Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
suvii-i, mulla autto miehen kannustus paljon :) aamuisin kyllä käy se hetkellinen tupakinhimo kun istuu ekaa kahvikupillista juomaan, mutta kun alan samantien syödä pientä aamupalaa niin himo häviää. Päivät oon tottunu olemaan ilman, koska savuton työpaikka ja iltaisin poltin sit enemmän mut nyt ku on vaan paha olo niin eipä tupakkiakaan tee mieli :D

Mä oon polttelu sähkötupakkaa nyt reilu vuoden, ukon kannustuksesta onnistuin siirtymään siihen mut nyt lopetan senkin. Töissä on kaikista vaikeinta, kotona en polttele muutenkaan kauheasti. Pakko tunnustaa et oon muutaman henkosen vetäny plussan jälkeen mut oon silti ylpee itestäni et oon pystyny lopettaa sen käytännössä kokonaan. Tsemppiå teille kaikille muillekin!!!

Rosebud, mulla on ajoittaista menkkajuilintaa. Se on kohdun kasvukipua ainakin gynen mukaan. Muut oireet;
- 24/7 etova olo
- vaihteleva rintojen arkuus
- mielialan ja mielihalujen vaihtelu
- nuo ajoittaiset menkkajuilinnat
- vaihteleva väsymys

Eli mulla oireet ainaki vaihtelee melkeenpä koko ajan. :)

Niin ja rosebud, mulla ei oo edelleenkään mitään oireita :/ tää on tosi hämäävää. Nännit ehkä iiiiihan vähän arat.

Muoks. Itkuherkkyys piti lisätä vaikkei se nyt muutenkaan hirveesti poikkea normaalista kun oon niin herkkis ni nyt vasta oonkin :D itken 20 kertaa päivässä ja ihan yhtäkkiä ja ihan mille vaan :D ilosta ja surusta. Haha.

Onnittelut kaikille, jotka olette onnistuneet lopettamaan tai vähentämään tupakointia ja tsemppiä kaikille, jotka yritätte samaa. :)

Itse en polta, mutta voin kuvitella ettei sen lopettaminen ole kovin helppoa. Mun mies lopetti kun aloin odottamaan esikoista ja ei ole enää siitä lähtien koskaan polttanut.Olen tooodella ylpeä hänestä! <3

Pakko nostaa hattua teille, jotka kaiken raskausstressin ohessa pystytte heti lopettamaan tupakoinnin! Itse lopetin pari vuotta sitten lääkkeiden avulla ja ei se helppoa ollut silloinkaan, onneksi ei nyt tarvitse siitä huolehtia.

Täällä oireet samaa kuin ennenkin, tissit eivät meinaa enää mahtua liiveihin. Ja kahvi, harmi kyllä, ei maistu enää juuri lainkaan. Onko täällä muuten rooiboksen juojia? Harkitsen siihen siirtymistä, vaikka Suomessa sitä kehotetaan välttämään raskaana (koska on yrtti ja sitä ei ole tutkittu tarpeeksi). Lueskelin kuitenkin englanninkielisiä artikkeleita ja muualla sitä suorastaan suositellaan raskaana oleville, sillä se sisältää valtavasti antioksidantteja ja vitamiineja eikä siinä ole lainkaan kofeiinia. En oikein pidä järkevänä tuota suositusta, että rooibosta pitäisi vältellä ihan vain varalta! Rooibosta saa juottaa jopa lapsille, joten eipä siinä taida mitään myrkkyjä edes olla.

Meillä mies kannustaa niin että menee itse aamulla tupakalle :D No eivaan, se lopetti esikoisen raskausaikana myös mutta jossain vaiheessa esikoisen syntymän jälkeen alettiin polttamaan uudestaan. Noissa keskenmenneissä lopetettiin molemmat yhtä aikaa, nyt sanoin sille että se voi polttaa rakenneultraan asti jos niin haluaa. On meinaan aika tuliset tunnelmat hetkittäin kotona kun molemmat lopettaa yhtä aikaa :D Näin säästyn ite turhalta stressiltä kun ei tartte lisäksi kuunnella miehen kiukkuumista.

Onneksi itse lopetin jo kohta 3 kk sitten ☺ ja mies myös siis polttaminen.
Mulla oireet on sellaiset, masu välillä koskee, turvotusta jo nyt, rinnat on kasvanut ja todella arat, välillä oksettava olo, haistan kaikki ja voimakkaat hajut ällöttä, uupumus, nälkä eipä juuri oo, levottomat jalat vaikka syön joka ilta magnesium.
Kylmä ja kuumaa vuorotteleen ja kipeitä finniä naama täynää

Hei.

Olen sama Teresa, nyt Terese :D ei oikeen onnistunu tuo uudelleen kirjaus niin piti tehdä uudet käyttäjätunnukset..
Onko muillakin vaihtelevasti raskausoireita? taisin lukea, että jollain on...

Ekassa raskaudessa oireet oli heti päällä, mutta nyt esiintyy ja häviää.. outoa.. ollakko tässä sitten oikeesti raskaana?

Terese 5+2

Mä en tiedä miksei mulla toimi tunnukset olevinaan? Käytän tätä kännykällä netin kautta ja toimii hyvin, mut jos koneella koitan kirjautua tai sillä mobiilisovelluksella niin käyttäjätunnusta/salasanaa ei muka ole? Inhottavaa jos joudun luomaan uuden tunnuksen tai jotain muuta, kun käyttänyt tätä kuitenkin aktiivisesti viime syyskuusta lähtien. Vinkkejä?

Laitattehan te siihen käyttäjätunnukseen oman sähköpostiosoitteen? Eli ei nimimerkkiä, mitä täällä käyttää. Jos ei vieläkään toimi, niin auttaisko salasanan palauttaminen mitään?

Ja ylläpidolle vaan viestiä ongelmista, vastaavat todella nopeesti. :) Ainakin Miramaria. :)

Alamaha ollut kipee nyt iltapäivän välillä tuntuu siltä et joku työntäis puukkoo kylkee.. :( mä en jaksa jos tämäkin menee kesken! Tuntuis pikkuhiljaa et riittää. :(

hhank mullakin on välillä alamaha kipee, aika samalla tavalla kuin kuukautisten aikaan. Särkee pistelevästi, toivottavasti ei ole mitään vakavaa. Tsemppiä sinne. <3

Hhank täällä myös tänään maha kipee ollu. Ja noin. Jokseenkin oon luottavaisin mielin? Vaikka pelottaakin. Miten pääseekö sinne fb ryhmään jos sitä sinne uskaltaisi jo

Mulla on kans menkka kipuja ollu, just alavatsassa ja selässä vihloo.. Kahvi ei maistu ja ruokaa voin syödä vaan pienissä annoksissa, muuten tulee huono-olo. Muita oireita odotellessa :p
Huomenna varailemaan aikaa neuvolaan !
Skippi 4+3

Mä taas syön hirveitä määriä ruokaa ja usein, kamala nälkä :p

(Ylläpito on muokannut viestiä)

Last edited by a moderator:
Nää päivät plussan jälkeen matelee ! :rolleyes:
Tai sit se vaan tuntuu ku en oo uskaltanu kertoo vielä kellekkään.. Aattelin odottaa et tää ensimmäinen kolmannes tulee täyteen ja sit vasta kertoa :grin
Mites muilla ootteko missä vaiheessa kertoneet omille vanhemmille ja ystäville ?

(Ylläpito on muokannut viestiä)

Ite oon kertonut muutamalle kaverille, sellaset ketkä tietää meidän aikaisemmat yritykset ja haaveet.. Tuntuu jotenkin helpommalta.. No eihän ne kuitenkaan sillä tavalla ymmärrä kun ovat itse ihan eri elämäntilanteessa, mut silti. :)

Last edited by a moderator:
Takaisin