Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä niin arvostan teitä kenellä on jo ennestään lapsia et miten sovitatte kaiken arjessa kun lapset on kuitenkin etusijalla. :) Tsemppiä! Vielä kun raskaus on niin väsyttävää ja omalla tavallaan rankkaa niin teiltä vaaditaan paljon kun hoidatte vielä kotia ja lapsiakin. Mä oonkin miettinyt että miten elämä muuttuukaan lapsen myötä, seksiäkään ei voi enää harrastaa silloin kun huvittaa. Ja kaikki muut asiat tietysti, jännittää kyllä kovasti mitä kaikkea tulee eteen. :)

Kyllähän se tavallaan muuttaa tosi paljon kun ei voi vaan tulla ja mennä mielensä mukaan ja aina joku muu etusijalla :) se on sen arvoista. Kiirettä pitää välillä joo, mutta tässä kohtaa pakko sanoa että kun on enemmän kun yksi niin se on helpompaa kun lapset leikkii yhdessä :) saa tehdä tehtävänsä suht rauhassa, ja luojankiitos on keksintö nimeltä pikku kakkonen :) sen aikana kerkiää mukavasti suoristaa selän sohvalla ja tehdä iltapalan :)
Seksi ei ole ollut meillä koskaan se ongelma ( niin 4 lapsi tulossa, 5 vuoden sisään:)) muulloin kun tän ekan 3 kk ajan kun on energiat jossain... Onneksi lapset nukkuu päikkäreitä ja muutenkin tosi hyvä unisia, aina ollut myös vauvana toivottavasti näin jatkuu tämänkin kanssa;)
Helpommallahan sitä pääsis jos olis töissä vain, mutta en kyllä vaihtais sekuntiakaan pois. Lapset on parasta ikinä!

Oli puhetta seksistä (aah) ja sitten raskauden tunteista.
No mullahan halut on pinnassa koko aika mutta valitettavasti niin on pahaolokin! :/ ollaanki miehen kanssa heti hypätty peittoja heiluttelemaan jos vaan mulla on hetkenkään hyvä olo. Pitäähän jokainen hetki hyödyntää ja kun ei ole lapsia niin sitä saa sekstailla millonka tekee mieli :D minulla ei vielä ole tullut yhdyntäkipuja eikä verta limakalvoilta yhdynnän jälkeen, tosin syönkin edelleen verigreippejä niin ne varmaan hyvin vaikuttaa noihin limoihin ja siks oon ku luistinrata :'D

Minua pelottaa ihan hirveästi synnytys! Ei tämä ylitsepääsemätöntä pelkoa ole mutta pelottaa ja jännittää ihan hurjasti. Mies onneksi saa minut rauhoittumaan ja muistuttaa että eletään päivä kerrallaan ja ei turhaa stressata tai panikoida tulevaa :)

Te ootte ihania, tulipa taas seki todistettua <3 En oo lähdössä sen asetin homman takia minnekkään. Tais olla hiukan hermot kireellä, pyydän anteeksi jos kuulostin ilkeeltä ja tiuskin. Omaan itsekkin välillä todella vahvat mielipiteet..

Mindis nyt on taas pakko sanoa, että jos oikein muistelen niin greippiä ei saisi syödä raskaana ollessa. Ainakaan normaali greippiä. En ole ihan varma, mutta näin muistelen lukeneeni jostain neuvolan kirjoista.

Mindis kyllä se on luonnollista pelätä/jännittää sellaista mitä ei tiedä:) sattuuhan se, mutta saat siitä aika kivan palkinnon :) luota siihen että sun kroppa tietää mitä tehdä, onhan sulla mahtava tiimi kätilöitä sun ympärillä ja voin suositella epiduraalia :)

Neppppsu ihanat bodyt oot saanut:)

Aivan ihanat bodyt, todella uniikit!

Ihanaa, ettet lähtenyt minnekään, Wildis! Meillä on täällä mahtava jengi, ja sinä olet ehdottomasti osa sitä. Mennään yhdessä eteenpäin - asettimien kanssa tai ilman :). Mun pitää kyllä vielä ensi perjantaihin asti ruiskia sisääni tuota antibioottiliuosta. Kerran ei-raskaana ollessa oli samanlainen infektio, ja silloin pääsi käymään niin, että bakteerit pääsivät limakalvojen haavoista leviämään koko kroppaan ja tuli massiivinen yleisinfektio. Se oli tosi vaarallinen tilanne. En siis ajoissa tajunnut hakeutua lääkäriin.

Lisäksi sain ohjeen laittaa limakalvoille Ceridal-öljyä. Minä en voi greippiä syödä peruslääkitykseni vuoksi. Imetyksen lopetus on ainakin toistaiseksi sujunut hyvin.

Huomenna meillä kaikilla on äitienpäivä :happy:.

Lumikatriina repesin tuolle sun asettimien kanssa tai ilman jutulle :D Joo no eiköhän nääki myrskyt kohta helpota, toivottavasti :D

Eihän se seksi varmasti tule ongelma olemaan jos siitä ei tee semmosta :) Ja muutenkin uskon että asioilla on tapana järjestyä! Vaikka kaikki kuulostaa niin kaukaiselta vielä niin uskon että lapsen saaminen on maailman ihaninta :)

Voi mä en oo kuullutkaan tuosta että verigreippi vaikuttaa limakalvoihin! Ihme että tulinkin niin yllättäen raskaaksi kun oon alkanut juomaan usein verigreippimehua :D

Tääläki hommat hoidetaan edelleen niinkuin ennen :-D Mies pitää minua hurjan seksikkäänä ja itsestäkin tuntuu siltä kun toinen palvoo maata jalkojen alla ;-) joskus jos on itsellä kovin väsy ja toista haluttaa niin annan sitten tyydytyksen miehelle suullisesti ja nautin itsekkin siitä.. Voinkin sanoa että meillä seksielämä on oikein hyvä ja tyydyttää kummankin halut :-)
Vuodoista tai muustakaan en ole kärsinyt tähän mennessä ja neuvolan täti kehotti jatkamaan kuin ennen raskautta :-)
9+4

Myöhemmin kun lapsi/lapset on isoja niin piirretyt elokuvat on välillä hyvä keino tehdä vaikka mitä ;)

Olo kun on väsynyt ja niin turvonnut niin ei välillä huvita edes ihmisten ilmoilla kulkea. Itseään ahdistaa, kun paidat ja housut kiristää. Mietin ihan kauhulla tulevaa kesää! Sitten kun vauvamaha pompahtaa esille niin kaikki tietää etten ole vaan lihonnut vaan ihan oikea syy näyttää tältä :D Toivottavasti väsymys väistyisi kohta pois niin paremmin jaksais lenkkeilemässä käydä jne.

rv 9+1

Älä enää järkytä wildside tuolla tavalla ;) Ehdoton katoamiskielto sinulle ja kaikille muillekin samantien ^^ Tosi mukava poppoo tunnutte olevan :D Ja tosi puheliaita, hyvä kun perässä pysyy =)

Täällä tuli vietettyä omaakin aikaa pitkästä aikaa :D Kiertelin kirppikset ja vaatekaupat yms :) Hauska päivä lukuunottamatta sitä että torilla yksi kauppias alkoi vittuilla kun kieltäydyin ostamasta jotain vahaa xD Ystävällisesti vain sanoin että kiitos en tarvitse. Alkoi sit jotenkin ihme äänellä matkia "ihhhihh en tarvitse plaaplaa" jne :eek: Oisinpa hämmästykseltäni keksinyt jotain sanottavaa, monttu auki tuijotin että oletko ukko ihan sekaisin x) Ehkäpä oli hyvä että saanut sanaa suustani :D Sen verran meinaa välillä hermo olla hormonien takia kireällä ;)

No niin tänne kerran voi jakaa kaiken niin sattuuko teillä yhdyntä nyt raskaana ollessa? Mulla sattuu vaikka ihan rauhallisesti on yritetty ottaa... Eilen puuhastelua myös ja tänään tullut ihan viiru ruskehtavaa pyyhkiessä, huolettaa tottakai mutta voi varmaan seksikin tuon aiheuttaa???
Ootko ollu tarpeeks kiihottunu? Mulla ainakin rupee heti sattuu kohdunpohjaan jos en oo tarpeeks kiihottunu, tuntuu et osuu liian kovaa pohjaan asti. Toinen vaihtoehto on et sul olis joku tulehdus, kannattaa käydä lääkärissä jos sama jatkuu. Ei seksin kuulu sattua edes raskaana ollessa..

Wildside, helpottaa ehkä vähäksi aikaa :wink.Loppuraskaudessa on sitten omat myrskynsä ja ne synnytyksen jälkeiset hormonipöllyt - huhhuijaa jo etukäteen!

Tata, ei varmasti ollut hauska tilanne, mutta mua tuo jotenkin naurattaa ihan hillittömästi. Ei tainnut tosiaan kauppiaalla ihan kaikki muumit olla laaksossa.

Alapäätä kirvelee ja kutittaa. Yritän pitää ilmastointia päällä kotosalla ollessa, eli pidän hametta ilman alushousuja.

8+4

Junttura Kyllä minulla on molemmissa aiemmin tehnyt kipeää ainakin puolenvälin jälkeen. Vaikka olis miten liukastatte laittanut. Neuvolassakin sanoin sillon asiasta. Eli omien kokemusten perusteella kyllä voi sattua, mutta totta kai kannattaa tarkistella asiaa jos epäilyttää :)

Me kokeiltiin eilen ekaa kertaa petihommia melkein kahteen viikkoon. Viimeks tuli seuraavana päivänä sitä verta niin säikäytti. Sit oli vielä se kolibakteeri ja antibioottikuuri. Nyt kun on niistä päästy niin uskalsin kokeilla. Kuitenkin jännitti sen verran etten uskaltautunut täysillä mukaan ja halusin vähän liukkaria. Ei sattunut onneksi... Eikä tullut verta niin uskaltaa paremmin taas uudestaankin.

Jahas ja on päästy meikän lempiaiheeseen eli seksiin :D kyllä meillä ainaki on jatkunu petihommat niinku ennen raskauttaki. Eli sänkyyn hypätään ku kummallaki tekee mieli eikä velvollisuudesta tai miellyttämisen takia :) liukkaria käytetään harvakseltaan kun tuota kosteutta riittää muutenki :D toki alussa seksiä ei ollu ku miestä pelotti keskenmenot sunmuut.. mutta nyt puuhaillaan täydellä tahdilla aina himon yllättäessä ;)

Ihanua bodyja oli Neppppsu saanu :Heartred

Tässä teille kaikille äideillä, tuleville ja "konkareille" hyvää äitienpäivää vähän ennakkoon

ImageUploadedByVau Foorumi1431190699.096214.jpg

Kaikki luonnossa kertoo äidistä.
Aurinko on maan äiti,
joka ravitsee sitä lämmöllä;
se ei koskaan jätä maailmankaikkeutta yöllä
ennen kuin on nukuttanut maan meren lauluun
ja lintujen ja purojen hymniin.
Ja tämä maa on puiden ja kukkien äiti.
Se synnyttää ne, hoivaa niitä
ja vieroittaa ne itsestään.
Kukista ja puista tulee kauniiden hedelmiensä
ja siemeniensä ystävällisiä äitejä.
Ja äiti, elämän esikuva,
on ikuinen henki, täynnä kauneutta ja rakkautta.
<3

Takaisin