Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kääk. Mulla nousee paino puoli kiloa viikossa... Alotin seuraamaan heti plussan jälkeen viikottain. Kun tää kuvotus pakottaa syömään koko ajan jotain ja normaalisti oon melko jämptiin noudattanut ruoka-aikoja. Ehkä niillä karkeilla, munkeilla, jätskeillä ja hampurilaisaterioillakin on osuutta. Mutta olen nyt vähän kauhuissani. Eihän tässä vaiheessa tarttis todellakaan painon nousta tähän tahtiin!

7+0

Täällä huoli nousi aamulla, kun veristä vuotoa tuli ehkä ruokalusikallinen. Mitään kipuja ei kuitenkaan ole. Nyt menossa rv. 8+5. Voikohan olla ihan harmitonta.. soittaisko neuvolaan ja kyselis oman olon helpottamiseksi. Miljoona asiaa ja pelkoa pyörii mielessä.

Sylikinkku, älä huoli. Samaa minä pelkäsin kun oireet vähenivät viime viikolla, mutta kovasti tuon rimpulan sydän eilen ultrassa jumputti <3

Noppanoora mulla tuli tossa rv 6 kanssa sellainen rkl veren purkaus ja neuvolasta sanottiin että ihan normisettiä, samaa sanoivat myös äippäpolilla... Mutta soita niin saat mielenrauhan

Eilen kävin uudeelleen varhaisultrassa ja kyllä siellä näkyi pienen pieni syke. Purskahdin tietty itkuun silkasta helpotuksesta. Alkio vaan oli oletettua pienempi eli tarkensivat eilen viikoiksi 6+2 kun alkutietämyksen mukaan olisi pitänyt olla 7+4. Tänään kävisin tutustumassa neuvolaan. Se mua jännittää aika paljon. Kaksi ja puoli vuotta mulle sana äitiysneuvola on merkinnyt yhtä kuin helvetin esikartano, sillä edellisessä raskaudessa kaatuessani hakeuduin saman tien neuvolaan apua hakemaan kun sieltä olin juuri hetkeä aiemmin siis poistunut. Syy miksi sairaalaan pääsy kesti liian kauan oli siinä, että neuvolantätini ei suostunut uskomaan minulla olevan mitään oikeaa hätää vaan kohteli minua hysteerisenä ensisynnyttäjänä, joka hätääntyi liikaa turhasta. Avun hälyttämisessä ei pidetty kovaa kiirettä ja ensihoidolle annetut esitiedot eivät heijastaneet hengenvaaraa, joten minut siirrettiin sairaalaan suht verkkaiseen tahtiin vaikka kyllä hälytysajona. Kun lopulta sairaalaan päästiin, ei lapseni pelastamiseksi ollut enää paljoa tehtävissä vaikka hänet toki saatiin elvytettyä. Minun pelastamiseksikin saivat leikkaussalissa ihan töitä tehdä kun melkein kolme litraa kerkesin verta menettää. Eli vähän asenteellisena tänään neuvolaan, muodostan sitten mielipiteen mahdollisesta käymishalukkuudestani kun olen tavannut tämänkertaisen neuvolatädin.

Nevada toi on hieno uutinen että vauva masussa mukana, toivon suuresti että siellä myös pysyy vielä 9kk!
Aivan kamala neuvolatäti sulla ollut :(
Toivotaan että saat tällä kertaa paremman oma hoitajan!
Voimia <3

Ngale mullakin ollut tuota pahoinvointia nyt viikon verran ja pahenee vaan joka päivä! On tää tottakai sen arvosta että jos nyytin saa terveenä syliin sitten joulukuussa mutta ois tää pahoinvointi kyllä ihana jos loppuis ekan kolmanneksen jälkeen viimestään ni kykenis jotain tekemäänki raskauden aikana :D

Sylikinkku mulla oli tuossa pari ekaa viikkoo plussan jälkeen tuommosta että öisin aina heräs virkeenä! Nyt lähinnä jos herään yöllä ni iskee niin pahaolo että pakko koittaa saaha unta äkkiä uudelleen! :/ mutta uskon että sulla alkaa oireet vähetä ku viikkoja alkaa tulla jo! :)
Mä tein muuten 6testiä :D

Noppanoora suosittelen soittamaan neuvolaan niin saat mielenrauhan! Uskon että harmitonta tiputtelua, mutta aina säikäyttää! Soita vain niin pääset tutkimuksiin :)

Nevada ihana kun oot päässyt varhaisultraan ja kuullut pienen sykkeen! :)
Joo en kyllä yhtään ihmettele ettet mielelläs menis samaan neuvolaan enää!! Etkö pysty pyytämään että vaihtaisit neuvolaa?

Voi kauheaa nevada, mulle tulee aina kylmät väreet kun luen sun kertomista tapahtuneesta.. :( Ihan kauheaa.. Enkä yhtään ihmettele ettei kiinnostaisi samassa neuvolassa asioida!!

Mulla ei myöskään ole juuri mitään oireita, mutta olen hyvin levollisin mielin. Jos pienen on tarkoitus pysyä matkassa niin se pysyy, jos se ei ole esim. elinkelpoinen niin siitä tulee enkeli. Näin minä asian ajattelen ja pystyn kyllä olemaan stressaamatta asiasta.. Paitsi alitajuisesti, viime yönä näin nimittäin unta että menin ultraan ja sieltä ei löytynyt enää sykettä. Noh, reilu viikko enää niin pääsee onneksi oikeastikin ultraan :D

10+4

Nukkuminen on ollut hankalaa, nukun yleensä selälläni ja nyt olen "joutunut" opettelemaan hiljalleen kyljellään nukkumisen. Selällään minulla on aina tyyny polvien alla, ja nyt kyljellään pitää olla polvien alla ja vielä sylissä/kainalossa yksi, muuten puutuu kädet. Ja toki kyljellään ei käy enää normaali littana tyyny, jolla nukun selälläni vaan pitää olla muhkeampi ja tukevampi. Olen kokenut nuo useat tyynyt rasittaviksi ja hankaliksi sängyssä kunnes eilen löysin itselleni imetystyynyn! Semmosen toki vankan ja kovan ja tukevan. Sisältö on jotain polystyrolia, merkki taisi olla Alvi. Ja oli muuten hyvä! Hintaa oli joku 60-70€.

Tuntu hieman hassulta ostaa tässä vaiheessa imetystyyny, mutta oli niin ihana pelastus että meni tämä raskaus syteen tai saveen niin tuo tyyny tuli jäädäkseen! (Ne vois muuttaa sen nimen ihan vaan vaikka tukityynyksi tai vartalotyynyksi niin menisi varmasti enemmän kaupaksi).

Ja minä luulin pääseväni maanantaina ultraan kun menin sinne neuvolaan sitä edellisviikon pientä tuhrua selvittelemään niin vielä mitä, sano vaan että kerran tuli niin vähän ja ei oo kipuja niin ei tartte ultrata. Ei ees ottanu mitää pissa tai bakteerinäytteitä kun ei kuulema ole tarvetta. Olin vähän hölmistynyt, mutta ei auta kun ootella ensiviikon neuvolaan jossa sitten varataan se ultra aika.

Muutoin oireet on tällähetkellä pahoinvointia, etenkin aamusta on hankalaa, ja tissit on yön jäljiltä sika kipeet. Ja joku toinenkin (mindis?) täällä valitteli eripari tissejä, hieman salaa sille silloin naureskelin (anteeksi!) että miten ne nyt voi eripareina kasvaa, mutta kappas vaan! Eriparitissit täällä myös! Ihan selkeä kokoero, vasen on paljon isompi! Mutta kaippa ne siitä tasottuu..

Väsymystä kauheesti, ja nyt vissiin oon tainnun flunssan jostain saada, meinaa nenä vähän ruvet vuotamaan :sorry:

Mie jään nauttimaa viimeisestä lomapäivästä, viikon loma takana ja huomenna takaisin työn touhuun. Pelottaa kyllä jo valmiiksi nää aamuolot ja sitten se nollasta sataan ketutus, onneks kotona ei oo kauheesti ollut noita ketutustekijöitö mutta itseasiassa juur nyt kun kirjoitan tästä vikasta lomapäivästä ja huomisesta töihin paluusta niin alkaa jo hiljalleen ketuttamaan.. :banghead:

Taidan siirtyä mahani kanssa pistämään porkkanaa ja hernettä maahan. Mansikat laitoin eilen :happy:

Ihana keskiviikkoa mammat

Toivo eriparitissi ja hän joka määrää tahdin rv 6+3

Olipahan muuten pitkä tarina ja kauhiasti kirjotusvirheitä..

Niin ja teille jotka sitä ummetusta ootte miettineet, itsellä meinaa kanssa olla vatsan kanssa ongelmia, mutta kupillinen kahvia ja kyllä pöntöllä on mukavoo!

Mulla on karseaa ummetusta ja kahvi kyllä tois helpotusta mutta kun ei tee yhtään mieli juoda sitä :( pitäis keksiä jotain muuta.. Vaikka jotain luumujuttuja!

Ei oo kyl kivaa tämmönenkään että maha on sekasin.. Joka päivä saa käydä viidesti paskalla ja kaikki tulee ihan vetenä ulos. Mulla oli sillon siinä ekoilla viikoilla ummetusta mut nyt muuttu ihan erilaiseks..
Eka vääntää mahaa ilkeesti ja sitääki jo juosta vessaan ja auta armias jos ei oo vessaa lähellä, se vääntö on jotain ihan kauheeta.. Noh ainaki paska liikkuu, mut ärsyttää ku kaikki mitä syö niin tulee läpi melkeen heti.

Onneksi ei tarvitse samaan neuvolaan mennä kuin viimeksi, sillä olen muuttanut eri kunnan puolelle. Meillä kun meni miehen kanssa suruprosessit Nieven kuoleman jälkeen aika eri tahtia eikä oikein osattu toinen toistamme eri vaiheissa oikealla tavalla tukea, niin tuli välirikkokin jossain välissä ja muutin kirjani toisaalle. Nyt siis välit korjaantuneet ja kolmas yhteinen vauvayritys lähtenyt vihdoin käyntiin ja toivotaan että kolmas kerta toden sanoo ja viimein saamme elävän pienokaisen. Miehellä on edellisestä avioliitosta 15-vuotias tytär, minulla ei siis muita lapsia kuin menehtynyt Nieve. Periaatteessa voisin jälleen virallisesti muuttaa takaisin miehen osoitteeseen, mutta kun huomasin miten tsiljoonasti paremmat terveyspalvelut Siuntion puolella on verrattuna Kirkkonummeen niin en haluaisi enää ikinä päätyä takaisin kirkkonummelaiseksi. Saas nähdä miten asuinjärjestelyt kunhan pienokainen syntyy...

Voi paska! Mä nyt vasta hoksasin että tuo "mikäliesalainenryhmä" onkin täällä foorumilla. Mä luulin että se on FB ryhmä kuten pari vuotta sitten :D Mä aattelin et teidän kans juttelu helpottuis ton salaisen ryhmän myötä mutta eppäillä soppii. koneella ei pysty notkumaan ja foorumin sovellus on ihan kökkö. höh.

Mammat onko teillä kellään ollut/ on maha noin kämmenen verran navan alta kipean tuntuinen? Soittelin äsken neuvolaan ja sain lähetteen pissaan ja gyne labraan, jos se on jotain tulehdusta... Mietti kans et jos ne on jotain supistuksia mutta mulla nyt rv 9+3. Voiko olla niitä harjoitus suositeltuja ( ennen alkanut tossa rv 20 tienoolla)
Maha mulla kasvaa kovaa vauhtia, siis takin alin nappi ei mene enää kiinni.
Huomenna menen labraan kun pitää antaa aamu pisu.
Tarkennan ei ole siis kipea kun koskee tai painaa, vaan sellainen oudon kipeähkö... Outoa :)

Eikiko höh kun eivät voineet ultrata ja varmistaa että kaikki taatusti kunnossa! Toivotaan että ens viikolla antaavat sulle ultra ajan lähipäiville eikä sitten sinne jonnekkin kesäkuulle!
Joo, minähän se olin jolla oli toinen rinta kokoa c ja toinen b mutta nyt on hyvin saanut toinenkin tissi kasvupyrähdyksen ja molemmat on kokoa c tai d :'D

Täällä on molemmilla halut katossa mutta kun oksettaa koko aika niin hankala alkaa touhuamaan :/ voi kun molemmat odotetaan sitä hetkeä että mun olot alkaa helpottaa niin pääsee heiluttelemaan peittoa ;)

Pauliina jostain luin että kaks kiiwiä aamusin saa mahan toimimaan! Onhan se ainakin kokeilemisen arvoinen! :)

Wildside täällä sama ongelma, että suoli toimii erittäin tehokkaasti! En kyllä valita kun normaalisti eli ennen raskautta kärsin hitaasta suolesta eli toimi kerran viikossa! :D

Kiitos mindiS täytyy ostaa kiivejä ja koittaa, ne kun ovat suurta herkkuani! :)

Tuo on kyllä harmi jos on niin huono olo ettei oikein pysty peittoakaan heilutella :( toivottavasti pian helpottaa!! Täällä on kanssa halut tosi korkealla ja ihanan usein tulee käytettyä tilanne hyödyksi ;)

Mä oon sit ihan täys vastakohta, ei haluta ollenkaan! :( Tissitkin lopetti kasvamisen ja vanhat rintsikat on edelleen sopivat :(

Takaisin