Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui hui, nyt se sitten alkoi taas.. Viikon työleskeys... Pelottaa jo valmiiks, miten jaksan.. :/ onneks pakkasten pitäis kuitenkin lauhtua, niin pääsee ulkoilemaan.. Tänä aamuna vielä -34astetta, hyrrr....

Nepatti ylimitoita kaikki (vaateet,vaipat tms) olen huomannut jos ottaa vaan sen minimin niin sit puklutaan ja sonnitaan urakalla ja kaikki loppuu:/ hauskaa matkaa!

Hui hui, nyt se sitten alkoi taas.. Viikon työleskeys... Pelottaa jo valmiiks, miten jaksan.. :/ onneks pakkasten pitäis kuitenkin lauhtua, niin pääsee ulkoilemaan.. Tänä aamuna vielä -34astetta, hyrrr....

Mies kans sanoi eilen, että lähtee ens viikolla työmatkalle Tukholmaan. Saatiin aikaiseksi pieni riita, kun ei mun mielestä ollut aikaisemmin kertonut tästä matkasta. Väitti kertoneensa aikaisemmin, mutta väitti minun unohtaneen. Olen melko varma, että ei ole kertonut. Mies käyttää hyväkseen sitä, että väsyneenä en voi olla ihan varma mistä on puhuttu ja mistä ei. Saa kyllä tuoda jonkun kivan tuliaisen :wink

Onko joulukuun korvike/pullovauvoille oma ketju? Jos ei, niin haluaako joku perustaa sellaisen? Minä ainakin kokisin sen tarpeelliseksi :)

Nythän meillä on jo oma ketju...! Pullonpyörittäjät... Kyselit vaan tossa ajattelin jos et oo huomannu...!

Kauhee kun on koko ajan olo et on saanu jonku teho-osastosta tutun head trauman ku muisti menny ihan täysin ;) kyllähän siitä etukäteen varoiteltiin ja vitsailtiin mutta on tää kyllä ihan naurettavaa. Esim juuri äskenkään luettuja muiden tekstejä ei enää tässä vaiheessa muista. Ja en ikinä muista kummasta tissistä imetin viimeks kun ei mulla se maito tunnu niissä. Pitäis varmaan kehitellä joku systeemi tähän ku vauva muutenkin raivostuu niin nopeasti ni saati kun joutuu tissille mistä loppuukin maito.

Rotarokotuksesta. Musta vaikuttaa että jotain masunnipristelyjä siitä tuli, on ollut nyt itkuisempi kuin muuten. Selällään ei haluis olla ollenkaan.

Meillä oli eilen lastenlääkäri 6vkon iässä. Tyttö 55cm ja 4,7kg. Kuinkahan pitkä tästä tytöstä tuleekaan :) En tiedä mitä Suomessa tehdään tossa iässä mutta täällä ultrasivat virtsarakon, munuaiset, lonkat ja aukileet päästä. 1,5kk:den päästä taas lääkärille ja sit olis ekat rokotteet. Se rotarokote on vapaaehtoinen täällä. Mitä mieltä te muut olette, miksi kannattaa/ei kannata ottaa?

Rota viruksesta itse olen sen kannalla kun vatsataudit vakavia imeväisille ja pienille lapsille kun kuivuuvat helposti... Muutenkin olen rokotteiden kannalla :)

Ikuinenunelma ei täällä vaan mitään ultrata jos ei mitään epäilyjä/ongelmia, hienoa et siellä tommoinen mahdollisuus:)

Mies kans sanoi eilen, että lähtee ens viikolla työmatkalle Tukholmaan. Saatiin aikaiseksi pieni riita, kun ei mun mielestä ollut aikaisemmin kertonut tästä matkasta. Väitti kertoneensa aikaisemmin, mutta väitti minun unohtaneen. Olen melko varma, että ei ole kertonut. Mies käyttää hyväkseen sitä, että väsyneenä en voi olla ihan varma mistä on puhuttu ja mistä ei. Saa kyllä tuoda jonkun kivan tuliaisen :wink

Täällä ei oo sen kauempana kun naapurikunnassa, mutta sen täytyy olla siellä se viikko hälytystehtävien varalta.. :/

Meillä oli 1kk lääkärineuvola jo joskus viikko sitten, mitat olivat 56,5cm(52cm) ja 5565g(4500g) joten hyvin kasvaa neiti rintamaidolla :) Tyhmä lääkärimies kehtasi vielä vihjata että on tullut liikaa painoa, meinasin vetäistä nekkuun sitä :D Tissiä kun ei voi syödä liikaa ja meidän neiti muutenkaan ole mikään tissitakiainen.. Illalla mennään nukkumaan 00 aikaan ja useimmiten nukkuu heräämättä aamu 7-9, joten ei voi kyllä valittaa <3 :) Täällä arki rullaa hyvin muutenkin, oon aloittanut jo osa-aikatyöt ja imetyksestä huolimatta saanut hyvin myös omaa aikaa, alkuviikolla kävin esim äitini kanssa elokuvissa, kyllä rentoutti! Salillakin olisi tarkoitus alkaa käymään ensi viikolla jälkitarkastuksen jälkeen.. Tyttö siis huolii pullostakin rintamaidon joten hyvin on päässyt itsekin liikkeelle :) Aloitin viime viikolla myös luovuttamaan maitoa sairaalaan, joku taisikin kysellä täällä onko muita luovuttajia, mun mielestä ihan mahtavaa kun on tämmönen mahdollisuus auttaa sairaalan pikkuisia <3 Ainut huono puoli että alkoholi on nyt pannassa kokonaan, ehdin jo viinipullon avata muutama viikko sitten ja ottaa parina iltana viiniä, hyvin pisti maidon nousemaan vielä reippaammin, mut eikös se viini parane vanhetessaan, joten eiköhän se mene vielä luovuttamisen lopetuksen jälkeenkin :D

Mä oon kovasti miettinyt sitä rota-rokotetta otetaanko.. :/ Mun pikkuveli aikoinaan sairasti sen ja joutui sairaalaan, joten se puoltaa sitä et ottaisin, mut sitten kuullut niin paljon huonoa et maha menee sekaisin moneksi viikkoa :( Vaikeaa! Kakkakysymys.. :D Monesti teidän pienet kakkaa päivässä ja millaista se on? Meillä tulee useammat päivässä ja väri vaihtelee vihreän ja keltaisen välillä, ollen joskus jopa limaista ja joskus ryynimäistä...? Mistähän semmonen johtuu?

Pauliina24, mä kyselin siitä luovutuksesta. Onko sulla ohjeena pumpata kuinka usein? Vai ihan oman fiiliksen mukaan? Mua on alkanut koko juttu vähän arveluttaa, kun meidän poika on tissillä päivisin joskus tunninkin välein ja toisinaan taas pitää pidempiä taukoja, niin mistä sitä sitten tietää, että on sopiva hetki pumpata sairaalan käyttöön!? Voihan se olla, että tuo syömistahti tasoittuu jossain vaiheessa, mutta tayssin ohjeissa taisi olla, että luovutus pitäisi aloittaa ennen ku vauva on 2kk (tänään 1kk 1pv).

Niin ja meillä kanssa kakka välillä osittain limaista/geelimäistä. Rakeista se on joka kerta ja neuvolan mukaan normaalia rintaruokituilla. Paristi ollu vihertävää, mutta pääsääntöisesti keltaista.

Pauliina, mullaki on ollu sama kakkakysymys mielessä! :D Meillä tytön kakat on jo pari viikkoa ollu tosi vetisiä, ihan semmosta keltaista nestettä joka suorastaan imeytyy vaippaan o.O Ensin pistin sen enteron piikkiin mut ei ne siitä oo kummemmaksi muuttuneet... Ihan pieniä ryynihippuja on vaan seassa. Tyttö ei kipuile mahaansa juurikaan, nukkuu hyvin ja on ihan perustyytyväinen. Maito nousee herkästi kurkkuun, mut ei niin et lääkäriin oltais lähdetty. Oon miettiny et voiko tuo kakan vetelyys johtua siitä et kerta kaikkiaan kaikki rasva ja ravinteet menee niin tehokkaasti kasvuun? Tyttö oli ny 1kk neuvolaan kasvanut ihan huimasti, painoa kilo ja pituutta 6cm lisää :O Ja sitä kakkaa tulee tosiaan monta kertaa päivässä, isompia ja pienempiä turauksia.

Meillä kakkaa tulee 1-2kertaa päivässä ja on keltaista ryyniä... En tiiä johtuuko rotasta vai mistä mut tänään kyl pierty kun aika miehet:D hyvähän se et piernu liikkuu!

Kertookahan miten pitkä kantoliinan olisi hyvä olla ? Onko 5,1 metriä tarpeeksi pitkä tälläiselle normaali mittaiselle kulkijalle?

Täälöäki pari päivää ihmetelty geelimäist gagaa! Myös ryynit tuttuja. Neuvolasta sanoivat kakan vaahtoutumisen olevan huolestuttavampaa.

Takaisin