Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kiinnosta tällähetkellä edes ajatus vauvoista tai raskaudesta. Tässä mennään itkun ja raivon vaihetta nyt :smiley-angry019

Jännä ensiraskaus, ite oon käyttäny vaan terveystalon ja kunnallisen ultria. Terveystaloillakin on paikkakunnittain hintaeroja, eli en osaa sen enempää sanoa :) huomenna oon menossa terveystalolle, ja viikolla 6+ olin kunnallisella (lapsettomuushoitojen vuoksi se käynti).
Timbe 9+1

Johkuliini, kävitkö lääkärissä tai ultrassa? Vai ootko itse varma keskenmenosta? :( kaikki tuollaiset tunteet on sallittuja kyllä!

Voi kurja ku täälon taas paljon huonoja uutisia ja pelkoja! Tsemppejä kaikille niitä tarvihteville!

Mulla on ehkä jotenki tyhmä olo, se vauva tulee jos on tullakseen. Ei tässä paljon kerkiä murehtimaan ku on niin haipakkaa tää arki.. Paskavaipan vaihtoa, siivomista kokkaamista ja taas sama alusta.
Mutta ymmärrän teitä joilla on suuret huolet ja paniikit! Niin oli itelläkin, varsinkin ekan kohdalla <3 Kuten tuossa on aiemminkin sanottu niin taitaa kuulua "taudin kuvaan" :)

Eilen meillä alko yökkäily. Lähdin trimmaa koiraa kotopäähän, ja siinä ennen lähtöä täyttelin omien koirien aktivointilelut niiden herkuilla. Lihatikkujen haju sai oksun nousemaan kurkkuun ja taas muistinkin suulla hengittämisen jalon taidon...

Onneks ukkorakas haki mulle hesestä matkalle kanahampparin (jossa oli suolakurkkua! NAM!) ja fantan. Sai edes jotain syötyä.. Muuten ruokapolitiikka alkaa taas ykstoikkostumaan. Salaattia vedin hulluna hetkenaikaa, ja nyt siihenkin sitten tuli yht'äkkinen stoppi. Ei pysty, ei kykene. Vesiki maistuu ihan kauheelta. Yyh. :D

Mulla on vähän tää foorumin käyttö nihkeetä kun ei koneelle pääse kauaksi aikaa kerrallansa. Sit pitäis keritä lukee ja vastaa salaman nopeesti :D ...Enkä oo onnistunu ton Appin käytössäkään :D

suolakurkku, mikä ihana lahja taivaasta :D
Saa nähä kuinka pahoinvointi omalla kohdalla, kun tähän asti mennyt hyvin - luulen että viikon sisällä voi olla jo eri ääni kellossa ja joutuu hiukan supistamaan ruoka-ainevalikoimaa, heh.. hassua tämä odottaminen kyllä on.. todella outoa.. toissa päivänä paistelin kanoja paistinpannulla ja sain itkukohtauksen kun mies kysyi miksi olen niin apeana.. hänen mielestään tunnekuohu oli aika suloista mutta tokaisin vain että ei tämä sitä oo ku ei tunteita kykene hallitsemaan :D :excited001sama tapahtui illalla nukkumaan mentäessä ja lopulta aloin nauramaan itsekin kunhuomasin, että nyt on hormoonit laittaneet sormet peliin :D :D

Voimia johkuliini! :(<3 oon pahoillani..

Tervetuloa jännä ensraskaus :) meitä alkaa olla täällä jo iso sakki.

Joku kyseli neuvolajutuista, meillä ei tarvinnu ekalla käynnillä antaa pissanäytettä (vaikka siihen olin varautunu) vaan tokasta kerrasta eteenpäin sit joka kerta.

Mä kävin tänään kävin neuvolalääkärin lähettämissä verikokeissa aamulla ja luulin et taju lähtee ja oksennan sinne terveyskeskuksen lattialle. Oli niin sairaan paha olo kun heti aamusta oksentelin taas vatsahappoja pihalle. Huomen selvii tulokset, ihan mielenkiinnolla odotan onks arvot millasella mallilla.. otti siis perus verenkuvan ja jotain suola-arvoja ja tuollasia halus nähdä. Rukoilen et ei tarvis mennä taas tippaan vaikka pahalta näyttää.

-rv 9+1-

Kävin lekurissa. Tutki gynekologisesti, et kohdunsuu on napakka ja kiinni. Tunsi pyöristyneen kohdun ehkä. Kävin verikokeessa ja ootan et lekuri soittaa ja sanoo mitä seuraavaks tehdään. Kotiin kun tulin, niin vuoto vaan voimistui ja tulee klönttejä pönttöön ja paperiin ja on voimakkaat menkkakivut masussa ja selässä. Eli kyllä tästä nyt vissiin sit jossain vaihees täytyy Jorviin lähteä varmistamaan, et tyhjenee niinku pitää. Ei tää oo enää mitään pikkusta vuotoa, tai nippailua.

Jännä ensiraskaus (kirjoitin ensin rakkaus.. :-D) mä kävin edellisessä raskaudessa (tai no keskenmenossa) Mehiläisessä ja se maksoi 156, tosin oli lauantai että se nosti hintaa jonkun verran. Dextrassa joku oli käynyt ja maksanut 70 e, nyt en tosin muista kuka se oli.

Mäkin oon siis Helsingistä :-)

Jännä ensiraskaus, Joo!
Molemmissa aikasemmissa raskauksissa oon INHONNUT suolakurkkuja! Ne piti nyppiä jokapaikasta pois jne mut ei ny! Ei elämä kui namia ne olikaa! Mun ehkä tarttee tänäänkin saada se pelkkä kanahamppari hesestä... en ees normisti tykkää hesen kanaburgereista :)

Ja kiitokset kaikille tsemppaajille, ootte kilttejä. Toivon, että teillä JOKAISELLA jatkuu raskaus ja saatte ihanan joululahjan. Tätä tuskaa ja paskaa, en kenellekään soisi.

Voi Johkuliini, niin ikävää että melkein tuli itku! Paljon jaksamista sinulle!!

Nevada, sinäkin olet kokenut kamalia! :( Mä pelkään talvella kaatumista, tuo sinun kohtalosi sai miettimään. Pitää varmasti talvella kiinnittää enemmän huomiota tuohon pelkooni. Kamalinta mitä voi kuvitella on että kaatuu raskaana. :(

Rv 6

Itsekkin oon aina pelänny kaatumista mutta sitten nyt jos raskaana on alku talvesta niin saas nähä uskaltaako sitä yhtään pihalla liikkua. Noh, pakkohan se pelko on voittaa että pääsee koiran kanssa pihalle talvellakin :)

Ja tervetuloa uusille! Mistä päin meitä löytyy? Helsingistä päin taitaa olla. Keski-Suomesta.. Itse täältä Kuopion läheltä. Miten kaukaa pohjoisesta on porukkaa? Ja taisi olla ulkomailtakin asti? :)

Takaisin