Voi metsäläinen! Voimia sinulle! Arvostan suuresti ponnistuksiasi, jotta poika saa omaa maitoa <3 Olisi kyllä hyvä, jos jollain keinolla voisit saada välillä pidemmän unipätkän. Se voi toki olla vaikeeta, kun pitääksesi maitoarsenaalin kunnossa sun pitäisi pumpata aina kun vauva syö. Mä en joutunu pumppuhelvettiä kestämään ku pari päivää sillon alkuun, kun piti antaa lisämaitoa joka ruokailun perään ja jotta oli lisämaitoa, se piti aina syötön jälkeen pumpata. Ja sitten pestä ja keittää pumput ja pullot, jotta nekin on valmiina seuraavaan syöttöön. Ja sitten mennä nukkumaan tietäen, että ihan kohta herätään taas kellon soittoon herättelemään vauvaa syömään. Mä olin sen jälkeen ihan poikkikuitti, joten en voi kuvitellakaan, millainen väsymys sulla on! Joku joskus kertoi tehneensä niin, että mies oli yöksi asetettu vauvavastuuseen ja oli tuonut vauvan äidille vain syömään. Onnistuiskohan teillä tällainen joku yö, että mies herättäisi sinut syöttämään ja pumppailemaan ja hoitaisi itse muut jutut? Tsemppiä!
Mä oon ihan ihmeissäni! Sairaalareissulla pojalla tosiaan venähti valveaika päivällä johonkin yli 10h (nukkui vaan lyhyitä pätkiä, muttei pitkiä unia) ja nukahti vasta yöllä kolmelta. Seuraavana aamuna ja päivänä nukkuikin tosi paljon. Mutta palasi heti illalla takaisin vanhaan rytmiinsä! Nukkumaan on menty 23-00, herätty syömään 3:30-4 ja 6-7 aikoihin ja unet lopetettu ysin maissa! Ihan kumma juttu! Olin varautunut siihen, että menee koko nukkuminen ihan hassuksi sen valvomisen takia. Noh, voihan tää olla joku hetken ihme juttu vaan. Eilinen meni huutaessa ja ilmaa ja kakkaa vääntäessä. Paska fiilis tuli todenteolla, kun toinen vaan kitisee ja itkee ja äiti hermostuu

Riuhdoin raukalle vaipan ja potkarin päälle sellaisella hötkyilyllä, että tuli megapuklut. Ja sitten itki äiti ja poika molemmat. Mies onneksi lohdutti. Yön nukkuikin sitten hyvin ja herätessään väänsi kakat ja oli tyytyväinen. Nyt päivällä taas ollut rauhallinen.
Aloitettiin ne cuplatontipatkin eilen illalla apteekkarin ohjeella yhdellä tipalla ja siitä sitten tarvittaessa lisätään. Mites nopeasti noiden pitikään tehota? Ja oliko ikävänä sivuvaikutuksena se, että saattaa tulla enemmän pulautuksia? Mites kakka, muuttuuko se?
Sori romaanista...