Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neppppsu, mulla ekassa ja kolmannessa raskaudessa kävi noin myös. Selvisi, etteivät olleet näytteet ikinä lähteneet eteenpäin analysoitavaksi.

Mua ei varsinaisesti röyhtäytä, mutta aamulla nautittu omega3- kalaöljykapseli saattaa parinkin tunnin päästä kummitella suussa happamana kalan makuna. Yöks! Nyt taidan viikonloppuna jättää se ottamatta ja syödä vaan foolihappo-vitamiinitabletin.

be30e0cb41ec8706f4a4f3bd0e59dc0d
Tällaista masua ei kohta enään helposti salassa pidetä :D Eiliseltä 8+1 :D

Ymmärtääkseni neppppsu verikokeesta ei suoraan mitään poikkeavuutta edes näy, ainoastaan todennäköisyys poikkeavuuden mahdollisuuteen. Jos np-ultrassa turvotusta liikaa, ei sekään ole vielä tuomio. Kromosomipoikkeavuudet ym. selviää vasta lapsivesipunktiolla.

Ja on tosiaan täälläkin tullut hieman röyhittyä, muttei mitään verrattuna siihen, mitä oli vuosi sitten. Ehkä kivempi kuitenkin, että ilma tulee ulos suun kautta, kun jostain sen on ulos tultava

Paniikki hiipi selkäpiitä pitkin kun puolet tuloksista oli jo näkyvillä ja nyt kaikki poistettu, jopa koko "käyntijakso.

Vedestä jo tulee kanala turvotus, millon tää helpottaa! Ja itse myös mietin niinkuin muutama muukin, että onko maha jo vauvamasu, läskiä vai turvotusta :D

Itse nukun niin sikeästi yleensä yöt, että pissahätään en herää, mutta aamulla niin kova hätä,, että mahaan oikein sattuu. ;D

Mulla omega 3 aiheuttaa närästystä tyhjään mahaan otettuna :D tänään kierteleen ja katteleen vauvajuttuja <3

Sylikinkku rv 10+4

Nepppsu, jospa se on ihan inhimillinen virhe. Ainakaan meillä töissä (olen lähihoitaja) ei pysty edes mitenkään piilottamaan asiakkaalta tuloksia. Ja kyllähän ne tulokset sinne tietokantaan menee, on ne sit hyviä tai huonoja. Veikkaan että paniikkisi on nyt kyllä turhaa :)

Saiq sullakin ihana vauvamaha jo nyt :D
Tarviiko sitä vaavi mahaa niin peitellä?

Nykyään on myös mahdollisuus sellaiseen nipt-tutkimukseen jos riskit isommat. Se on sellainen että ei tarvii mennä kohdun sisään :) ei ole siis siihen liittyviä riskejä. Ainakin Helsingissä sellainen mahdollisuus, en sit tiedä onko muualla vielä, kunnes on aika uus Suomessa :)
Kromosomipoikkeus diagnoosi on monen tekijän summa, joten koita olla neppppsu rauhallisin mielin :)

Tänään rv 9+5

Miehelle näytin tuota antibioottia ja hänkin totesi, ettei tuota nestettä kyllä sormilla saa laitettua. On siis todella nestemäistä voidetta.

Minäkin olen vakuuttunut, että kyse on inhimillisestä virheestä, Neppppsu!

Empä lähde kommentoimaan asiaa enää, jokainen tekee niinkuin tahtoo.

Olen miettinyt tässä jo pitemmän aikaa poistuvani täältä kun aiheutan vaan pahaa mieltä muille. En osaa oikein lohduttaa eikä toisaalta ketään kiinnosta kuulumiseni. Taidan olla enemmän vain tämmönen "näkymätön" täällä, etten jää mieliin.
Taustailen ja luen teidän kuulumisia mut tuskin itse kauheesti enää kommentoin :) Hyvää raskautta teille! <3

Wildside ja alivuokralainen rv 8+1 <3

Wildside, ei täällä ketään ole mitenkään "ylitse muiden". Ei minunkaan juttuja sen enempää kommentoida, mutta en minä siitä nokkiini ota :) tänne saa purkaa omia tuntemuksiaan ja saa vertaistukea, ja sitä ainakin oon täältä saanut!

Wild, samaa mieltä timben kanssa. Jos tänne kysymyksiä laitetaan saa niihin vastaanoton itse haluaa, täytyy muistaa että jokaisella oma mielipide ja oma vastaus. Jokainen meistä on yksilöitä ja jos suuttuu, niin antaa mennä. :)

Itse luen mi muut ovat kirjoittaneet ja vastailen jos huvittaa ja kirjoitan omat juttuni. Välillä en ole saanut vastauksia mihinkään, mutta niin se menee! Silti kaikkien kirjoitukset jäävät mieleeni, vastaan Niihin tai en :)

Siis en mä nokkiini oo nyt mistään ottanu ja tottakai kaikilla on omat mielipiteensä. Tässä ei oo nyt kyse siitä, että minä oisin mistään suuttunu.
Välillä vaan tuntuu, että täällä on niin tiivis yhteisö ettei sinne sisälle pääse.. Esim monella on jo lapsia ennestään. :)

Samaa mieltä edellisten kanssa, et mene Wildside minnekään! :D Sehän on just tärkeää, että keskustellaan, mua ainakin tämäkin juttu valaisi paljon: Asettimia ei kannata käyttää "turhaan" (siis jos lääke onnistuu laittaa sormillakin), mutta joissakin tapauksissa se on välttämätön. Lumikatriinalla varmasti on juurikin niin, jos tilanne on päässyt todella pahaksi ja lääke vielä nestemäistä. Toivottavasti helpottaa ja lääke tepsii pian! :)

Aina kaikille ei tule vastattua siksikään, kun välttämättä ei ole mitään lisättävää. Itse harvemmin viitsin täyttää foorumia "jep, samaa mieltä" -kommenteilla, sillä usein mulla ei muutakaan sanottavaa ole :D Ja tämä kaikki on niin uutta mulle, etten oikein osaa auttaa pulmatilanteissa. Älä siis ota henkilökohtaisesti, jos aina vastauksia ei tule: ei se sitä tarkoita, etteikö sinun jutut kiinnosta ja olisi tärkeitä :)

Edit: Rv 9+0

Muokattu viimeksi:
Ihan samalla tavalla itsestä välillä tuntuu hassulta lukea näitä palstoja kun näiden perusteella jokaisen naisen tulee kokea 1-3 keskenmenoa jollakin tavalla, olla keskimäärin 20-25 vuotias ja käydä vielä koulua.

Mutta minäpä en välitä, olen naimisissa, omakotitalon ja pankkilainan omaava, hyvässä työssä käyvä 30v ensisynnyttäjä, jolla elämänsä ensimmäinen plussa ja toistaiseksi kaikki näyttäisi menevän hyvin.

Pelkoja on maasta taivaisiin ja koska olen kokematon niin silti täällä roikun ja haen vertaistukea, olipa se vertaistuki sitten se 22v kolmatta odottava opiskelijaäiti tai sitten viisi vuotta esikoista kaikin keinoin yrittänyt avioeron partaalla oleva uraohjus.

Kirjoittelen tänne silloinkun siltä tuntuu, en odota vastauksia tai kommentteja ellen erityisesti laita kysymystä johon toivon vastauksia. Joskus tuntuu että se pelkka tänne kirjoittaminen on minulle se vertaistuki, vastasipa/tykkäsipä siitä kommentista nolla tai sata ihmistä.

Ja tosiaan, lähestulkoon kaikki kommentit luen tältä palstalta, mutta aina ei vaan viitti tai jaksa kommentoida, etenkin sillon jos itsellä ei ole mitään hajua asiasta niin ei kehtaa ruveta edes laittamaan mitään arvuuttellukommenttia.

Minun mielestä tämä palsta on meidän eri elämäntilanteissa olevien tulevien joulumammojen vertaistukiryhmä ja itse ainakin koen saavani täältä myös hyötyä, edes sen "päiväkirjan" muodossa mitä tänne aina raapustaa.

Rv 6+6

Ei minullakaan ole lapsia ennestään, eikä varmaan monella muullakaan. Ja kaikilla on ihan varmasti erilainen tausta ja elämä.
Eikä tämä nyt mielestäni ole mitenkään tiivis yhteisö, varmaan lopulta kylläkin on kun tuntee ihmiset paremmin ja aikaa kuluu hetki :)

Ja minä oon joskus liiankin kärkäs sanomaan mielipiteeni asioihin, mutta täällä foorumilla olen ollut aina sitä mieltä, että jokainen tulee tänne omana itsenään. Ja on mielenkiintoista olla täällä juuri sen takia kun kaikki on erilaisia. Tuskin kaikki edes kirjoittaa tänne mitään, ovat taustalla vaan lukemassa muiden juttuja :) ja se on ihan ok!

Wild, en tarkoittanutkaan että sinä olisit suuttunut, ymmärsin kyllä kommentin. Äläkä minnekään katoa, itse olen tykännyt vaihtaa kanssasi kuulumisia ja lukea miten menee :)

Takaisin