vietetty pitkään ja hartaudella... Ihana perheeni oli tehnyt minulle aamupalaksi täytettyjä croisantteja, cappuccinoa ja tuorepuristettua aplaria. Mies jopa hoiti päivällisen ihanaa savulohta :) namks!
Itsellä vaan NIIN huono äiti fiilis kun vaikka nukkuu kellon ympäri siitä huolimatta tosi väsy :(

Rahi missä päin Suomee te asutte että olisko teille se nipt mahdollinen? Mulleta on kerran otettu istukkanäyte (down eläily) ja istukka ja lapsivesinäytteisiin liittyy se pieni keskenmeno riski, + mulla ainakin toi istukka näyte sattu ja silloin päätin että en kyllä tähän toiste lähde! Toi nipt sellainen että, käsittääkseni, se on korvaava noille perus kokeille. :)
Toivotaan että vauvalla kaikki hyvin ja on terve!

Noista synnytyksistä, itsekin odotan innolla synnärille pääsyä, vaikka tottakai se vähän jännittääkin kun jokainen synnytys on kuitenkin erilainen:)
Meillä oli eka synnytys ylläri perätila, synty alakautta, kesti 12h. Tytöllä oli napanuora 3 kertaa kaula ympäri ja oli vaisu alussa, abgar 2, joutu teholle tarkkailuun happi vajeen takia, mutta terve ja erittäin virkea likka on :)
Toinen ja kolmas synnytys kesti 5-6 h
Kolmas olis tullu varmaan nopeamminkin mutta menin ottamaan spinaalin ja kaikki tunto meni. Hidastu avautuminen sen oton jälkeen:( en suosittele enkä kyllä toiste ota!
Saa nähä miten nopeasti tää tulee, onneksi meiltä Jorviin on 5 min:)

Takaisin