Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyy pitää peukut pystyssä ettei tule hiivatulehdusta tms. En varmaan uskaltaisi myöskään asetinta käyttää vaikka lääkäri minulle sanoikin että voi joten samoilla linjoilla olen kyllä kanssasi wildside =)

Onnea tuplauutisista!!!

Jäätävän kokoisia masuja! Tuli vaan mieleen äippä*3, että onkohan toi sun nimimerkkisi enne :) jos siis kolmoset tuloillaan? Ihme kyllä on jos tuolla masussa ei ole kuin yksi! ;)

Ja olikos se Jepulis pallomasun kanssa myös? Näyttää kyllä tosi isolta viikkoihin nähden!

Mulla kauhee turvotus ja ylämaha pömpöttää, ilmeisesti mulla on vatsalihasten erkaantumaa johtuen tiheistä raskauksista ja kaksosraskaudesta... Kaikkee sitä on.. Kyllä miehet pääsee helpolla!

Joo ja mulla on tosi usein raskaana ollessa ollut hiivaa, aina on lääke auttanut vaikka sen sormella olen laittanut. Toki käsi hygieenia täytyy aina muistaa tollasissa, ettei käsistä mene pöpöjä :)

Tsemppiä muumimamma ultraan <3 mulla on maanantaina.

Mukkis, apua, toivottavasti nyt kuitenkin max 2 :) yksikin kelpaa, en oikein luottais että toi mun maha turvonnut on kun se tuntuu koskettaessa samalta kuin muiden kanssa about rv 20? Täällä jännätään suuresti, mies katselee jo autoja mihin mahtuu 4 turvaistuinta,1 koroke, 2 aikuista ja koira :D
Se NIIN toivoo että tulis kaksospojat. Mulle sama mikä/ monta tulee, 1 riittäisi mutta voin mä kaksikin ottaa :D
Mun anoppi varmaan saa slaakin kun kerrotaan että ollaan raskaana, mutta jos siellä on 2 vaavia, se kyllä saattaa pyörtyä :)
kolmekin on kuulemma liikaa, sen mielestä nyt ainakin :/

Muumimammalle ja wildsidelle onnea ultraan! Toivotaan että kaikki on hyvin :)

Lääkäri on määrännyt mulle joka raskaudessa tulehduksiin asetimellisia ( ompa vaikea sana, kun ei pää toimi:)) lääkkeitä, eikä se kyllä mitään vaaroista sanonu ole:/ aina oppii jotain uutta!

Ilmoittaudunpa nyt minäkin mukaan porukkaan. Alusta asti olen seurannut teidän jutustelua, joten hyvin olen menossa mukana. Olen siis 28 vuotias ja kolmas raskaus aluillaan. Edelliseen raskauteen verrattuna olen janoa lukuun ottamatta ollut lähes oireeton. Viimeksi siis pahoinvointi ja muut inhat oireet kesti noin 28 vko 34:stä! Kammottavaa! Raskautta varjostaa mahdollisuus sairaudesta, jota isännän kanssa molemmat kannetaan, ja johon marraskuussa syntynyt neitimme nyt huhtikuussa menehtyi, mutta juttelin tänään neidin oman lääkärin kanssa ja kutsu ultraan on tulossa ja istukkanäytteen otto edessä. Omaa mieltä keventää nuo oireet, jotka samat kuin ensimmäisessä raskaudessa, josta siis tuloksena täysin terve lapsi.

Niin viikkoja taitaa olla 7+3

Todella surullinen tapaus ollut teillä Rahi =( Ei voi edes kuvitella miltä tuntuu.. :(

Tervetuloa joukkoon ja rutkasti onnea tulevaan =)

Kävin katsomassa netistä verikoetuloksia(sikiöseulonta), eilen puolet tuloksista näkyi ja tänään koko "tutkimus"merkintä on kadonnut sieltä.. Mietin vain, että näinköhän siellä poikkeavuutta ja sen takia ovat poistaneet, ennenkuin saavat yhteyden minuun puhelimitse/kirjeitse...?

Rahi, syvimmät osanottoni :( Pidän teidätkin iltarukouksissa, että tällä kertaa kaikki sujuisi hyvin <3

Ninnu84 kiva kuulla että teillekin tuplat tulossa! Me mennään myös melkein samoilla viikoilla, mulla tänään 7+4 :) mistä päin olet? Itse olen Espoosta. :)

Niin, joku taisi kysyä muutama sivu sitten, että oliko mistään arvattavissa tuplien tulo.. Ei sitten mistään. :D ihan puun takaa pöllähti!

Rahille tervetuloa mukaan. En osaa edes kuvitella kuinka raskas kokemus teillä on takana, syvä osanotto isosta menetyksestä. :Heartred

Henriikalle ja Ninnulle onnittelut tuplista. Minä raskauduin hormonien avulla, joissa on pienoinen tuplien mahdollisuus, mutta tuo HCG määrä oli viime tiistaina niin pieni etten alkuunkaan usko siihen mahdollisuuteen. :happy:

Neppppsu toivottavasti on vain joku virhe sattunut. Yritä ottaa rauhallisesti ja soittele maanantaina tuloksista.

Onko kenellään raskausoireena röyhtäily? Minulla lähes aina ruoan jälkeen ankaraa röyhtäilyä ja närästystä.

Rahi tervetuloa mukaan :)
Olen tosi pahoillani että menetitte pienen heti, jospa nyt oireettomuus tarkottaisi hyvää ja saisitte leikkikaverin esikoisellenne! :)

Neppppsu haluan uskoa että ne tulokset on vahingossa hävinnyt sieltä. Soittelehab sinne lääkäriin maanantaina heti ja kysele niistä tuloksista! :)

Junttura kyllä muakin röyhtäyttää ja joskus ihan tuntuu että se röyhtäily helpottaa tätä mun oksennus oloa :)

Henriikka; Lahdessa vielä asustellaan mutta Kuopioon muutetaan syksyllä.

Wildside; toi lääkäri oli joku naistentautien/lapsettomuuspuolen erikoislääkäri. Tiedä häntä et kuinka asiat on mutta toivotaan et molemmilla menee hyvin loppuun asti ilman tukia tai niiden kanssa :)

Niin siis samahan se on tarviiko lääketukee vai ei, kunhan menee kaikki niinkuin pitää ja lopputuloksena terveet vauvelit joulukuussa <3

Täällä kans röyhtäilyä vaikka ei oo mitään edes syönykkään. Ja useesti röyhty jää pyörimään eikä tule pois jolloin avustan vichyllä tai sit poikaystävä taputtelee vähän selän puolelle ja kyllä helpottaa :D Ei ne ihmiset turhaan niitä vauvoja röyhtäyttele niin että selkään taputellaan, toimii :D

Saa sitä käyttää! Kun ei tunge syvälle. Itse asiassa kaikissa edellisissä synnytyksissä kalvojen puhkaisuun on tarviittu erittäin kokenut erikoislääkäri, joten ei tuolla itse saa mitään puhkaistua. Hyvin hitaasti sen hivuttaa eikä tunge yhtään sen enempää kuin suosiolla menee. Ja nyt on kuuleemma erittäin tärkeää saada lääke kunnolla vaikuttaamaan. Mun tulehdus on nimittäin tosi pahana ja saattaa herkästi päästä leviämään yleisinfektioksi.Ja se lääkäri oli raskauksiin erikoistunut lääkäri, niin kyllä uskon häntä.

Edit: Siis mun lääke on voidetta! Ei kapseli. Ei sitä siis saa sormella. Pitää siis ensin mitata määrä asettimeen ja sillä sitten ruikata sisään.

Muokattu viimeksi:
Rahi tervetuloa mukaan:) toivottavasti teidän pienellä kaikki hyvin, en voi kuvitella miltä oman lapsen menettäminen tuntuu! Toivottavasti että te tai kukaan muukaan joudu sitä toiste kokemaan!

Neppppsu käsittääkseni down tai jokin muu kromosomi poikkeavuus diagnoosi tarvitsee sen np ultran. Uskoisin että on jokin systeemi virhe joka ne sun labrat poistanut:)
Ennen vanhaan toi sikiöseula on tehty ultran yhteydessä, tämäkin muuttunut parissa vuodessa :)
Koeta olla huolestumatta (helpommin sanottu kun tehty) soittele maanantaina neuvolaan ja kysäse tulokset sillähän se selviää:)

Takaisin