Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kauheesti tullu taas tekstiä ja sit ku pääsee loppuun, unohtaa mistä on ollu puhetta ja mitä piti kirjottaa ite :D Huoh, raskausdementia... :p

Johkuliini, tuhannet halit ja pahoittelut sulle ja koko perheelle <3 niin epäreilua, ensin annetaan ja sit otetaan pois :( toivottavasti teillä onnistaa nopsaa kun ootte valmiita yrittämään taas!

Mä oon tällänen nuori 22v opiskelija Vantaalta ja esikoista odottelen! Muita Vantaalta tai stadista? Tietty ois kovasti toiveissa saada mammakavereita myös tätä kautta kun ei kukaan mun kavereista viel oo tekemäs lapsia ja tuntuu välillä et oon aika yksin ja etenkin pelkään et sit kun nyytti saapuu joulukuussa nii ei oo ketää kenen kaa kahvitella ja viettää mammalomaa joka ois samalla aaltopituudella.

Tänään sain kauheen hysteerisen hormoni itkukohtauksen ku oma äitini mainitsi puhelimessa ääneen että "sit ku sä oot äiti". Jotenki valkeni ekaa kertaa että hei tosiaan ÄITI. Mitä? JJoo? Ei, en osaa, pysty, kykene, halua. Ja sit samalla onnenkyyneleet jonka jälkeen pelko yksin jäämisestä lähtien siihen mitä kropalle tapahtuu jne. On tää hassua ja ihanaa ja kamalaa ja jännää! Kellää muulla tällästä? Jotenki nyt ollu harjoittelu niin haipakkaa ettei oo ees ehtiny käydä omia ajatuksia ja tunteita läpi nii vasta nyt lävähti tietoisuuteen ekan kerran nää jutut. Tuskin on vikat itkut :D

Ja muuten, oireet loppu ku seinään Vapun jälkeen. Enää vaa väsy ja nälkä. Ja välil masun nippailuu :)

Krisse rv 7+4

Krissse, mull oli aivan samat tuntemukset kun aloin odottaa ekaa. Halusin kovasti äidiksi ja olin mielestäni valmis, mutta kun plussa tuli, niin ajatukset oli onnelliset ja pelon sekaiset samaa aikaa. Onko musta kuitenkaan äidiksi? Miten pärjätään? Itkin ja nauroin, olin onnellinen mutta pelkäsin. Mutta nyt toisesta ei ole sellaista, tätä on niin odotettu.

Luulen että ekan kohdalla tunteet ovat todella sekaisin, koska kyllä, lapsi muuttaa sun elämän suunnun ihan täysin. Mutta ei kuitenkaan, niin kuin moni sanoo (ne ehkä joilla ei oo lapsia), pilaa elämää, tai laita sulle palloa jalkaan. Hyvin saa elää myös omaa vanhaa elämää, mutta siihen on tullut reilusti rakkautta ja sisältöä lisää. Mun mielestä lapset on se asia, mitä varten on ihana elää ja olla olemassa :) lapsissa virtaa elämän suola ja tarkoitus:Heartbigred

Tata arvaas kun lensi vadelmat roskiin:/

Odottakaas kun kuulette ekan kerran kun teidän vaavi sanoo sen sanan " äiti" tai no siis "äpi" :D
Joo ja meillä noi on eka sanonut isi mutta iso kokemus silti:)
Siinä taas yks kohta millon saa niellä kyyneliä :)

Ekan vauvan odottaminen on niin jännä kokemus kun tavallaan kyllä tietää mitä vaavi tuo tullessaan mutta toisaalta ei ole mitään käsitystäkään :D elämän paras muutos ikinä, antaa elämälle suunnan ja tarkoituksen. Niinkuin Henriikka sanoi, ei voi kun kompata :)

Ainiin rv 9+1:) nopeasti aika kiitää enää 30 viikkoa ja 6 päivää laskettuun aikaan :D

Hah tuli tuostä Äippä x3:n kommentista mieleen että meillä likka oppi sanoo äitin vasta joskus ~2vuotiaana :D
Meillä eka sana oli Heppa, toinen Kissa, Koira, Pupu jne... :D Asiat tärkeysjärjestykseen :D

Mä myös luotin yhteen testiin sekä esikoisen kohdalla että nyt :)

Täällä myös tänään 10+0, neljäsosa viikoista takana, hui! :)

Onko täällä kellään tulossa ensimmäinen pariskunnan yhteinen lapsi uusioperheeseen, jossa toisella puolisolla on jo valmiiksi vanhempi lapsi? Vähän pelottaa, miten vajaa 10v puolison lapsi suhtautuu uuteen veli/siskopuoleen.

Krisse! Mä oon myös Vantaalta ja meillä on näköjään samat viikotkin menossa! Mullakin tänään rv 7+4 :)

Kiva Saiq :D meillähän on sit jo paljon yhteistä.

Mulla huomenna eka neuvola, jännää! :)

Krisse rv 7+4

Kävin äsken labratestit antamassa ja huomasin että tiistaisin on avoin neuloa jossa voi sydänääniä kuunnella. Uhmasin sitten omaa mielenrauhaani ja kävin kysymässä josko näillä viikoilla vois jo kuunnella ja siellähän se pikku sintin sydän hakkas kauheeta tahtia. Ei oo vähään aikaan ollut näin pahoja vaikeuksia pidetellä itkua kun oli vaan niin onnellinen. Jotenkin tää raskauskin tuli heti jotenkin paljon todellisemmaks kun kuuli ne kun kaikki oireetkin on aikalailla kadonneet. HUH.

Rv 9+6

Helot ihanaa!!! :) missäpäin suomea tuommoinen mahdollisuus on? Tietäiskö joku oisko kuopiossakin?

Kuopiossakin kyllä on mahdollisuus. Ainakin neulamäen neuvolassa joskus oli, sai mennä kuuntelee sydänääniä mihin aikaan tahansa päivästä. Ite kävin rv 11 mut eihän sieltä kuulunu mitään muuta ku istukan kohinaa eikä sydänääniä voinu kuulla ku sikiö oli jo kuollu..

Wildside okei, pitäisköhän mun kysästä kun neuvolassa käyn sitten parin viikon päästä siitä sydänääni mahdollisuudesta :)
Ihan hirveetä huomata tuossa vaiheessa ettei pieni ole enää matkassa <3

Mindis kysele ihmeessä :) Yrittänyttä ei laiteta ;)

Tosin mulla sano se terkka joka niitä sydänääniä etsi ettei välttämättä vielä kuulu niin en osannu siinä vaiheessa vielä huolestuu vasta viikon päästä tuosta sen huomattiin menneen kesken.

Takaisin