Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaksamisia Sainille!

Luksusta tyttö on nyt nukkunut useampana päivänä muutaman tunnin päivä unia ekaa kertaa 1,5kk!! :happy: Kun aiemmin saanut nukuttua 5-20min pätkiä päivisin ja muuten pitänyt pitää sylissä. Kipuhuutoakin ollut vähempi. Tainut olla vauvahieronnasta ja maidottomasta apua. :) Viime kerralla Venla jo näytti nauttivan hieronnasta. Maidon käyttöä oon vähentänyt minimiin ja pari viikkoa pitäisi testata ilman, kuinka vaikuttaa refluksiin. Alkaa pikkuhiljaa tuntua, että kyllä nää tästä helpottaa :)

No ei kauheesti mitään :D kurkkaavat alakerran ja sitten jutellaan mukavia. Siinäpä se lyhykäisyydessään. Itse hoidin korkeaan verenpaineeseen lääkityksen samalla reissulla, tuli siis raskauden/synnytyksen seurauksena.

Bebe kurkkaa alakerran, kysyy onko menkat alkaneet, paino, verenpaine, kysyy imetyksestä, ja mitä ehkäsyä jatkossa haluaa käyttää. Eipä siinä muuta ollut ainakaan minulla.

Bebe kurkkaa alakerran, kysyy onko menkat alkaneet, paino, verenpaine, kysyy imetyksestä, ja mitä ehkäsyä jatkossa haluaa käyttää. Eipä siinä muuta ollut ainakaan minulla.
Mulla tsekkas kans tisut, kun suvussa rintasyöpää ja sain lähetteen mammografiaan, ultras kohdun, kun tullu ihme hyytymiä:)

Warheart eka ne epäili turnerinsyndroomaa mut se pois suljettiin kromosomi kokeilla, sit epäiltiin että ei saa tarpeeksi proteiinia kasvuun noh sekin todettiin vääräksi epäilyksiä, nyt sit enää kasvuhormoni kortti katsomatta jos ne sitä vielä epäilee... En kyl mitään hormoneita ala syöttää ennen kun lapsi on sen ikäinen et osaa itse päättää haluaako niitä vai ei... Turhaa hössötystä kun miten pitkä ton pitää olla kun mäkin oon "vaan" 159cm :/ ärsyttää!!!!

Ihme känkkää ollu tää päivä sannin kanssa, kyllä on tää päivä menny kohisten ja hyssytellen:/ mikä mahtaa olla ongelma... Dont know:(

Täälläki iha kauhee yö/pvä takana.. nyt tyttö on nukkunu pari tuntii mut muuten vaa suoraa huutoo

Niin et itkin vaan..

Voimia jemina sinne! Täälläkin hetkeksi rauhoittuu nukkumaan muuten huutoa ja kitinää:( vähän paska äiti fiilis kun ei isompien kanssa pysty mitään tekemään kun vauva huutaa sylissä:,( jospa huominen on parempi!

Äippä siitähän tais aikaisemmin tosiaan olla puhetta, että meidän tytöllä kans sama pituusennuste ku teillä. Ei voi käsittää tommosta, että jos muuten ei ole kehityksessä mtn häikkää niin mitähän se haittaa kasvaa hitaammin tai olla aikuisena lyhyempi? No jospa välttysitte kuitenki hormoneilta, tai siis painostuksesta semmoseen.

Mulla otettiin myös papa jälkitarkastuksessa, vaikka voi vissiin herkemmin hälyttää synnytyksen jälkeen. Parin viikon päästä pitäs soitella tuloksia.

Miehellä iltavuoroviikko.. Kaikki muksut jo unilla, pikkusen ärsyttää ku ite herään miehen tullessa kotiin kymmenen aikaan ja tuskin heti unta saan. Aamulla kuitenki kuudelta ylös ni ei jaksas valvoakaan.. Joka toinen viikko rytmi lähes kellontarkka ja sit taas nää iltavuoroviikot menee vähän niin ja näin. Vaikka ei todellakaan pahimmat mahdolliset vuorot, mut kyl toi 6-14 paljon parempi työaika ku 13.45-21.45 :/ Huoh ja blaah, jos sitä vaan yrittää siis nukkua ja vaikka lantionpohjaa jumppais joutessaan jos ei uni meinaa tulla... Ei tarvii lampaita laskea :D

Oikeesti siinä vaiheessa yöllä kun tyttö vaan huusi ja huusi ja kaikkeni tein ja silti vaa huusi. Tuli olo et tekis mieli ettei vauvaa ees olis.. :o sit tuliki paska fiilis.. js viel pahempi itku. Voin vaa kuvitella milt tuntuu jos on muitaki muksui. Just sanoin miehellekki et onneks ei ollut taaperoa tos kun romahdib

Jemina, noita hetkiä tulee varmasti kaikille eikä niistä tarvi potea huonoa omatuntoa! Vauvan itku on todella stressaava ääni muutenkin ja vielä kun on kyse omasta pienokaisesta, niin ei ihmekään jos tulee romahduksia. Mä oon joutunut ihan opettelemaan sen, että annan vauvan välillä isänsäkin hyssyteltäväksi ja kuuntelen vaikka hetken musiikkia kuulokkeet korvilla.

Meillä on ilmeisesti ne kuuluisat kuuden viikon hulinat meneillään, kun pikkumies raivoilee tissillä ja on muutenkin tosi levoton. Nytkin hyppyytän häntä jumppapallon päällä, kun muualle ei rauhoitu. Meidän arjen pelastajia on jo melkoinen liuta: Manduca, kantoliina, jumppapallo, kapalo, maidonsakeuttaja, erilaiset kohina- tai luontoäänet kännykästä soitettuna jne. Melkoista välineurheilua tämä vanhemmuus. :D

Mulla tulee joskus väsyneenä hetkiä, että mä en jotenkin reagoi vauvan itkuun. Nytkin illalla poika huus sylissä jamulla kesti jonku aikaa "tajuta", että sehän huutaa... Viime yönä näin unta, että havahduin olleeni ulkona ties kuinka kauan ja lapsen sisällä ja tuli siinä unessa kauhee olo, että entäs jos poika on yksin itkenyt koko ajan sisällä...

Täällä nyt 2h nukuttu. Heräsin pojan ääntelyyn, muttakun se ei vielä täysin heränny, tulinkin ensin lypsylle.

Tällä viikolla ensimmäinen bussireissu tuplaratasviritelmällä jossa isoveli sisaristuimessa ja pikkuveli adapterilla kiinnitetyssa turvakaukalossa, menomatka sujui loistavasti mutta paluumatkalla koliikki-itkua. Muuten baby jogger todella kätevä liikkumiseen kahden pikkuisen kanssa joten lisätään reissuja julkisilla

Pari päivää sitten haettiin lomakkeella s-ryhmän kummilusikka jonka saa alle vuoden ikäiselle maksutta, on kyllä kätevän mallinen pienten ruokailuun :)

Eilen käytiin hoplopissa viettäen esikoisen 1-vuotispäivää, päivänsankari nautti pallomerestä ja liukumäestä ja kuopus tarkkaili kiinnostuneena ympäristöä :)

Metsäläinen, kuinka paljon saat yleensä vuorokaudessa nukuttua? Muistathan ettet oo liian ankara itselles tuon pumppaamisen/imettämisen suhteen? Nostan hattua kyllä sulle, oot sitkee sissi!

Googlasinkin ja näyttää olevan vaan HOK Elannon. Meidän S-ryhmä eli Arina vissiin mitään anna

Kiitos Timbe... Ei mulla noista vrk:n unipätkistä tuu kyllä kuin 5-6h. Ja normaali unentarpeeni on ollut 8-9h... Eikä siinä jos tuo 5-6h olis pätkästy vaan kerran, mutta kun niitä keskeytyksiä tulee esim viime yönäkin aamua kohti tihentyen 15-90min välein. Viime yönä poika nukkui hyvin klo 2130-2345, heräsin lypsään ja syöttään. Poika miltei unissaan söi jajatko unia kuin enkeli seuraavaan syöttöön asti... Mutta minä kävin niin kierroksilla, että en saanu unta ennen kuin uuden syötän jlkn joskus ehkä klo neljän jlkn... Eli nyt alkaa tää väsymys ja ressi seuraavasta herätyksestä nakertaa ihan tosissaan... Näitä tällaisia öitä on nyt taas ollut. Joko poikavalvoo ja valvottaa mua tai sitten en ite saa yliväsymykseltäni unta. Olin reilun viikon yksinhuoltajana, kun mies töissä ja nyt kun se tuli kotiin, se on hirveessä räkätauissa, että saa pysyä kaikana pojasta ja minusta. Oma ja pojan sairastuminen tästä vielä puuttuskim...

Anteeksi vahva omanapaisuus, mutta nyt tätä äitiä väsyttää :(

Mä luulen Metsäläinen että alat olemaan yliväsymyksen puolella kun uni ei tule vaikkei voi nukkua. Nimimerkillä kokemusta on. Nyt pitäis pikaisesti saada unihomma kuntoon ennenkuin käy jotain! Mulla kans nyt kuus tuntia maksimi ja se kolmessa osassa. Ainoa positiivinen asia on että mä oon aina nukkunu lyhyitä yöunia ettei vielä ole paniikki, mut kyl se sieltä tulee jos ei poika ala nukkumaan paremmin. Odotan kuin kuuta nousevaa että voin aloittaa kiinteät, hyvässä lykyssä myös yöunet pitenee kun nälkää pitää loitolla joku muu kuin maito...

Jemina-87, jokaiselle vanhemmalle varmasti tulee jonkinlainen romahdus hetki jossain vaiheessa, älä pode syyllisyyttä siitä! (Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty)
Olet varmasti paras äiti tytöllesi! :)

Metsäläinen, samaa mieltä kuin Timbe, olet sitkeä sissi ja täältäkin hatun nosto sulle! Jaksamisia!

Takaisin