Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ja erehyin äsken syömään vielä valkosipuli kebabbia ja voi jestas tätä turvotusta ja närästystä!! Hyh en enää koskaan syö noin raskasta näin illasta. Tiesin kyllä, että se saattaa alkaa närästää mut oli sitte pakko syyä :D

Henriikalle tuplaonnea!
Mulla ois ma nla (sain onneks vaihettuu klo 8 ajan klo 14 ku kasilta vähän hankala herätellä muksut mukaan, tietenki ne vois viiä mummulaan mut ku en jaksa keksii tekosyytä, jos menis ajoissa ja nukuttas tyypit päikkäreille tupliin nii onnistus paremmin) ja voishan tota kysyy kuuntelisko sykkeitä vaikka tuskin kuuluu vielä.. Viikkoja ois sillon 8-12. Vitsit mä tänään luulin et mulle tuli ultra-aika postissa mut se oliki pojan korvapolin lasku. Petyin :D Tääl teki kovasti mieli äitin suklaakeksejä ja ihana pikkuveli sit suostu leipomaan. Ainut vaa et kaks ois riittäny, söin 2,5 ja tuli huono olo..

Ja onhan tuplia ihan lukemattomia. Bugaboon, emmaljungalla parinkilaiset, easywalker, mountainbuggy, brio. Sit on niit phipstedsin mut ne ei varmaa kaksosille oo nii hyvät.. Matkakäytössä varmasti sellaset tai britaxin vastaavat nii saa kaukalot kii..

Tupla onnea henriikalle! <3 onko nyt jälkeenpäin ajateltuna ollut mitään sellaista mistä olisi voinut ajatella kaksosten olevan tulossa? :)

Mulla ainaki oli pahoinvointia vaan alussa, joskus 4+ - 5+, mutta nyt ei oo pariin viikkoon ollu juuri ollenkaan. Ei se aina pahinta tarkoita :) mun kaverilla ei sen raskaudessa ollut ollenkaan pahoinvointia ja terveen pojan on saanu :)

Ei mullakaan ollut esikoista odottaessa ollenkaan pahoinvointia! Enkä ole vieläkään oksentanut, mutta tällainen kahden viikon kestokrapula on kanssa kivaa...

Mulla loppu/väheni pahimmat oireet (pahoinvointi, tissikipu ja -turvotus) jo siinä 7+6 - 8+6. Ja tuolla tuo pieni sydän pompottaa. :) tarkistettu tänä aamuna :happy: ainut oire on iltaisin väsymys. Raskaushan ei ole sairaus, jonka pitää koko ajan tuntua ;)

Kotidopplerina mulla on unbornheart kans, mä tykkään siitä ku sen saa liitettyä puhelimeen ja voi tallentaa miehen kuunneltavaksi :)

Sylikinkku rv 10+3

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista, Henriikalle tuplana :)

Mulla myös dopplerina unbornheart, oli vissiin se edullisin :D

Täällä on ollut ihan hullua shaibaa elämä muutaman päivän, en oo siksi viitsinyt tännekään kirjoitella pahemmin kun tuntuu että kaikki positiivisuus on kadonnut jonnekin >.<

Paha olo jatkuu, oksentaa ei oo enää tarvinnut ja muita oireita ei väsymyksen lisäksi oikein oo :)

10+3

Mulla tänään rv 8+0 ja kiva kuulla että on mahollista et helpottaa jo tässä vaiheessa.
Maanantaina on ultra ja sillon se selviää. :)

Wild, mulla helpotti pari viikkoansityen ja viikkoja nyt 10+3 :) enään on väsymystä ja rintojen arkuus.

Meillä mies kertoi eilen isälleen uutisista ja hän oli kuulema järkyttynyt kovin ja vaatinut, että abortti täytyy tehdä, muuta vaihtoehtoa ei ole. ;( Miehen äiti on taas intopinkeenä soittelee lähes päivittäin miten voin

Mullakin loppunut oireet jo hetki sitten, välillä siitä on huolissaan ja välillä ei, ajatukset menee laidasta laitaan. Vielä pitäis yli viikko sinnitellä ultraan!
Pientä mahankasvua on tosin huomattavissa nyt kun turvotus on kadonnut, kun sitä ei saa enää vedettyä samanlailla sisään kuin ennen! :) Toivottavasti pikkuinen siellä kasvaa!

10+6

Kauhuntäyteinen päivä. Aamulla seitsemän aikaan tunsin, kun jotain hulahti housuihin, ja se oli ruskeaa vuotoa. Sen jälkeen ei ole kyllä tullut enää edes pyyhkiessä, mutta kun epätoivoisena itkin psykiatrin vastaanotolla aamulla, psykiatri sanoi, että mun on ehdottomasti käytävä tsekkaamassa tilanne tänään. Nyt sitten 12.30 on gyneaika. Pelottaa. Pelottaa ihan hirveästi.

8+3

Toivottavasti Lumikatriina kaikki on hyvin ja vuoto ollut vain harmitonta. Ettei kyse ole jostain tulehduksesta? Ruskea vuotoahan on vanhaa verta niin tuskin on mitään hätää :)
Tulehhan kertomaan uutiset sitten.

Mun pitäis lähtee tänään kahdeksi töihin ja hiukan hirvittää et pystynkö olemaan syömättä sen pari tuntia. Tänään käyn kyselemässä meidän luottamusmieheltä että mitä meidän työehtosopimus sekä liitto sanoo raskaudesta. :)

Täällä yritetään nukkua pajoinvoinnin yli. Kunpa olisi vaan aamusin tätä, mutta kun kestää koko päivän. Aalloissa tulee ja syöminen helpottaa vaikka ällöttää ajatella ruokaa.

Lumikatriina, toivottavasti oli vain jotain harmitonta! Niinku wildside sanoikin, ruskea on vanhaa verta joka tulee sit valkovuodon mukana pois. Mut tuu kertomaan meillekkin kun syy selviää :)

Ngale, mulla oli alussa koko päivän kestävää pahoinvointia. Mulla autto töissä pastillien imeskely jotta selvis seuraavaan syömiseen saakka sekä runsas vedenjuonti :)

Lumikatriina niinkuin Wildside ja sylikinkku jo ehtivät vastata että ruskea veri on vanhaa verta. Ainahan se säikäyttää mutta haluan uskoa että kaikki on siellä hyvin. Tsemppiä ja tulehan sitten kertoilemaan kun oot lääkärissä päässy käymään :)

Ngale täälläkin pahoinvointia 24/7 välillä on hetken hyvä olla ja sit iskee ällötys taas päälle. Mäkin on töissä selvinnyt samoilla keinoilla kuin sylikinkku eli pastillia suuhun jos alkaa heikottaa :)

Wildside kyllä luulis että teilläkin pätee samat säännöt raskaudessa vaikka miesvoittoinen ala :)

Henriikalle tuplaonnittelut, ihania uutisia! Ja muillekin onnittelut hyvistä ultrauutisista :)

Lumikatriina, täällä sympataan ihan hirveästi sun puolesta ja toivon kovasti, että hyviä uutisia saat sinäkin hetken päästä!

Neppppsu, mitä ihmettä se miehesi isä on tuollaista ehdottanut? Ihan kamalia sammakoita ne jotkut päästeleekin!

Täällä on pahoinvointi äitynyt pahemmaksi, juuri mitään ei pysty enää syömään. Munakas on yök, salaatti tupla-yök ja kahvi aiheuttaa kroonista ellotusta... Ollaan miehen kans todella jouduttu pähkäilemään, mitä tässä saisi menemään suusta alas! Kasvispastaa on nyt tullut kiskottua jo monena päivänä, se kun menee suht kivuttomasti. Ei ole kyllä mikään monipuolinen ruokavalio tällä hetkellä!

8+6

Äyriäinen täälläkin mietitään että mitä ruokaa voitais tehä kun ainut minkä saan alas on makkarakeitto :'D

Hahhah, mindiS, syö sinä siellä makkarakeittoa niin mä jatkan kans kasvispastan puputtamista :D No, sentään edes yksi ruokalaji maistuu! Jospa se pieni kuitenkin pärjäisi <3

Äyriäinen, tiedä sitä. Kyllä saa olla mitä mieltä vaan, mutta täytyykö sitä noin vain laukoa vihaisena :/ paha mieli kieltämättä tuli.

Takaisin