Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippäx3, Niin eihän sitä haluaisi peitellä kun on itsekin niin innoissaan tästä vauvasta, mutta kun puhuttiin miehen kanssa että olis kiva kertoa vasta nt-ultran jälkeen kaikille :)

Ja kuten ihan oikeassa elämässä, niin toiset on äänekkäämpiä kuin toiset, eli toiset tuovat mielipiteensä ja omat asiansa herkemmin ilmi kuin toiset.

Takuuvarmasti tälläkin hetkellä tätä sivua lukee kymmeniä sellaisia mammoja jotka ovat samassa tilanteessa, eli odottavat joulukuun vauvaa, mutta eivät olevielä syystä tai toisesta tänne palstalle mukaan liittyneet, toiset lukee sivusta ja liittyy ehkä parin kuukauden päästä, toiset ei liity missään vaiheessa.

Mutta kaikkien meidän, myös niiden "hiljaisten" mielessä pyörii ihan samat kysymykset, tuli vuotoa, menikö se nyt kesken, sainko syödä silliä, saiko panna lähetyssaarnaajassa vai joko dogistyle on parempi vai pitäisikö pidättäytyä kokonaan, jne jne.

Että eiköhän vaan jatketa entiseen malliin, suotta kainostella. Täällä meitä kukaan tunne ja vaikka tuntisi niin mitä sitten? Ihan samalla tavalla meillä kaikilla paska lentää ja pierut pärisee ja finnit punottaa keskellä poskea. Prinsessatkin käyvät vessassa.

Eli ei näin :talk020 vaan näin :talk017:hug007:hug013

Wildside, minäkin todella toivon, ettet häviä mihinkään!! Älä nyt ainakaan tuon asetinjutun vuoksi. Mistä sinä edes saatoit tietää, että mun lääkkeeni on nestemäistä. Minä puolestani ihmettelin, että miten te olette saaneet moisen aineen sormin, kunnes hiffasin, että on ihan erilaisesta valmisteesta.

Me kaikki olemme todella herkillä. Sitä tämä raskaus tekee.Oli ensimmäinen tai vaikka seitsemäs lapsi. Itselläkin on joskus olo, että olisi parempi, kun ei sano mitään. Netissä on kyllä muistettava se, että me emme ole ammattilaisia ja on muistettava, että lääkärin näkemys kuitenkin painaa enemmän kuin vertaisten täällä. Niin kuin esim. tässä lääkeasiassa.

8+4

Hahaha, Eikiko, tuo toiseksi viimeinen kappale sai repeämään! :D Mutta juuri noin, kaikki omina itseinä messiin vaan! Mulle tämä foorumi on hirmu tärkeä ja täällä on hyvä henki: Loukkaantumisistakin uskaltaa sanoa hyvässä hengessä ja sitten jatkaa hyvillä mielin eteenpäin. Täällä on niin erilaisia luonteita ja osa on varmasti taustojenkin takia herkempiä, niin väistämättä tulee eteen tilanteita, missä mielipiteitä on monenlaisia ja niistä tulee ehkä vähän väiteltyäkin. Pahaa mieltä tuskin kukaan haluaa toisille saada, me vain kaikki ollaan täällä erilaisine taustoinemme ja pelkoinemme, jotka vaikuttavat mielipiteisiin :)

Wildside etkä lähe täältä kyllä minnekkää!!! Ihan höperö olet <3
Ittekki välillä tipahan kyydistä kun ei ole vielä omia lapsia ja odotellaan esikoista. Kuitenki aika paljon voi kysellä noilta joilla on jo lapsia niin saan itte ainakin hyviä vastauksia sieltä :)

Eikiko itsekkin oon tämmönen 30v esikoista odottava. Jokaisella on vähän eri tilanne mutta kyllä täältä tuntuu joka tilanteeseen löytyvän vertaistukea eri elämäntilanteista huolimatta :)
Hahahahah en voinut lukea sun tekstiä repeilemättä :'D aina nuo pieru ja kakkajutut on ollut lähellä sydäntä :'D

MindiS 7+0

Samaa mieltä ollaan kuin muutkin, Wild ei häviä minnekään :D

Eka neuvola käyty..Sen mukaan viikkoja tänään 8+0,mut mun laskujen mukaan 7+1..maanantaina alkuraskauden ultraan katsomaan onko kaikki niinkuin pitää :)

Saiq mekin ajateltiin kertoa suurelle joukolle vasta ultran jälkeen vaikka haluaisin NIIN paljon jo kertoa :)

Näiden foorumeiden vahvuus on minun mielestä siinä kun täällä on paljon erilaisia ihmisiä, mielipiteitä, kokemuksia ja kommentteja, niin pitää ollakin!
Vaikka me oltais saamassa sitä ensimmäistä tai yhdettätoista lasta niin jokainen odotus on erilainen johon teistä jokaisesta saa tukea :) kaikki olette omalla tavallanne tärkeä.
Varmasti me mammat joilla on jo useampi niin ollaan mielellään tukena teille jotka odotatte ensimmäistä, mutta myös te jotka odotatte ensimmäistä olette meitä "konkareita" opastamassa ja tukemassa!
Jokaisen mielipide/postaus on tärkeä vaikka siihen ei vastaisikaan :)

En tie miten mä muotoilisin mun ajatukset mut.. Päässä pyöri näin ;)
Odotan niin innossa ensimmäinen potku/liike, odotan että saan tietä kumpu siel majaile <3 ja mikä on kaikista hulluin odotan että pääsen jo synnyttämään :)) se hetki on vaa niin paras koko raskaudessa :) se on raskas mutta se adrenaliini määrä ja se tyhjyys synnytyksen jälkein <3 ja silloin on niin voittaja fiilis <3 ja se palkinto <3 vihdoinkin saa halata ja pussaila <3
Mitäs te naiset odotte teidän raskaudessa?j vaikka olisko se ensimmäinen vaavi nii uskon että samat ajatukset pyörii kun jo entistä synnyttäneillä :)
Meille tämä on toden näköisesti viimeinen vaavi :) ja jotenkin odotinkin on erilainen ( siis päässä) voisin jopa vertaa ensimmäisen odotuksen :)

No niin tänne kerran voi jakaa kaiken niin sattuuko teillä yhdyntä nyt raskaana ollessa? Mulla sattuu vaikka ihan rauhallisesti on yritetty ottaa... Eilen puuhastelua myös ja tänään tullut ihan viiru ruskehtavaa pyyhkiessä, huolettaa tottakai mutta voi varmaan seksikin tuon aiheuttaa???

Marabella, minäkin odotan synnytystä! Kaksi edellistä olivat niin mielettömän hienoja kokemuksia. Tuntuu, etten missään muussa hommassa ole niin elementissäni kuin synnytysvuoteella.

Junttura, seksi voi hyvinkin aiheuttaa tuollaista. Tulee kuitenkin mieleen, ettei kait sinulla ole samaa kuin minulla limakalvoilla? Selvisi siis eilen, että ovat aivan karseassa kunnossa ja mun ruskea vuotoni tuli siitä.

8+4

Mitenkäs teillä ketkä käyttävät dopplereita, mikä on vauvan syke noin? Minä saan istukan sykkeen hyvin selvästi kuulumaan, mutta vauvan en. Joskus ruudulla näkyy sykkeet 120-140 niin veikkaan että ne on sit sikiön?
Timbe 9+6

Mä oon ollut aika taka-alalla täällä ja lähinnä luen teidän muiden kuulumisia. Mun silmissä Wildside on ollut ihan näkyvä henkilö ja jäänyt kuulumisesi mieleen :) Kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia, vaikken itse olekaan niin ahkerasti osallistunut keskusteluihin. Ehkä siellä salaisella puolella sitten enemmän.

10+2

Sama mieltä muiden kanssa, Wildside ei saa lähteä minnekkään! :) mun mielestä saa ja pitääkin tuoda omat mielipiteet, kokemukset yms esille täällä eikä kyräillä pahoilla mielin taka-alalla.

Timbe, tiiätkö sun kohdun asentoa? Mulla se on jo muutamia senttejä "karvarajan" yläpuolella ja sieltä kuuluu minityypin syke, taajuudella 145-178. Keskiarvo n. 158-168. Kyllä se syke sieltä löytyy kun rauhassa etsiskelee :) mulla doppler välillä sekoitti alussa mun sykkeen niin että sain lukemia 100-140. Enkä usko niiden olleen minityypin.

Bodeja ostettu :)

Mä odotan nyt ennen kaikkea sitä synnytystä kipuineen kaikkineen :) mutta nyt vielä odotan ekaa ultraa, potkuja ja muita räpellyksiä, toka ultraa ja sit oonkin jo valmis synnärille :)

Seksistä tai tällä hetkellä sen puutteesta mulla on kyllä halut niin kuollut, jospa ne palaa kun ei enää väsytä, toivottavasti!
Voisiko se kipu seksin aikana johtua siitä että sun limakalvot liian kuivat, et kannattaa ehkä kysyy neuvolasta jos vois jotain liukastetta vois käyttää? Kuivuudesta saattaa johtuu vähäinen vuoto toimien jälkeen jos limakalvoille tullu joku nirhauma?
Joskus muistan lukeneeni että jotkut lisäaineettemat, vesipohjaiset olis sallittuja, mutta kannattaa varmistaa joiltain ammattilaiselta:)
Seksin harrastaminen on raskauden aikaan vaan hyvä asia jos kaikki sitä haluaa eikä ole mitään ongelmia elinosastolla! :D

Junttura; meillä toi seksi on enemmän ja vähemmän jääny taka-alalle ja kysyin neuvolalääkäriltä niin se sano et ihan rauhassa normaalia elämää vietellä mutta jos tulee seksin jälkeen vuotoa niin sitten vältellä yhdyntää.

Nyt kun mulla nää pienet anto sen järkytyksen et verta tuli niin lääkäri sano et toistaseks vältellä yhdyntää sitten kokonaan. Ei tuota ongelmia kyllä, alkanu seurata 24/7 yrjötysolo kaikista hajuista ja mauista... Ei oo seksi mielessä nyt. Yök :/

Me luullaan että tää meidän vika raskaus kanssa, onhan noilla jo siunattu :) vauvat on kyllä niin ihania, mulle tuli vauvakuume kun oli ton meidän kolmosen kanssa synnärillä, oltiin sovittu että se olis ollu vika, mutta no tuli mulle luovutusvoitto :D
Nyt alan oikeesti käsittää tämän tilanteen ja alustaa tohon mun paksuun kalloon että tää on nyt tässä!

Sylikinkku, kohdusta ei tietoa :D mulla on kyllä taaksepäin kallistuva kohtu, niin johtuisikohan siitä sitten se ettei sykkeet vielä kuulu..? Mutta en oo onneks vielä huolestunut, koitetaan ens viikolla uusiks!

Wildside, elä lähde! Kyllä minua kiinnostaa sinunkin kuulumiset! Täällä olkaa vielä niin uusia toisillemme että opetelkaa tuntemaan toisiamme. Ja saa nähdä miten moni tukee pysymään loppuun asti mukana. Porukka varmasti vähenee ajan myötä, mutta ydinporukka hitsautuu tiiviimmäksi ajan myötä. Ollaan toistemme tukena hyvässä ja huonossa. Parhaimmassa tapauksessa voi saada elinikäisiä ystäviä...

Paljonko lienee ryhmässä jäseniä? Uusia tulee niin ei pysy oikein kärryillä. Kaikkien juttuja ei aina pysty tai kerkeä kommentoimaan... Mutta jokaisen kertoma asia on silti yhtä tärkeä...

Juu ei täällä kannata liikaa mieltään pahoittaa, itse koen ainakin että ollaan kaikki tasavertaisia ja tuetaan kaikki toisiamme parhaalla mahdollisella tavalla jolla pystymme :) Itsellekin tulee välillä ahdistuneisuutta juurikin näistä kaikista keskenmeno-jutuista ja että mikä oire viittaa mihinkin, tai kun ei oo mitään oiretta niin ei pian ole enää edes mitään elävää sisällä tai kun voin liian hyvin niin vauva voi huonosti. Mutta koitan ajatella asiat järjellä ja että jokainen on yksilö, ja jokainen raskaus erilainen. Uskon muruseni voivan kohdussani erittäin hyvin, kunnes toisin todistetaan. :)

Seksistä.. (Lempiaiheitani ;) ) Mulla välillä esim takaapäin sattuu, jotenki tuntuu että menee niin syvälle, mutta verta ei ole kertaakaan tullut. Himot on edelleen tosi korkealla ja paikat ihanan herkkänä, peitot heiluu kyllä lähes päivittäin :)

11+0

Pauliina olen kateellinen :/ silloin kun itsellä tekee mieli niin on noi lapset hereillä... Sitten kun saa muksut nukkumaan niin on jo niin väsynyt että mitään jaksa :(
Miehelle on tullut sanottua että tyrkkää jos tyrkkäät, toisen mieliksi :) innolla odotan että tää 3 kk ohi että saa ton energian takas :)

Takaisin