Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On ollu vähän hiljaseloa. Piti pitää taukoa kun alko hysterisoimaan kaikkia kun tuntui että täällä joka toinen oire oli joka toisen mielestä merkki keskenmenosta.

Eilen saatiin konkreettinen pelote tästä. Vähän verta. No, tänään ultrattiin ja... Kaksi ruskuaispussia. Kaksi sykettä. Toistaiseksi mennään siis olettamuksella että tuplat tulossa. Kontrolli kahden viikon päästä.

Ninnu + tuplaylläri (7+1)

Ninnu ihanaa onnea x 2
Vois melkein sanoa että yksiselitteistä keskenmeno "oiretta" ei ole, oireettomuus tai verinen vuotokaan ei välttämättä merkkaa keskenmenoa. Nimimerkillä kaikkia kokenut ja 3 lasta saanut :)

Jepulis saadaankohan mekin kaksoset tai jopa neloset :) sulla kyllä on ihana maha jo nyt :)

Ei mullakaa kyl noin isoo massua viel oo ja rv 8+0 on tänään. Hädin tuskin huomaa mitään vaatteet päällä mut sitte ku otan vaatteet pois niin ite huomaan mut ukko ei.

Eilen tutkailin ja kyl se kohtu on sieltä ruvennu tulee esille kun häpyluun yläpuolella on jo pieni kumpu. :)

Hei, onks se niin että jos on identtiset kaksoset niin on yksi vesipussi jossa molemmat köllii ja jos epäidenttiset niin molemmilla omat vesipussit? Saiko kaksosuutisten saaneet ultrakuvia? ois ihananähä niitä <3
Muoks, googlettamallahan se selvisi :D

Muokattu viimeksi:
Tuplaonnet myös Ninnulle Täällähän on tuplia tulossa, itellä ei oo toiveissa ku yks kerrallaan. Mulla on yhet kaksoisveljet.. Ei ollu helppoo vaikka helppoja vauvoja olivatki..

Kuopuksen (vuosi ja kahdeksan kuukautta) imetys loppui nyt. Se kuulemma tekee limakalvoista noin risaiset. Huutoa luvassa tänä iltana. Samoin aamulla. Mutta ei voi mitään. En voi riskeerata, etten parannu tulehduksesta.

8+3

Ninnu tuplasti onnea ylläristä ;) <3

Jepulis huh huh sielläkin varmaan vähintää kolmosia ootellaan! :) <3

Marabella mäki pähkäilen että onko mulla läski vai turvotus maha :'D en usko että tää mikkää vauvvamassu vielä on! :'D

MindiS 6+6

Mä en saanu ultrakuvia, jätti ne ilmeisesti sinne jemmaan parin viikon päästä olevaan kontrolliin kun sillon on eri lääkäri. Ensin lääkärikin heitti vitsiä että joku kaasukupla tossa yläpuolella. Et näytti hetken et ois kaks sykettä. Sit löyty ne kaks pöllönsilmää (ruskuaispussia) ja sit ultrattiin lisää ja tuplana siellä näkyili. Niin pikkusia vielä että varmuutta ei toisen mitoista saanu. Toinen vastas 7+0. Alle 1cm hyytymä kohdunsuulla et se saatto aiheuttaa tiputtelun. Kysyin kans keltarauhastuesta (Wildsidella vissiin se oli käytössä?), niin lääkäri sano et mun kohdalla ei siitä olis hyötyä kun se tukis sit jos olis kohdunsuu jotenkin huonossa kunnossa tms... Tiedä häntä. Täällä on yks tosi pöllämystyny mies ja nainen vieläkin sulattelemassa uutista :)

Voi kuvitella mien teitä tuplien saajia varmasti jänskättää =)

Mahaa on itselläkin sen verran jo että luulin vähintään tuplien olevan tulossa :D Sanoin sit ultran jälkeen miehelle että jos ois ollut tuplat tulossa niin olisin kyllä pyytänyt äitinsä meille toveroiseksi apuun... :)

Positiivista odottamista kaikille ^^ Älkää lukeko kauhukertomuksia tai hermoilku hirveästi :)

Nautitaan odotuksesta kaikkine pahoinvointinemme ja kipuinemme tai ainakin ajatellaan että hyvän asian vuoksi kärsitään nyt vähän milloin mistäkin, valittaa kyllä saa ja pitää (miehelle myös) =D (täällä yhä kans ällötystä ja öllötystä, ruoka inhottaa ja selkä tuskailee väliinsä) x)

Onnea kaksosista!!

Mulla on vain pieni kumpu. Yleensä ihan littana pyykkilauta. Mutta tänään todistetusta kaikki kunnossa ja vauva kasvamassa.

Eka satsi antibioottia laitettu alapäähän. Sitäkin stressaan, että laitanhan varmasti oikein. Se täytyy laittaa asettimella. Syvälle ei saa tunkea, niin nyt huolehdin, että menihän kuitenkin riittävän perille.

8+3

Hmm.. Ompa jännä lääkäri sulla Ninnu ollu kyllä.. Joo siis mulla oli tuo lääketuki. Mut sillä ei kyl mun mielestä oo mitään tekemistä kohdunkaulan kanssa.. Onhan mulla esim edellisissä raskauksissa kohdunkaula pysyny niin kiinni ettei oo ykskään näyttäny merkkejä ulostulosta vaikka on kesken menny. Toi lääkitys alotetaan rv 6+, koska silloin munasarjoissa oleva keltarauhanen surkastuu pois ja se siirtyy istukan tehtäväks. Jos istukka ei tuota keltarauhasta eli progesteronia tarpeeks niin raskaus keskeytyy. Tuo lääkitys siis varmistaa sen, että istukka toimii niinkuin pitääkin. Progesteroni ei oo kohdunkaulaan kyl tietääkseni millään tavalla yhteydessä.. Tämä mun selitys on sit saatu ihan lääkäriltä joka on erikoistunut raskauksiin. Itse kysyin että mitä hyötyä siitä on niin tuollanen oli vastaus..

Asetinta ei sais käyttää raskaana ollessa vaan sormella työnnetään niin perille kun voidaan!

Kysyin asettimesta lääkäriltä (silloin ultra käynnillä kun on välillä hiiva vaivana). Asetinta kuulema voi käyttää, mutta varoen ja suunnata se sit kohti häntäluuta =)

Aah no sitte en sano enempää :) ite en ota vaan mitään riskejä, kyllä sen puikon saa sormellaki tarpeeks syvälle ja laittaa illalla ennen nukkumaan menoo niin maatessa se lääke ei tuu niin nopeesti ulos. :)

Takaisin