Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muuten piti sanoa, että suosittelen kirjoittamaan päiväkirjaa raskaudesta! Olen kahdesta edellisestä kirjottanut, ja on tosi kiva nyt lueskella jo unohtuneita juttuja ja kattoo, miten aikasemmin raskaus eteni :) Se myös on oiva keino käsitellä omia tuntemuksia jos vaikka kaikkee ei tänne halua tai kerkiä kirjotteleen...

Kiitti Mukkis vinkeistä! Vettä juonkin jo tosi paljon mut vois jotain luumujuttuja alkaa syödä, mulla ei peräpukamista oo kokemusta mutta mitä niistä on kuullut niin yritän välttää viimeiseen asti!

Rv 10+0

CiCaDo korvasieniä ei saa syödä raskaus aikana kun niissä on gyromitriiniä mikä on solumyrkky, sitä ei saa kokonaan ryöppäämällä pois... Itse suosin raskaus aikana herkkusieniä ja kanttarelleja, nam nam voissa paistettuja kanttarelleja paahtoleivän päällä :)

Joo korvasienistä oon kuullukki mut ei kai sienisalaattia tartte korvasienistä tehdä? Ite käytän ja syön lähinnä herkkusieniä, kanttarelleja ja siitakesieniä :)

Mä en tarkalleen tiiä miks ei, mäkin aijemmin siitä puhuin ja huomautuksen sain. Viis vuotta sitten kun odotin kakkosta ni sai viellä puhua ja siirryttiinkin fb:hen ja edelleen ollaan mammojen kans päivittäin yhteydessä :)

Ihan tyhmää, muakin kiinnostais tietää miten niihin pääsee. Pitäiskö niistä tietävien kanssa puhua sit yksityisesti? Pistäkää joku mulle viestiä jos tietää! Tää oli nyt kyllä mun ensimmäinen ja viimenen viesti siitä aiheesta julkisesti :D

Esikoista odottaessa liityin naamakirjassa mammaryhmään joka sai alkunsa tätä kautta. Edelleen ollaan tekemisissä päivittäin. Tuossa ohjeistuksessa taisi olla että pitää olla väh. 3 kk ollut vau:n foorumilla ja aktiivinen kirjoittaja täällä ja siellä ryhmässä. Kovasti on vaatimuksia, mutta en kyllä ymmärrä miksei siitä saisi puhua?? Miten se on keltään pois??

edit. Mukana foorumilla 1 kk

Muokattu viimeksi:
Muumimamma, allekirjoitus tulee näkyväksi kaikkiin kirjoituksiisi, myös niihin, jotka oot kirjoittanut ennen allekirjoituksen lisäämistä tuolla ohjeissa oli, ettei tartte sen takia tehdä testikirjoitusta :wink

Jess, mullon tänään taas pitkäst aikaa parempi päivä :happy:
Ei vituta ihan kaikki :wacky:
Ja huomenna aamulla mie saan nukkua pitempään. Tyttönen meillä yhä kovassa kuumeessa ja kauhee yskä, mut hienosti jaksaa silti leikkiä.

Oli tossa taannoin puhetta noista tyttö-poika testeistä, tein sit tänään kloriitti ja sooda testit toinen povaa tyttöä ja toinen poikaa :)
Pitää varmaan ostaa toi gendertester, jos se olis vähän luotettavampi :)
Vanhin likka tuli vessan kun olin tekemässä tutkimus työtä ja kysäs multa että ootko äiti vähän höppänä:) noh taidan mä vähän olla! Väliäkö sillä kumpi tulee, kunhan tulee.... Olis vaan vaihteluks kivaa kokeilla sitä poikaa:D
Rv 8+5

Muokattu viimeksi:
Mäkin teen noita testejä kun olen vaan niin malttamaton enkä malta odottaa että tapaa tyypin :) yhdentekevä asia tää sukupuoli, olen vaan vähän höppänä :)
Tyttö vaan olis silleen kiva että kaikki samat vaatteet vois käyttää kun näillä 3 aikaisemmalla, mutta poika siitä että olis vaihtelua kun meillä on jo 3 tyttöä... No vielä 7kk niin sit se selviää viimestään :D 50/50 tsänssi kumpaankin :)

Oonkohan mä ihan tuhottoman vainoharhanen ku pelkään koko ajan keskeytynyttä keskenmenoa.. meinaa järki jo lähteä. Vaikka dopplerilla saan sykkeen näkymään niin luulis kai niitten alkavan jo hiljalleen kuulumaankin? :o

Tänåän vasta 9+4 mutta silti :(

Mut jos ne pompottelut näkyy kuitenkin, muistaakseni 110-140 väliä sen pikku sydämen pitäis jyskyttää, aikuisen syke on siitä paljon rauhallisempi! Mullakin niin epätodellinen olo tän raskauden kanssa, tuntuu että oonko raskaana ollenkaan...
Mulla ei kyllä mitään käsitystä millä viikolla se sillä kuuluu, neuvolassa ne kuuntelee vasta 12 viikosta eteenpäin...

Sykeväli on 110-170. Sen tiesinkin. Kaippa tää ressi johtuu suurimmaksi osaksi siitä että oireet tosiaan on vähenemään päin.

Takaisin