Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi itku Johkuliini. Tota mä en toivo kyllä kellekkään kun tiedän miten hirveetä se on. Mutta älä vielä luovu toivosta!

Nii ja siis eilen illalla harrastimme petihommia, mut luulis että olis tullu vuotoa nopeemmin kuin melkeen vuorokautta myöhemmin, jos siitä johtuis.

Johkuliini, Mulla torstaina oli se pieni vuoto pikkukivan jäljiltä, se oli semmonen vähän paperiin, toki se vuoto tuli heti, n. 5min kuluttua ja sit vaan "jämä"vuotoa (vissiin siis sen lopun pois tulo) tunnin verran ja sit ei mitään. Nyt menty tosiaan ihan "puhtailla" vessakäynneillä.
Eli älä vielä hätäile! Toki itse soitin heti tyhmänä neuvolaan itkupaniikissa ja vissiin senverran neuvolatäti kuuntelin sekaisin olevaa äidinalkua, ja totesi että miut saa rauhottumaan sillä että antoi huomiselle sen ultran.. :rolleyes: Nyt jo vähän jänskättää löytyykö sieltä mitään..

Pahoinvointi on ollut nyt vapun aikaan pahempaa, söin lauantaina munakkaan ja oli muuten viimenen munakas tänä vuonna! Nytkin pelkkä ajatus saa etomaan. Ja sit kyykkiminen ja alas kurkottaminen on ihan hirveetä, yritä siinä sitten pihatöitä tehdä...

Tissit on kipeet aamuisin, mut ei oiken muuten, pidän kyllä päiväaikaan tiukkoja liivejä/toppeja. Ja vatsaturvotus, se on ja pysyy. Mutta viimeyö oli vissiin eka yö pariin viikkoon etten tainnu herätä pissalle kun ehkä kerran. :smiley-bounce012

Rv 6+0

Vasempaan jalkaan sattuu koko pituudelta- lähtien ristiselästä. Ja erilaisia vihlaisuja ym tulee vähän väliä.

Johkuliinille tsemppiä! <3

Mulla jatkuu etova olo. Aamulla herätessä ja nyt illalla on ollut ihan oksettava olo. Inhoan tli kaiken oksentamista, joten toivon ettei tarviis siihen ryhtyä.

Oon huomannut muuten että tuo allekirjoitus ei näy kun käyttää kännykällä tätä sivustoa. Sen takia varmaan jotkut kyselee paljonko viikkoja vaikka olis se allekirjoitus.

Mulla tänään 5+6. Huomenna 6. Ja lähtee 7. raskausviikko käyntiin. Eikös se tuolleen lasketa? :) Jännää, luin vaun sivulta että näillä viikoilla alkaa sydän lyömään pikkuisella. Se on niin hassua kun se on vasta muutamia millimetrejä pitkä. :)

Missä vaiheessa kannattaa teidän mielestä kertoa muille lapsille / sisaruksille? En haluais esikoiselle vielä kertoa kun en halua että joutuis mahdollisesti pettymään. Ehkä sit 12+ kun uskaltaa paremmin kertoa muillekin.

Me kerrottiin varhais ultran jälkein. Mukulat on niin "isoja" ett uskalsin kertoa.. Syynä oli mun jatkuva negatiivinen käytös ja muut ihme oireet. Se pikkase selitti lspsille mun käytös. Jo ja myös kerroin ett on mahdollista ettei vaavi tuu..
Toiselta se on ihana kun perjantaisin luetaan lapsien kaa mitä vauvalle kuuluu :) heistä se on hyvin jännä ( ikä muksul on 9 ja 7 )

Jaksamista Johkuliini, toivotaan parasta!

Me aateltiin kertoa esikoiselle (3v) vasta aikaisintaan nt ultran jälkeen, tai voipi olla että vasta kun maha alkaa kasvaa. Neidillä on nyt menossa sellanen äidissä riippumisvaihe etten tiedä miten asian ottaa. Toki noin pieni ei ihan vielä hiffaa että se vauva tulee jäädäkseen ja on sitten osa perhettä. Ajatuksena olis korostaa tytölle että hänestä tulee isosisko (ei siis vaan että tulee vauva perheeseen) ja koittaa järjestää kahdenkeskistä aikaa myös sitten vauvan syntymän jälkeen. Esikoinen menee syksyllä myös tarhaan joten katsotaan miten sitten uudet kaverit ja rutiinit vaikuttaa :)

Joo kännykällä luettaessa ei näy tickerit ollenkaan :)

Johkuliini, toivottavasti olisi ihan harmitonta :Heartred

Noi suositukset on kyllä välillä aivan naurettavia :grin mä aion kanssa tällä kertaa syödä mitä mieli tekee. Tietysti muistaa ajatella terveellä järjellä ja syödä kohtuullisesti.

Voi ei Johkuliini, toivottavasti kaikki on kunnossa! Melkoinen sissi olet, voin vain kuvitella, miten varmasti tekee tupakkaa mieli! Koeta jaksaa <3

Minä sain tänään kuulla ihan huikeita uutisia: Myös kaksi ystävääni on raskaana ja meidän lasketut päivät sattuu n. kolmen viikon sisään! Ihan mahtavaa tietää, että pikkuisella on sitten samanikäisiä leikkikavereita, jos vain kaikki menee hyvin :)

Kävin suihkussa, enkä voinut vastustaa kiusausta tutkia, miltä/ miten paljon siellä alapäässä sitä tavaraa oikein on. Sormeen tuli punaruskeeta ja sitten oli jotain limalönttiä. Voihan ne olla jotain sperman jäämiä, jotka klönttiintynyt tuolla, mutta en tie, perkele!
Nyt makaan masullaan sängyllä, eikä yhtään tunnu epämukavalta maata näin, toisin kuin aiemmin.
Kyl mä nyt taidan suoda itelleni sen yhen röökin. Joku voi sanoa, et oon ihan paskapää, mut sit mä oon!:meh:

Mä en oo tainnu ikinä saada mitään kieltolistoja neuvolasta.. Sen tiiän et maksamakkaraa ei kantsi sikana vetää eikä graavilohta. Onkohan nuita muita kieltoja mitkä mun ruokavalioon yltäs..

Paljon porinaa taas.

Johkuliini, toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja vuoto ois jo loppunu! Ymmärrän täysin jos oot sen yhen röökin käyny polttamassa (vaikka parastahan ois olla ilman). Onneks sun mies tuli sit sopimaan töppäyksensä :)

Olitte puhunu kielletyistä ruuista. Ulkomaista marjaa meillä ei käytetä ollenkaan kuumentamatta, mutta meillä onki viel onneks itsekerättyä paljon jäljellä :) rucolaa ei saa syödä kauheasti korkean nitraattiputoisuuden vuoksi, nitraatin vuoksi alle 1-vuotiaalle ei saa mm. syöttää pinaattia.

Täällä on nukuttu ihan sikahuonosti viime öinä, viime yönäki heräsin 2.45 eikä puhettakaan että ois enää uni tullu :(

Tänään rv 9+6 <3

onpas taas tullut juttua. Yritän tämän päivän aikana päästä taas kärryille.

Semmoinen kysymys tuli mieleen, että pitääkö synnytyssairaalavierailusta maksaa itse jotain?

Täällä etoo aika lailla koko ajan. Hajut tekee pahaa. Itsekin toivon, että ei tarttis oksentaa. Mutta ei kyllä huvittais töihin mennä.. :(

Rv 6+5

Moi kaikille. Voi olla, että visiittini tässä ryhmässä jää lyhyeksi kuin kanan lento, mutta toivo elää, että saisin jatkaa matkaa teidän kanssa joulukuulle asti...

Odotan toista lastani kauhunsekaisin tuntein. Esikoistyttäreni syntyi 12.12.2012 hätäsektiolla. Jouduin tällöin liukastumisonnettomuuteen viikoilla 35+4 neuvolan ulkopuolella hiekoittamattomalla jalkakäytävällä ja sain repeämän kohdun pinnalle ja mittavan sisäisen verenvuodon. Pääsy sairaalaan kesti luvattoman kauan ja tyttäreni sai äärimmäisen vakavan aivovaurion hapen puutteesta ja kuoli kahdrn päivän ikäisenä.

Olen yrittänyt tätä lasta jo lähes kaksi vuotta ja olin jo päässyt infertiliteettipoliklinikalle alkututkimuksiin, kun follikkeliultran jälkeen lääkäri osasi kertoa minulle tarkan ovulaatiopäivän ja akupunktiota apuna käyttäen saimme hedelmöittymisen vihdoin onnistumaan.

Minulla on kuitenkin aivan hirveä pelko ja huoli mahtaako tämäkään lapsi ikinä päästä maaliin elävänä (sain myös minun ja nykyisen kumppanini ensimmäisellä yrityksellä keskenmenon 2011). Koko tämän alkuraskauden on ollut kuukautiskipujen kaltaisia kipuja alavatsassa ja kerran veristä limaista vuotoa. Olen soittanut harva se viikko kaikki tahot neuvolasta äityispolin päivystykseen asti läpi hysterian vallassa, eikä kukaan tietenkään jaksa ottaa minua vakavasti.

Viikko sitten pääsin varhaisultraan, mutta suureksi pettymykseksi sykettä ei löytynyt vaikka viikot olisi pitäneet olla 6+3. Lääkäri ei osannut olla edes järin kannustava vaikka itkin hysteerisenä jo odotusaulasta lähtien. Huomiseksi on varattu uusi ultrausaika ja pelkään valtavasti ettei siellä ole mitään elävää. Mitä jos joudun aloittamaan kaiken taas alusta... Täytän kesällä 41-vuotta, joten asia ei ole enää niin yksioikoinen. Ahdistuksen sekaisin tuntein eteenpäin.

Nevada, osanotot suuresta menetyksestäsi <3 toivottavasti pysyisit meidän seurana täällä joulukuulle asti ja kaikki menisi hyvin. Olen lukenut että joillakin on juuri käynyt noin, että sykettä ei havaita ensimmäisellä kertaa, mutta toisella kertaa sen jo näkee.
Pelko on varmasti sulle järkyttävän suuri :( itsekkin panikoin aikalailla, kun on muutama keskenmeno takana ja lapsettomuushoitoja myös.
Kai sinä nostit jonkun kanteen tuosta kokemastasi? En edes osaa kuvitella millainen olo sinulla on, voimia <3

En kestä,taas pitää vaan odottaa monta päivää....!!! Soitin neuvolaan ja sanoi että ke pitää mennä verikokeisiin ja to soittaa tuloksista...ennen sitä ei voi tehä mitään...niin hajoo pää tähän odottamiseen ja miettimiseen.. maha kipuja ei ole siis ollu kun se 1 päivä mutta verta on vuotanut to-su,tänään ei oikeen enää mitään.mutta mitään ei voinu sanoa terkkarikaan että miten asia voisi olla,paitsi että yleensä keskenmenossa vuotaa enemmän verta ku normi menkoissa,ja mulla ei siis oo tullu enenpää...nää raskaus asiat on niin raivostuttavia kun on maailman tärkein asia kyseessä ja sitten kaikki on aina niin "ehkä,ehkä ei" tyyppisiä... :(
Rv 5+6

Dreamer, varaa yksityiselle aika jos et kunnalliselta saa toivomaasi palvelua?

Heippa,
Tein pari viikkoa sitten plussatestin (ja sen jälkeen moooooooonta lisää, joista eilen viimeisimmän) ja vieläkin taistelen ajatuksen kanssa voinko todella olla raskaana. Menkat on toki jääneet pois jo relu viikko sitten ja alavatsan nippailut oli viime viikolla päivittäistä seuraa. Tänään olin tulossa aamulla fyssarilta kotiin niin 20 metriä ennen kotiovia oli pakko miltei laittaa juoksuksi kun tissien kipi janipistely yltyi epämiellyttäväksi, ihan kuin ne olisi olleet turvinneita neulatyynyjä. Äkkiä kotiin, paita ja rintaliivit pois.. helpotti :D Huonoa oloa ei ole havaittaviaa paitsi eilen tekemäni lehtikaalisipsit meni aamulla roskiin kun ne ällötti.. se siitä vaivannäöstä!

Takaisin