Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terkkari sanoi että verikokeita ei kannata ottaa vielä koska tässä vaiheessa viite arvojen heitto on niin iso ettei voi varmaksi sanoa....ja sykkeet kuulee kuulemma ultralla vko.lla 6 mut täällä ei oo neuvolassa ultraa... mietinkin että pitäiskö varata yksityiseltä aika ultraan tälle vko.lle mutta en kyllä tiiä onko turhaa ennen verikokeita..

Voimia Johkuliini ja Dreamer :Heartred Toivotaan nyt, että olisi kyse harmittomista vuodoista!

Nevada Olet joutunut kokemaan tosi rankkoja:sad001 Toivon kovasti, että pieni olisi kyydissä ja huomenna näkyisi se syke!!!!

Täällä neuvola varattu, ja täti olikin onnessaan, että joku ilmottautuu äitiyspuolelle, on kuulemma hiljasta ollut (pieni n. 4000 asukkaan paikkakunta) Ja mikä ihaninta, heillä on siellä ultrauslaite! (varmaan kun keskussairaalaan on n. 90km) Sanoi että voi ekalla neuvolakäynnillä sit kattoo sikiön paikan ja sykkeen :) Ja myöhemmin sitten talon taitava kätilö kun tulee lomalta, voi katsoa rakenteita myös.

Viime yö meni sitten valvoessa:hungover:, lapset kyllä nukku, mutta koira oli levoton ja laattas 4 kertaa ja ravas ulkona ja sisällä, mitälie syönyt raukka , Ja kun väsyneenä yöllä olin toiselle niin kiukkunenkin....:sad001 No toivotaan että helpottaa meidän koiruuden olo!

Mukkis rv 5+4

Mulla taitaa olla rv 5+6 ja toisaalta odotan oireiden tulemista että tulee jokin varmuus tähän raskauteen. Soitin terveysasemalle ja he sanoivat sieltä että labraan on turha laittaa lähetettä sillä apteekin testit ovat aikalailla samalla tasolla niiden kanssa. Onko tietoa otetaanko ensimmäisessä neuvolassa (mulla 20.5) veri- ja virtsakokeita?

Voi Nevada tuli ihan itku kun luin sun postauksen :( en voi edes käsittää miltä tuollainen kokemus tuntuu! Paljon voimia! toivontaan nyt suunnattomasti että pikku pirpana matkassa mukana seuraavat 9 kk ja saat ihanan vauvan joulukuussa syliin.

Jännä ensiraskaus tervetuloa ja paljon onnea. Saata ekasta neuvolasta lähetteen veri ja virtsanäytteeseen, ja täällä Espoossa ne ainakin kattoo protskut virtsasta joka neuvola käynnillä:)

Tutustumis käynti synnärille ei ainakaan 4 vuotta sitten maksanut mitään, sen neuvola järjesti loppuraskaudessa:)
Tiedä en sitten miten nykyään:)

Me ajateltiin kertoo likoille raskaudesta vasta ultran jälkeen. Sit ainakin varmaa tää raskaus.

Täälläkin koiran terveys aiheuttaa pään vaivaa kun kävin ton kaa eilen ihmettelemässä kevättä metsässä niin tiedä mihinliene ton kannus tarttunu mut kynsi murtu... Tuli ihan kiitettävästi verta:( mun kaulaliina toimi sidoksena ja on muuten entinen kaulaliina...

Tänään alko rv 9:) enää 3,5 viikkoa ultraan :)
Ei enää minkään näköisiä oireita muuta kuin vähän arat tissit ja jano :)
Pääsis sinne ultraan niin pääsis nauttimaan raskaudesta:)

Voi Nevada, sinulla on kyllä ihan kamala kokemus taustalla! En voi edes kuvitella, miltä tuollainen voi tuntua. Pidän täällä sormet ristissä, että pikkuisella on kaikki hyvin <3

Jännä ensiraskaus, tervetuloa joulukuisiin! :)

Johkuliini ja dreamer haleja <3 toivotaan että kaikki ois hyvin!

Nevada hui kauhea kun teillä on ollut kauhean kivikkoinen tie! Jospa tämä kaveri pysyisi tiukasti kiinni loppuun asti ja saisitte pienen nyytin terveenä syliin <3

Mukkis voi ei miten ihanaa että siellä otettiin sut noin ilolla vastaan ja luvattiin ultraillakkin!!! :) itse en ole vieläkään uskaltanut varailla aikaa neuvolaan, mutta jospa sitä tänään varailis aikaa :)

Olen tosi pahoillani kun vaan taustailen, mutta en saa puhelimen foorumi sovellusta vieläkään toimimaan :/ jospa se pian taas alkais toimimaan niin pääsis kunnolla kirjottelemaan teille! :)

mindiS 6+2

Kiitos paljon Äyriäinen ja Äippä x3! :)

Joitain käytännön eroja lienee kunnilla neuvolakäyntien suhteen mutta pääosin menevät samalla kaavalla. Mutta hyvä tietää että otattavat näytteet noin niinkuin yleisen terveyden kannalta. MItes gynegologinen tutkimus, suoritetaanko se myös ensimmäisessä neuvolassa vai tuleeko siihen varata aika erikseen?

JaNyt kun lukee ihmisten eri kohtaloita alkaa itsekin arvostamaan jokaista päivää mikä selvitään etenkin näin ensimmäisellä kolmanneksella. Tsemppiä meille kaikille oli vastassa mikä tahansa <3
Itse hiukan säikähdin kun monelta taholta olen kuullut riskeistä ja ehkä pelästyin omaan mahdollisuuteen selvitä ilman keskenmenoa. Tosiaan kun kokemusta ei ole tällaisesta ihmeestä vielä millään tasolla niin epävarmuus on aika vahva tunne.. onko muilla samoja tuntemuksia.. Tosin nyt yritän kääntää ajatukset positiiviseen suuntaan ja niinkun mainitsin olla kiitollinen KAIKESTA (vaikka ne roskiin heitetyt lehtikaalisipsit hiukan harmittavat :D, mitäs alkoivat etomaan)..

Jännä ensiraskaus, mulla on kans epävarmuus kaikesta. Oireita ku ei juuri ole eikä olo muutenkaan oo sellanen, että raskaana olisin. Tänä aamuna tein taas testin (no, kaks :) ) kun en muuten usko. Pienessä päässäni toki kuvittelen senkin näyttävän plussaa jostain muusta syystä. Varasinkin ultran ensi viikolle vaikka ensin ajattelin että odotan sinne ekaan "viralliseen" ultraan.

Tänään eka neuvola vaikka viikkoja on vasta 6+2. Neuvolantäti saatto olla täälläkin innoissaan kun joku sinne soittelee ja anto ajan näin nopeasti. :D

Tuo epävarmuus taitaa kuulua "taudinkuvaan" :D

tänään eka neuvola, sekin jänskättää jostain syystä vaikkei ole edes ensimmäinen lapsi... Johtuu varmaan siitä kun näin niin todentuntuista unta, että sydänääniä ei löydetty ja jouduin hirveään lisätutkimusrumbaan.

Marlau 8+1

Jännä ekaraskaus kyllähän toi epätietoisuus vaivaa, kun mulla häviää nää oireet aina tos rv 7 tienoolla ja kun ei maha kasva ja ei tunne potkuja, ei voi kuin luottaa siihen että kyllä tästä vauva tulee. Yritä pysyä positiivisena, asiat menee niinkuin tarkoitus:)

Eka gyne on vasta kun eka neuvola lääkäri tossa rv 16-20
Eka neuvola vaan sellainen juttelu aika :)

Jännä ensiraskaus: Tervetuloa mukaan! Niin siitä ekasta neuvolasta, joskus on pissanäyte jo sillon otettu, mutta yleensä vasta seuraavalla käynnillä, ja joka kerta sen jälkeen :)
Verikokeisiin oon saanut sitten jossain vaiheessa lähetteen, siä katotaan ainakin veriryhmät ja vasta-aineet ja sit jos sikiöseulontoihin osallistuu,niin sitä varten kans jotain putkiloa.
Gynekologinen tutkimus tehdään yleensä vasta ekan lääkärikäynnin yhteydessä, en nyt muista missä vaiheessa se eka lääkäri oli...

Minä poistun täältä ja toivon muille kaikkea hyvää! Meidän räpellys ei kestänyt näemmä matkassa mukana.

Jeeee!!!! Vihdoin alkoi taas toimia tämä puhelimen foorumi sovellus!!! :)

Tervetuloa jännä ensiraskaus :)

Anannaa siellähän on tosissaan kans ollut neuvolatäti innoissaan kun noin nopeasti oot ajan saanut! :) itse soittelin tänään ja sain ajan vasta 22.5 :'D

Johkuliini eikä :( haleja ja voimia <3 olen tosi pahoillani

voi ei Johkuliini, voimia ja onnea tuleviin yrityksiin <3

Kiitos vastauksista. Taitaa olla ilkein taudinkuva tämä epävarmuus, mutta ei auta muu kuin pysyä positiivisena ja avoimin mielin.

Kovin on odottavat tunnelmat ja mietin kovin sitä ensiultraa yhtenä vaihtoehtona. Onko teillä kokemuksia paikoista ja hinnoista minne kannattaisi mennä?

Takaisin