Tähän nukahtamisaiheesen sopivasti liittyen, mitäs mieltä tuosta etusivulla näkyvästä,
http://www.vau.fi/Meilla-on-lapsi/T...nasangyssa--yksinaisen-nukahtajan-paivakirja/ , artikkelista? Luin sen jo eilen aika hämmästyneenä.
Mun mielestä nimittäin jokseenkin käsittämättömän syyllistävä teksti ollakseen tämän vauvaforumin artikkeli.

Tai siis kun muuten täältä löytyy paljon hyviä, informatiivisiä, puolueettomia, kannustavia ja tsemppaavia artikkeleita. Mutta tuo jotenkin poikkeaa niin linjasta ja tuntuu että oikein on tehty lisäämään huono äiti -fiiliksiä, kun muutenkin pienen lapsen äiti on herkkänä niin ulkoisille kuin sisäisillekin odotuksille... Jokaisessa perheessä tehdään ratkaisut sen mukaan, että kaikilla on hyvä olla ja että kaikki nukkuvat hyvin ja jaksavat arkea. Siksi ei ole mitään oikeaa vastausta, miten pitää toimia.
Meillä nukutaan samassa huoneessa, mutta vauva omassa sängyssään. En kerta kaikkiaan uskaltaisi pitää vauvaa vieressä, sillä nukutaan miehen kanssa molemmat niin sikeästi ja monesti olen aivan pihalla kun herään yöllä syötölle.
Yksi yö vauva alkoi vähitellen kitisemään nälkää ja olin kuulemma unissani alkanut silittämään miehen selkää, kun kuvittelin vauvan olevan siinä

Mies oli ensin kiltisti ja sit vähän vihaisemmin käskenyt lopettamaan ja lopulta joutunut kääntymään ottaakseen käteni pois sitä kutittamasta. Olin siinä sitten havahtunut ja alkanut sanomaan, että "varo vauvaa!!" .... Eikä ole edes eka kerta vaan näitä saman tyylisiä on käynyt useammin! Että jos kuvittelen öisin vauvan nukkuvan mun vieressä vaikka se omassa sängyssään onkin, niin pelkään, että siinä voisi helposti käydä toisinkin päin: Unohtaisin vauvan olevan vieressä.