Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta ryhmästä, josta ei saa mainita täällä niin joku oli aamulla perustanut ketjun ja kertonut miten siihen pääsee. Siinä oli ryhmän perustajan sähköpostiosoite, jolle piti laittaa viestiä jos sinne halus liittyä.

Ylläpito kuitenkin posti ketjun, koska facebook ryhmien mainonta on kiellyttyä ja sääntöjen vastaista.

(Ylläpito on muokannut viestiä)

Onkohan tämän kirjoittelu sallittua.. :eek:

Ite en myöskään tahdo noihin ryhmiin, koska muutenkin käytän tuota sivustoa niin vähän. Täällä on noi salaiset ryhmät kivoja, kunhan sinne tulisi muitakin mun lisäksi. :D

Last edited by a moderator:
Ai joku sellainenkin on perustettu :D

Täällä on niin kiva olla nimimerkillä ja tavallaan anonyyminä. Mut olishan tollasessa ehkä oma ideansa :)

Esma, mä laitoin jo toiveen aamulla sinne salaiseen pääsystä, toivottavasti täytän jo kaikki kriteerit :) Ainakaan vielä ylläpito vastannut mulle mitään.

Sarina jee, kiva! :) Varmasti lisää sut heti kun näkee viestin. :) Ainakin Miramaria lisäsi eilen puolen tunnin sisällä kun viestiä laitoin. :)

Mä laitoin kans saas nähä pääsenkö nyt vai joudunko odottaa toukokuun alkuun vaikka oon ollu foorumin jäsen viis vuotta. Sanoinko mä muuten että liityin 2012 :D joko se pää alkaa pehmetä xD siis liityin 2010 ku rupesin odottaa kakkosta :)

Mulla tietää aika moni tästä raskaudesta koska moni tiesi meidän lapsettomuushoidoista.. ei sillä tavalla voi pitää salassa, koska en osaa valehdellakkaan kun nyt näin pitkän ajan jälkeen onnistui :)

Elämäähän se vain on jos menee kesken, ei sille voi itse mitään. Uskon myös, että ketkä tietää tästä niin osaavat myötäelää myös meidän surussa.. ja itse saa myös surun hetkellä voimaa läheisiltä :)

Pitää pitää nyt toivoa yllä ja toivoa vain parasta ja että nyytti sieltä tulisi syliin asti :Heartbigred

Pelottaa keskenmeno kauheasti..

Oon samaa mieltä teresen kanssa, meilläkin tietää melkein kaikki läheisimmät ystävät ja perheemme että nyt on tärpännyt :) kaikki on sellaisia että jos jotain kamalaa nyt tapahtuisi niin ei haittaa vaikka he tietävätkin. Ompahan sitten tukea ympärillä ja itse haluamme iloita heti alusta asti kaikkien kanssa tästä onnesta eikä turhaam pimittää sitä viikkoja tai kuukausia. Mutta ymmärrän niitäkin jotka ei kerro :)

Mulla on hassu tilanne, kun sisko sai vuoden alussa tietää olevansa raskaana (vuoden yrittämisen jälkeen). Ja me miehen kanssa kuukausi ennen sitä päätettiin, että jätetään pillerit pois.. Siskon lapsi on nyt ensimmäinen lapsenlapsi meijän vanhemmille ja ovat ihan innoissaa siitä. Jotenkin tuntuu etten halua viedä siskolta sitä "kaikkien huomiota" kertomalla, että olen itsekin raskaana. Tosi hölmöltä kuulostaa, mutta siltä vähän tuntuu.. (Samana päivänä kun sisko sai plussan, sain ite ekan negan testiin, oli aluks tosi ristiriitaset tunteet:rolleyes:)
Tulipas hirmu pitkä teksti...

Skippi mulla oli niin sama tilanne kun sulla! Sisko oli yrittänyt melkein 1,5 v ja jäi raskaaksi 2kk ennen minua. Mä jäin raskaaksi heti kun jätettiin ehkäisy pois ja jännitin ihan samoja asioita. Onneksi sisko kuitenkin kertoi olevansa todella iloinen minun raskaudesta ja siitä että meidän lapsilla olisi sitten leikkikaverit, koska molemmat odotettiin ensimmäistä lasta. Vanhemmat olivat onnellisia meidän molempien puolesta ja tukivat saman verran molempia. :)

Toivottavasti sinunkin siskosi ottaa uutisen iloisesti ja hyvin vastaan. :) Varsinkin jos on hyvät välit siskon kanssa niin ei sitä edes kannata murehtia vaan olla enemmänkin iloinen siitä että jaette saman kokemuksen yhdessä ja voitte tukea toisianne parhaiten kun olette molemmat samassa tilanteessa. :)

Niin se on niin yksilöllistä miten kukin haluaa tehdä, kertoakko vai odottaa varmuutta :) kyllähän se on kaikille se sama selittely, että viikkoja on näin vähän ja ultraanki pitkä aika :) ei auta kuin odotella :D

outoo, että raskauoireet ihan kuin vähenisi.. vuotoo ei oo tullu kun se kerran, viikko sitten.. ja digillä kuitenki vkl anto rv 2-3? millä viikoilla teillä on näyttäny digillä 3+?

Esma ja Cicado olipas kiva kuulla, että jollakin muulla on käynyt samanlailla ! Ja teilläkin molemmilla asiat otettiin hyvin vastaan. Mulla, siskolla ja meijän vanhemmilla on kyllä tosi läheiset välit, että luulis ettei tuu mitään ongelmia.. Siskolla ja mulla tosiaan ensimmäinen raskaus kyseessä, että ollaan sit molemmat yhtä pihalla !!
Kyllä jotenki pelottaa, että menee kesken kun niin alussa vasta eikä oo vielä neuvolassakaan käyty.. :happy090

Kaikilla on varmaan se sama pelko keskenmenosta. Varsinkin esikoista odottavilla ku kaikki on aivan uutta :( mä olen vähän päässyt yli siitä pelosta mikä iski samantien kun ensimmäisen haamun sain testiin kun asiaa ei oikeen edes vieläkään uskonut todeksi! En ehkä ole enään niin paniikissa tai mieti joka sekuntti sitä keskenmenoa kun heti plussan jälkeen mutta kyllä tää silti on ekana aamulla mielessä ja vikana illalla ennenkun nukahtaa. Ei varmaan mitkään neuvolatkaan tai ultrat vie sitä pelkoa pois mitä tuntee omaa vauvaa kohtaan siitä että sen menettää ennenkun saa syliin asti <3 ja siitä sitten alkaa taas uudet pelot ja jännitykset kun omaa lasta haluaa suojella. Ei ole helppoa :D

mulla ei ollu minkäänlaista km pelkoa esikoista odottaessa 6v sitten..
nyt on ollu niin kivinen tie tulla raskaaksi niin sitä menettämistä pelkää.. pitäs vaan osata rentoutuu ja alkaa ajattelemaan jotain muuta :/ ja varmaan en nytkään pelkäis km.. jos en ois sitäki kokenu reilu vuos sitte..
"tieto lisää tuskaa"

Takaisin