Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tata itsekkin olen alunperin kotoisin kainuusta! :) meillä on sekä minun että miehen sukulaiset edelleen siellä, joten tosi usein tulee palattua kainuun maisemiin. :) on siellä vaan niin erilaillla luonnon keskellä :)

Täällä on kyllä luonnon puolesta tosi kiva asua :) Mies on lähtöisin Porista joten vaihtelun vuoksi rannikollakin on hauska käydä :D Mutta kyllä näitä vaaroja aina kaipaa =)

Täällä oksensin tänä aamuna autoon kun yritin kouluun lähtee :D Ah, ihana ku joutuu nyt auton pesemään ja ukko parka joutuu sen tekemään ku enhä minä pysty. :D vieläki vuokrafirman pomo sitä mieltä ettei raskaudesta johtuva pahoinvointi oo tarpeeks hyvä syy olla poissa ja kaikki ne poissaolot on mulle palkattomia.. Että oon itkeny silmäni täältä päästä ku kaikki tuntuu taas kaatuvan niskaan.. Koulussaki hirvee stressi opinnäytetyön kanssa ja ku huohotetaan niskaan jne... Oisin käyny tänään kouluterkalla mut eipä sekään ollu paikalla...

Hitto mistä hitosta minä saan saikkutodistuksen että saisin palkan töistä... Mulla ei oo työterveyttä kuullemma.. Pitäis soittaa omalle lääkärille, mut ongelma on että sinne pitäis soittaa jo klo 8-9 aikaan.. Enhän minä tuollon vielä tiiä onko mulla illalla töiden aikaan pahaolo vai ei. Toinen vaihtoehto on soittaa neuvolaan mutku neki on auki vaan tietyn aikaa ja aamulla...
Päivystykseenkö pitää lähtee hakee todistus?!!

Onko sulla wildside joka ilta töitä?jos käyt aamulla terveyskeskuksessa ja sanot että on niin huono olo ettet voi olla töissä ni jos se antais sulle vaikka vko.n tai muutaman päivän saikkua.tuskin se kysyy onko sulla mihin aikaan töitä,jos vaan sanot että mulla on tänää töitä enkä pysty menee.tai sitte päivystyksessä,se on kyllä niin kurjaa siellä istua mutta saisitpahan todistuksen ja rahat.

Dreamer meillä oli eka 1,9kk kun sai pikkusiskon, tosi hienosti otti uuden vaavin vastaan. Ei ollut mitään ongelmia:) kun kolmas synty ole tää
Meidän vanhin 2,9kk ja pikku kakkonen oli 2 viikoa vajaa vuosi :) siinä ei oikein tajunnut toi meidän kakkonen että vaavi on elollinen olento, tökki silmiin, korviin, repi hiuksista ja syliin olis pitänyt saada:) muutoin meni sekin hyvin. Mustasukkaisuutta meillä ei onneksi ole ollut, ja toivottavasti ei tule! :)
Nyt nää meidän neidit on 4v, 2,3v ja 1,3v. Aikamoinen tehotiimi on varsinkin noi 2 pienempää:)

Joo on mulla joka ilta töitä. Pitää varmaan huomenna soittaa sitte omalle lääkärille.

Jännä ensiraskaus, kävin Helsingissä femedassa Matti Mandelinilla ja hintaa tuli n.125 e . Matti on tuolla femedassa yksi halvimmista (femedassa on lääkärikohtaiset hinnat). Itse olin tyytyväinen palveluun ja jos tarvis niin hänelle menisin uudestaankin! :)

Täällä Etelä-Pohojammaan vahvistus huuteloo että Icebugit on kyllä ihan ykköset! Itelläki tollane 50kg hauvavauva riehumassa remmissä nii oltais perseellää monasti oltu iliman ötököitä!

Ai joo ja tuohon piti kans sanoo että Meillä likka oli 1v7kk ku kakkonen synty. Vähä se oli mustis ja vieläkin on sellasia kausia että haluaa leikkiä pikkuvauvaa ja tulla peittoihin äitin syliin pötköttelee (nyt siis 2v ja 9kk). Enimmäkseen tyttö kuitenkin on kovasti auttamassa ja hoitamassa pikkuveikkaa, Tänäänki ku pikkuveli on ruikulla (kiitos maito kun et näytä sopivan...) ja ollaan pyllypyykillä vähänväliä ja vaatteita vaihtamassa niin tää meijän vajaa 3vee neiti oli käyny ettii veljellensä puhtaat vaatteet valmiiks silläaikaa kun mä vielä pesin sitä <3
Muutenkin ettii riepua ja tuttia aina ku veljellä on paha mieli. Menee laittaa tutin suuhun rievun poskelle, siltittää päätä ja sanoo jotain lohduttavaa jos en heti pääse paikalle, esim "ei hätää, äiti tulee pian" yms. Ihana neitonen <3

Wildside, työterveyshuolto kuuluu olla joko vuokrafirman kautta taikka sitten missä teet tunteja.

Täällä elellään edelleen ilman oireita, awsome!

Ja johkuliini, pahoittelut ja iso iso iso rutistus sinulle ja perheellesi <3

neppppsu / mä (ja varmasti moni muukin) On sulle niiiiiiiin kateellinen! Tissejä särkee ja oksettaa. hemmetti. :D

Heippa kaikille! Ajattelin liittyä nyt seuraan, ensimmäinen raskaus menossa ja viikolla 9 + 3 mennään. Kamala jännitys koko ajan, en malta odottaa, että kriittinen vaihe olisi jo ohi! Viikko sitten oli pakko jo käväistä alkuraskauden ultrassa varmistamassa, että kaikki hyvin ja pienet sydänlyönnit siellä havaittiin. :) Vielä ei olla uskallettu kertoa oikein kenellekään, mutta vaikea pitää asiaa jo sisällä!

Hyviä tekstejä täällä, kiva jakaa kokemuksia :)
Moi :) meillä on samat viikot :)
Ja tervetuloa+onnea ;)

Neppsu meillä on vuokrafirmassa kyllä työterveys mutta en kuulu työterveyden piiriin koska en ole ollut vuokrafirmassa 4kk töissä. :( ihan idioottia mun mielestä koko touhu.. Pitää kysyä että josko pääsis ite firman työterveyteen ja pitää nyt vielä varmistaa ettei tää vuokrafirman pomo kusettanu mua ku ei tosiaan tykänny mun raskaus uutisesta..

Johkuliini, olen niin pahoillani <3 Paljon voimahaleja teille sinne <3 Jos voisin, halaisin teitä kaikkia näääääääääääääiiiiin lujaa :3

Täällä kuvottaa/oksettaa 24/7. Miksi joka paikassa haisee?! Kotona eilen pestyt pyykit, työpaikalla työkaverien kokkailut ja hajuvedet... Yök yök! Ei onneksi ole tarvinnut oksentaa vaikka yrjö pyörii kyllä kurkunpäässä. Mutta etominen on kamalaa. Edes veden juominen ei kiinnosta. Yök.

Tervetuloa Jännä Ensiraskaus ja Sofi! Juu epävarmuus on alituinen seuralainen. Menen kahden viikon päästä varhaisultraan, ja jännittää kyllä mitä siellä selviää...

Johkuliinille iso halaus. Tosi surullista.

Krissen kaveriasiaa täällä puitiin muutama sivu takaperin. Hienoa, että otit asian esille kaverisi kanssa. Toivottavasti facetoface kohtaamisenne on sujunut hyvin.

6+5

Metsäläinen tännekkin rantautunut tuo etova olo ja tuntuu että joka päivä vaan pahenee! Kertaakaan en vielä ole joutunut oksentamaan ja toivon etten joudukkaan. Kaikki hajut tuntuu etovan ja tässä jännityksellä ja kauhulla odotankin että mitenkä ensi viikolla selviän lähihoitajan soveltuvuuskokeesta tämän etovan olon ja yökkimisen kanssa! :O

Krissellehän minun piti myös tässä vastailla kun nyt sain tämän sovelluksen toimimaan jälleen (kiitos metsäläinen kun muistutit). Tosi rohkeaa että otit asian esille kaveris kanssa ja toivotaan että kaveris vihdoin ymmärsi että on käyttäytynyt törkeästi. Itsekkin karsin tuossa kaksi vuotta sitten rankalla kädellä kaverisuhteet joissa minun ystävällisyyttä ja avuliaisuutta vaan käytettiin hyväksi. En tiedä edes miten löydän ympärille jatkuvasti semmoisia narsistisia ihmisiä? :O tsemppiä kuitenkin että te saisitte kaverisuhteen nyt toimimaan :)

Tänään massua on nippaillut ja repäisykipuja on ollut enemmän kuin tähän mennessä. Eiköhän se pieni oranki ala siellä vaan tehä lisää tilaa itselleen ja siksi vähän nippailee :)

Rv 6+2

Toivotaan Mindis, ettei sulle sattuis pahinta pahoinvointia soveltuvuuskokeisiin! Ehkä kannattaa mainita kokeen pitäjille raskaudesta, jos se sattuu haittaamaan suoritustasi? Mulla etovuus hiipi kuvioihin viikko sitten, ja on tosiaan pahentunut. Eilen ja tänään on tuntunut jo aikas hankalalta välillä. Mutta jospa tämäkin öllötys palkittaisiin sitten joulun kieppeillä... :)

Täällä kans alko viikko sitte ällötys ja kuvotus.. Koko ajan myös pahentunu, ärsyttää kun joutuu kokoajan syömään jotain ettei nälkä yllätä. Voi jösses sitä oloo jos nälkä yllättää.. Päänsärky myös tullu kuvioihin nyt.
Haluaisin äkkiä pois tän pahanolon. Ei tässä kestä erkkikään olla ja ku ei oikein mikään vie kunnolla tätä oloo pois.
Vähän vaikee itteni tällä hetkellä kyllä nauttia koko raskaudesta ja kerkesin miehelle tuossa manailla jo, että tää jää ainooks lapseks sit :D

Onko kellään mitään keinoo, miten tätä vois helpottaa? Rannekkeet mulla on ja jokseenkin ne hillitsee mut ei kauheesti.. Sitruunavesi hiukan auttaa ja lihapitonen ruoka kun sulaa hitaasti.. Onko kellään hyviä vinkkejä mitä vois pitää käsilaukussa vaikka mukana aina jos iskee nälkä? Jotain proteiini pitosta ja pitkään nälkää pitävää?

Vihdoin alkaa pahoinvointi helpottamaan enään oksu lentää vain muutaman kerran päivässä! Johan tätä on 3 viikkoa kestetty ja huomenna pitkästä aikaa töihin. Joudun kanssa syömään 1-2 tunnin välein ettei olo huonone ja vähän jännittää miten töissä kerkiää syömään.. Nyt alkoi tekemään riisipiirakoita mieli ja mies raukka joutui niitä lähteä hakemaan ;D mieluummin kuulemma hakee kun katsoo mun mökötystä :D

Vaikea sanoa, mitä kannattais ottaa mukaan, kun itselläni ainakin vaihtelee jatkuvasti mielihalut ja inhotukset. Eilen söin hyvällä ruokahalulla ukkelin kotitekemää hirvikebabbia - tänään kaikki siihen liittyvän ajatteleminenkin oksetti. Appelsiineja ja jugurttia tai piimää pystyn yleensä aina ottaan. Kaikki muu on vähän tuulesta kiinni. Suolakeksejä ja paahtoleipää pelkällä voilla tai hillolla voisin melko varmasti kans useimmiten syödä.

Haluaisin vielä kuulla mitä Dreamerille kuuluu? Ja onhan tää ihan sika vaikee vaan lähtee täst ryhmästä, jossa ollut niin kiinni pari viikkoa. Koetan viel kurkkia tosiaan Dreamerin kuulumisia täällä. Sitten poistun häiritsemästä.:shy:

Takaisin