Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneksi Helsingissä tuo liukkaus tuloo vasta helmikuussa (jos silloinkaan)..
mutta varovainen saa olla, joka tapauksessa. Helsingissä kostean kylmät ilmat tuo muun haastavuuden, eli pitää pysyä lämpimänä ettei tisut palellu.
Pelko mulla nousee kun miettii työn kuvaa, tarjoilijana ja catering- keikkalaisena fyysinen työ tulee olemaan aika koettelemus. täytyy osata ottaa iisisti ja kieltäytyä +12 h työpäivistä. Yrittäjä oon siinä sivussa, mut jotenkin tällä hetkellä ajatukset on ihan jossain muualla kuin yrittämisessä ja myynnissä (ihme?) :D :D

Heippa kaikille! Ajattelin liittyä nyt seuraan, ensimmäinen raskaus menossa ja viikolla 9 + 3 mennään. Kamala jännitys koko ajan, en malta odottaa, että kriittinen vaihe olisi jo ohi! Viikko sitten oli pakko jo käväistä alkuraskauden ultrassa varmistamassa, että kaikki hyvin ja pienet sydänlyönnit siellä havaittiin. :) Vielä ei olla uskallettu kertoa oikein kenellekään, mutta vaikea pitää asiaa jo sisällä!

Hyviä tekstejä täällä, kiva jakaa kokemuksia :)

Mun piti viime viikolla käydä verikokeissa, tutkitaan että onko mulla vesirokon vasta-aineita. Viime raskaudessa ne katsottiin ja silloin niitä ei ollu. Viime vkloppuna oltiin siskon perheellä kylässä ja eiköhän heidän tyttärelleen tullut vesirokko muutama päivä sen jälkeen kun lähdettiin. Nyt sitten pitää oottaa verikokeiden tuloksia ja jos vasta-aineita ei löydy (en usko että löytyy koska viime vuonnakaan ei löytyny) ni pitää alottaa vesirokon estolääkitys. Onko kellään kokemusta vesirokosta tai estolääkityksestä raskausaikana? Ois ollu niin paljo helpompaa jos rokon olis sairastanu lapsena. :/

Piiemm mulla on nastalenkkarit koska koiruuden kans saa ulkoilla kelillä ku kelillä :) nastoista huolimatta tulee kyllä liukasteltua aiva urakalla :'D

Täälläkin esikoisen odottaja savon syrämmestä eli kuopiosta! :)

Sofi tervetuloa mukaan! :)

Äippä x3 voin vaan kuvitella! Toivottavasti se ei nyt tule. Ei varmasti ole hyväksi vauvallekkaan masussa :'(

Mindis ja kaikki muut savolaiset, me muutettiin pois Iisalmesta kun olin 16 eli 11 vuotta sitten ja pakko sanoa että kyllä se sydän sinne vaan huutaa takasin. Valmis pakkaa kimpsut kampsut ja paluu muuttaa sinne takas... Olen pienesti kateellinen :/
Huvittaa vaan toi mun vanhin 4-v likka joka puhuu niin leveetä savoo, kiitos mummo ja ukki :)
Me asutaan siis Espoossa

Mulla on kans icebugit ja oon niin tyytyväinen että ne viimesyksynä sain synttärilahjaksi, oli kyl helppoa kun ei tarvinnut talvella liukastella koiraa ulkoiluttaessa.
Miehelle ostin sit miä ne synttärilahjaks ja sekin tykkäs kyllä kovasti.

Ite sairastin lapsena vesirokon, mutta mies sairasti sen 29v kesällä ja voin sanoa että oli kyllä tuskasen näköset 2vkoa. Ulkona lähes +30 ja hän nukku 2peiton alla jne. Mentii yhdelle mökille kylään ja siel oli lapset just iha näppylöillä, eipä kukaan älynnyt varottaa että siel on tautisia, harvalle varmaan tulee mieleen että aikuinen ihminen ei ois sitä sairastanut...

Täällä mammakokelas Savon sydämmen alareunalta, paikkakuntaa en viitsi mainita kun sen verta pieni paikka enkä halua että minua vielä täältä tunnistettaisiin kun ollaan niin alkuvaiheilla.

Mullaki on ne icebug kengät talveks ni ei tarvii liukastella.on ihan parhaat.mulla on 49kg painava koira joka vetää aika kovaa,mutta hyvin vaan selvittiin talvi nastojen kanssa :D nii ja mä oon pohjanmaalta.

Te kenellä on jo muksuja,minkä ikäsiä teillä on?jos on 2 tai enemmän niin millasia kokemuksia on kun esikoinen ei ookkaan enää ainokainen,kuinka reagoinu sisaruksen syntymään?minkä ikäisiä ollu sillo?mua vähä jänskää kuinka meijän neiti reagoi vauvaan (jos hän nyt edes loppuun asti pysyy kyydissä... :( ) neiti on siis sillon 1v 8kk ikäinen.tempperamenttiä löytyy kovasti jo nyt,ja sillon on varmaan otollinen uhma ikä menossa joten hauskaa varmaan tulee olemaan :D
Ps.saatteko muut hymiöt toimimaan kännykällä?mulla ei samsungin sovelluksella toimi..

Dreamer ei mullakaan kännyn sovelluksella toimi nuo hymiöt.
Meilläkin semmonen 25kilonen koira joka yleensä kulkee tosi nätisti hihnassa mut jos se päättää alkaa vetämään ni sit se kans vetää ja saa kaksin käsin pitää hihasta kiinni. Eli talvella noi icebugit on kyllä ihan ehottomat!! :D

Minä asustelen kainuussa miehen ja esikoisen kanssa :) Tarkempaan en taida viitsiä paikkakuntaa kertoa :D

... nyt on tullut "iloksi" sellainen vaiva että ruoka inhottaa tosi paljon sen lisäksi että yhä melkeinpä 24/7 pahoinvointi päällä. Jopa esikoisen syöttäminen tekee pahaa (ruuan haju jne). Saa ihan tosissaan nieleskellä x( Jospa menee pian tämä vaihe ohi :/

Takaisin