Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on eka neuvola 19.5, jolloin ois viikkoja 8+5 :) oisin muuten menny vähän myöhemmin tuohon ar-ultraan, mutta meillä neuvolassa kans ultra (vatsan päältä tosin) niin ei tule sitten niin suurta väliä ar ja nt ultrien välille kun pääsee siellä kurkkaamaan välillä tilanteen :) eikös tuolla 7 viikon tietämillä kuitenkin pitäis sen sykkeenkin jo näkyä?

Ootteko kukaan huomannu, että käsien iho kuivuis herkemmin? Mulla tosi kuivat, oikein halkeilee iho! Johtuisiko osittain siitä kun joutuu käymään paljon useammin vessassa ja sen takia tulee pestyä käsiä useammin..

Mulla sama ja mietin myös, että johtuuko käsienpesun tiheydestä. Mulla on myös suu rutikuiva. Tätä ollut ennenkin raskauksissa ja jossain vaiheessa mennyt ohi. Ei varsinainen jano, sylkeä on kyllä suussa.

8+0

Mindeli ja lumikatriina mullakin käsieniho on nyt ollut tosi kuiva vaikka päivittäin rasvaan paksulla käsirasvalla! Ja en pese käsiä sen useammin kuin normaalisti ja en ravaa etes pissilläkään normaalia enempää! Vettäkin olen alkanut juomaan PALJON. Suukin on kuivahko eli sylkeä erittyy runsaasti.

6+3

Mulla kans kuivaa suuta! Nyt kun aloin oikein ajattelemaan asiaa niin välillä tuntunu ku suu ois karhea ku hiekkapaperi :D

Soitin tänään naistenpolille, kun oon ollu siellä hoidoissa niin ajattelin ilmottaa tästä raskaudesta heillekin. Tässä kuussa siis tehtiin aukiolotutkimus (joka ei onnistunut) ja söin letroja ja niillä saatiin plussa :Heartred.

Ne tarjos sieltä alkuraskauden ultraa ja tartuin kyllä tarjoukseen. Aika varattiin ens keskiviikolle 13.5, jolloin on viimeisimmistä kuukautisista laskettuna 7+2, mutta lulen ettei olla ihan niin pitkällä 6+5 taitaa olla lähempänä (32vrk kierto). Et toivotaan vaan että jotain näkyy tuossa.

Toivottavasti teillä kaikilla varhais ultraan pääsevillä on masussa toukat tiukasti mukana matkassa! Onnea kaikille ultriin :)

Täällä kova nippailu mahassa, taitaa oma toukka tilaa kasvatella:)
Kova jano vaivaa täälläkin, sellainen 4-5 l vettä menee päivässä! Järkky jano, rv 13 olis sokerikokeet että ei ainakaan toi jano siitä johdu:/

Lumikatriina, tiedä vaikka satuttaisiin synnärille yhtä aikaa, mullakin siis sairaalaana OYS :) Viikkoja olisi menkoista laskettuna 9+3, mutta ultran ja omien ovistuntemusten mukaan 8+3.

Mulla on äitiysneuvolan eka käynti + ultra viikon päästä! En malta odottaa.

Olis tehnyt mieli sanoa pari valittua sanaa tänään kun kävin aamulla verikokeissa ja päivällä soitettiin että olikin väärä lähete ja piti käydä vielä uudestaan. Kaksi viikkoa sittenkin kun kävin ekan kerran otattamassa hcg-arvot niin oli myös väärä lähete. Argh! Enkä siis saanutkaan tuloksia tänään vaan vasta huomenna. Ja menin tietty googlailemaan paljonko arvojen pitäis olla ja nyt pelottaa jos ne onkin liian matalat.

Oho, onpa Muumimamma mahtunut sohlausta sun lähetteisiin, miten ne nyt noin O.o Mulla ainakin palais käämit nanosekunnissa jos pitäis moneen otteeseen ravata kokeissa ja sen päälle odotella.. Toivotaan että kuitenkin saisit sitäkin paremmat tulokset huomenna! :) Ja google... Google on ehkä odottavan naisen pahin vihollinen >.<

Mun pitäis mennä tällä viikolla labroihin, mut en muista mitä kokeita ne ottaa ja miten niihin pitää varautua. Ois pitänyt tehdä muistiinpanot neuvolassa :D

9+3

Joo ei kyl passas googletella raskaana ollessa ku saa lukee kaikkee kauhutarinoita.. Ite oon pysyny poissa niistä hommists ja pakko myöntää, että stressiä ei oo minkäänlaisia raskautta ajatellen. Oon pysyny poissa keskenmeno palstoilta ja ollu luottavaisempi. Jotenkin uskon tän olon suhteen, et maanantain ultrassa kaikki hyvin, vaikka tietenki pieni pelkoki on takaraivossa.

Mulla kans sahara meiningit suussa! :D
Vieläkin aattelin sinnitellä sinne 12 viikon np-ultraan. Viel ainakin luottavaisin mielin oon, vaikka oireet vähentymään päin.

Oli pakko vähä tunnustella näin ammatillisestikin mielenkiinnosta kohtua ja tuntuihan se pohja jo tossa reippaasti häpyluun yläpuolella eli kyllä siellä tilaa tehdään katkikselle kovasti :D

Huomenna eka nla :)
Toivottavasti sattuis kiva tätsykkä!

Krissse rv 7+5

Mullaki tuppaa janottamaan normaalia enemmän. :)
Onko kellään muulla ns. Unettomuutta? Tai siis mua nukuttaa illalla ja sammun ku saunalyhty mut sit kolmelta yöllä DING ja uni on poissa. Näin niinku työihmisenä tää alkaa olemaan aika raskasta.. :sorry:
Mua välillä pelottaa ettei minityyppi oo jaksanu sinnitellä. Siis mulla ei oikeestaan oo enää oireita :o paitsi välillä lievää etomista. Vaikka eihän raskaus oo sairaus joka pitäs koko ajan tuntua. :grin

Koitan päivällä lukea ajatuksen kanssa teijän jutut :woot:

Sylikinkku 10+1

Takaisin